آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

پزشک نوزاد باید بینایی او را چک کند. او نفس کشیدن، گوش ها، پشت نوزاد و قلب او را چک می کند تا از سالم بودن او مطمئن شود. اگر دکتر مشکلی در بینایی نوزاد ببیند آن

آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

عبارات مهم : آموزش

دکتر نوزاد باید بینایی نوزاد را معاینه می کند و ساختار چشم او را بررسی می کند

آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

پزشک نوزاد باید بینایی او را چک کند. او نفس کشیدن، گوش ها، پشت نوزاد و قلب او را چک می کند تا از سالم بودن او مطمئن شود. اگر دکتر مشکلی در بینایی نوزاد ببیند آن را درمان می کند. اگر مسئله جدی باشد، دکتر شما را به متخصص چشم معرفی می کند. همچنین در صورتی که در خانواده سابقه بیماری چشمی داشته باشید نیز شما را به دکتر معرفی می کند.

در طول بررسی چشم نوزاد چه اتفاقی می افتد؟
پزشک در ابتدا بینایی نوزاد را معاینه می کند. سپس ساختار چشم و توانایی او جهت حرکت آن ها را بررسی می کند. اگر دکتر کارهای زیر را انجام داد می توانید از درست بودن کارش اطمینان حاصل کنید:

او راجع به سابقه بینایی در خانواد شما می پرسد.

او بیرون چشم نوزاد را مانند پلک و تخم چشم را بررسی می کند و ترشحات و عفونت، حساسیت، بیماری و انسداد غدد اشک را بررسی می کند. او همچنین مساوی بودن سایز، گردی و تصویر العمل در برابر نور مردمک چشم را بررسی می کند. همچنین موقعیت پلک، مژه و چشم نوزاد را بررسی می کند و از افتاده نبودن پلک مطمئن می شود.

پزشک تحرک چشم نوزاد را با استفاده از تمرکز چشم بر روی یک جسم و دنبال کردن حرکت آن بررسی می کند. دکتر این آزمایش را جهت هر دو چشم انجام می دهد. نوزاد باید در سن دو یا سه ماهگی حرکات را دنبال کند.

برای بررسی بینایی نوزاد، دکتر دنبال کردن یک جسم را با یک چشم و ادامه آن با چشم دیگر به وسیله نوزاد را آزمایش می کند. اگر نوزاد جسم را با یک چشم دنبال کند ولی نتواند با چشم دیگر ادامه دهد، نشان دهنده ضعیف بودن چشم دوم است.

اگرچه تمام دکتر ها جهت بررسی بینایی نوزاد آموزش می بینند ولی بعضی با تجربه تر و ماهرتر هستند. یک دکتر خوب در صورت مشاهده مسئله باید شما را به یک متخصص معرفی کند.

پزشک نوزاد باید بینایی او را چک کند. او نفس کشیدن، گوش ها، پشت نوزاد و قلب او را چک می کند تا از سالم بودن او مطمئن شود. اگر دکتر مشکلی در بینایی نوزاد ببیند آن

اگر دکتر مشکلی در بینایی نوزاد ببیند آن را درمان می کند

آیا باید نوزاد را به اوپتومتریس نیز نشان دهم؟
نکاتی وجود دارد که در آنها دکتر و اوپتومتریس تفاهم نظر ندارند بنابراین تصمیم گیری با خود شماست. زیاد پزشکان که با بینایی نوزاد سروکار دارند معتقدند بررسی جشم ها کافی است.

براساس نظر دکتر مراجعه به اوپتومتریس جهت بررسی بینایی تلف کردن هزینه و وقت هست. بعلاوه در زیاد موارد عینک تجویز می شود.

اوپتومتریس معتقدند دکتر ها به اندازه کافی راجع به بررسی بینایی آموزش ندیده اند و وقت کافی جهت بررسی چشم را ندارد بنابراین زیاد کودکان را تحت آزمایش قرار نمی دهند.

ممکن است دکتر و اوپتومتریس راجع به این که چه کسی باید کودک چشم را معاینه کند موافق نباشند ولی هر دو معتقدند باید بینایی نوزاد را هر چه سریع تر مورد معاینه قرار داد. بینایی خوب در تمام مراحل زندگی به فرزند شما کمک می کند و تشخیص پرسشها بینایی نیز مانند تنبلی چشم و درمان آن باید به زودی انجام شود.

مطالعات نشان میدهد وقت بررسی مطلوب چشم شامل: شش ماهگی، سه سالگی، پیش از اول دبستان و هر دو سال می باشد.

بعلاوه اگر فرزند شما در معرض بیماری چشم هست، دکتر توصیه می کند بینایی او زیاد چک شود. فاکتورهایی که ممکن است فرزندتان را در خطر بیشتری قرار دهد مشمول بر تولد زودهنگام، بیماری های چشمی در خانواده، سابقه بیماری چشمی یا مجروحیت جدی، استفاده از دارو و بیماری های خاص مانند دیابت.

چطور می توانم راجع به بررسی و چکاپ و مواظبت مورد نیاز اطمینان حاصل کنم؟
اولین مسئله چکاپ بینایی به صورت منظم هست. اگر راضی نیستید با دکتر صحبت کنید. اگر باز هم از میزان مواظبت راضی نیستید به متخصص یا اپتومتریس مراجعه کنید. بین چکاپ های منظم بینایی فرزند را در منزل نیز چک کنید و اگر فکر می کنید مشکلی وجود دارد به دکتر مراجعه کنید.

تفاوت بین چشم پزشک، متخصص چشم دکتر اطفال، اپتومتریس و عینک ساز
چشم پزشکان دکتر هایی هستند که از دانشگاه پزشکی فارغ التحصیل شده است اند و حداقل سه سال تجربه کاری دارند. علاوه بر بررسی چشم، تجویز عینک و لنز، چشم پزشکان بیماری های چشم را تشخیص داده ، قرص تجویز می کنند ، عمل جراحی می کنند و درمان می کنند. چشم دکتر اطفال بعد از فارغ التحصیلی یک سال در خصوص درمان بیماری های چشم کودکان تحصیل می کنند.

اپتومتریس دکتر نیستند. آن ها جهت بررسی چشم و تشخیص امراض و درمان آن با عینک یا روش های درمانی آموزش دیده اند. همچنین می توانند قرص نیز تجویز کنند.

عینک سازها عینک و وسایل مربوط به بینایی می سازند. آن ها جهت پر کردن نسخه های آماده شده است به وسیله چشم دکتر آموزش می بینند.

منبع:ooma.ir

واژه های کلیدی: آموزش | نوزاد | بینایی | درمانی | بیماری | دانستنيهاي نوزادان

آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

آنچه باید در مورد بینایی نوزاد بدانید!

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی