از لاک زدن در دوران بارداری پرهیز کنید تا به کودک خود آسیب نرسانید

با توجه به اینکه لاک یک ماده شیمیایی است لاک زدن مادر باردار سبب بروز بیماری قلبی در نوزادان می‌شود.عوامل متعددی در دوران بارداری سبب بروز بیماری‌های قلبی در نوزادان می‌شود. بین ۹۲ تا ۹۳ درصد از بیماری‌های قلبی در نوزادان را نمی‌توان علت یابی کرد.

از لاک زدن در دوران بارداری پرهیز کنید تا به کودک خود آسیب نرسانید

بروز بیماری‌های عفونی و غیر عفونی در زمان بارداری مادران از جمله دیابت، مصرف برخی داروها، استفاده از داروهای ضد تشنج، مصرف دخانیات و الکل از جمله عوامل بروز بیماری قلبی در نوزادان است.

خانواده‌هایی که بچه اول آنها بیماری مادرزادی قلبی داشته باشد، احتمال بروز این بیماری در فرزند دوم ۳ تا ۵ برابر می‌شود. ابتلا به این بیماری در فرزند سوم پس از دو کودک مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی، بین ۱۰ تا ۱۵ برابر است.

در خانواده‌ای که والدین و یک فرزند مبتلا به بیماری قلبی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا این بیماری در فرزند بعدی به ۵۰ درصد می‌رسد.
1435413690-674
قرار گرفتن مادر باردار در مقابل اشعه فرابنفش، اشعه ایکس، مواد شیمیایی، استفاده از آسیتون و لاک ناخن سبب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در نوزدان می شود.

مادران در دوران بارداری باید از ارائه لباس‌ها به خشک شویی و رنگ و مش کردن مو پرهیز کنند.

استفاده از مکمل‌های غذایی مثل اسید فولیک از بروز بیماری‌های قلبی و عصبی در نوزادان پیشگیری می‌کند.

باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از بیماری های مادرزادی قلبی فاقد علامت می باشند. به این ترتیب که کودک از درد و ناراحتی خاصی شکایت ندارد و یا اینکه ناتوانی خاصی در وی مشاهده نمی شود.

تنها در گروهی از بیماران که تحت عنوان بیماری های سیانوتیک شناخته شده اند، بیمار از بدو تولد یا مدتی بعد از تولد، دچار کبود شدگی می شود و گاها این بیماران قادر به فعالیت شدید نیز نمی باشند.

اما خوشبختانه بسیاری از بیماری های مادرزادی، با معاینه پزشک و حتی معاینه بوسیله یک گوشی قابل تشخیص اند.

سوراخ بین دهلیز چپ و دهلیز راست از شایع ترین بیماری های مادرزادی قلبی است.

از لاک زدن در دوران بارداری پرهیز کنید تا به کودک خود آسیب نرسانید

این بیماری چون در سنین خردسالی علائمی از خودش نشان می دهد، قابل درمان نیست و بیشترین درمان در سنین بزرگسالی بعد از اینکه دیواره های دهلیزها رشد کرد، با جراحی باز قلب صورت می گیرد.

از دیگر بیماری های مادرزادی شایع می توان به حفره بین بطن چپ و بطن راست اشاره کرد که این بیماری در کودکی قابل درمان است.

با اکوکاردیوگرافی از روی شکم مادر احتمال تشخیص بیماری قلبی در جنین وجود دارد و در بسیاری از موارد به علت شدت بیماری، جنین سقط می شود و اگر شدت بیماری زیاد نباشد، نوزاد با نارسایی قلبی متولد می شود.

با توجه به اینکه ابتلای مادر به سرخجه و یا بیماری های عفونی سیستم تناسلی مادر منجر به بیماری های مادرزادی قلبی می شود، با آزمایشات مخصوص و تزریق واکسن سرخجه می توان از این بیماری ها پیشگیری کرد.

از لاک زدن در دوران بارداری پرهیز کنید تا به کودک خود آسیب نرسانید

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز