فواید دویدن و یا ورزش دو در دوران بارداری

بی بی نمیز : ورزش دو در اولین ماه های بارداری موجب نگرانی بسیاری از مادران می شود. باور عمومی این است که ورزش دو در اولین سه ماهه بارداری با افزایش خطر سقط جنین همراه است. با این وجود هیچ مطالعه ای ارتباط میان دویدن و مشکلاتی از قبیل سقط جنین، زایمان زودرس و جدا شدن جفت را از نظر علمی اثبات نکرده است.
فواید دویدن و یا ورزش دو در دوران بارداری
برعکس در بسیاری از تحقیقات به فوائد بی شمار این ورزش در دوران بارداری اشاره شده است. بانویی که پیش از بارداری خود به انجام منظم این ورزش پرداخته در صورت برخورداری از سلامت کامل می تواند با کاستن از مدت و شدت تمرینات نسبت به زمان پیش از بارداری خود، در این دوران نیز کماکان به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهد. شدت انجام تمرینات باید به گونه ای باشد که بدون به شمارش افتادن نفس ها به راحتی قادر به انجام یک مکالمه باشید.

4768_635675582622579590_l

ورزش دو که بهترین ورزش برای سیستم قلبی عروقی بدن به شمار می رود علاوه بر بهبود جریان گردش خون، از افزایش وزن بی رویه نیز جلوگیری کرده و موجب بازیابی سریع تر بدن پس از زایمان می شود.

با این وجود اگر ورزش دو را پیش از بارداری خود به صورت حرفه ای انجام نمی دادید اکنون نیز انجام آن به شما توصیه نمی شود. در صورت انجام منظم این ورزش در دوران پیش از بارداری و برخورداری از سلامت کامل و نداشتن هیچ گونه ممنوعیت پزشکی می توانید هم اکنون در زمان بارداری خود نیز با خاطری آسوده به انجام منظم این ورزش بپردازید.
به گفته پاسکال دسوت پزشک و جراح متخصص زنان: در صورت وجود خونریزی های مکرر روزانه، عارضه جفت سرراهی (در دومین و سومین سه ماهه بارداری) نشت مایع آمنیوتیک و یا انقباضات کاذب، انجام ورزش دو در این دوران به هیچ وجه توصیه نمی شود.
بنابراین در صورت مشاهده هر یک از این علائم در هنگام انجام تمرینات، بلافاصله فعالیت خود را متوقف کرده و پس از اندکی استراحت با یک پیاده روی سبک راه منزل خود را در پیش بگیرید.
فواید دویدن و یا ورزش دو در دوران بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا