ابتلای فرزند به دیابت نوع یک با مصرف زیاد سیب زمینی در دوران بارداری / احتیاط

بی بی نیمز : نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده است كه مصرف زیاد سیب زمینی توسط زنان باردار خطر ابتلا به دیابت نوع اول را در فرزندان افزایش می دهد.

ابتلای فرزند به دیابت نوع یک با مصرف زیاد سیب زمینی در دوران بارداری / احتیاط

پژوهشگران موسسه بین المللی دیابت در ملبورن معتقدند كه ماده سمی بافیلومایسین كه در سیب زمینی و دیگر سبزیجات ریشه ای یافت می‌شود می تواند در كودكانی كه زمینه ابتلا به دیابت نوع اول را دارند باعث بروز این بیماری شود.

زنان باردار در مصرف سیب زمینی احتیاط کنید

میتلایان به دیابت نوع اول با این بیماری متولد می شوند در حالی كه دیابت نوع دوم با چاقی و شیوه زندگی مرتبط است.

مبتلایان به دیابت نوع اول باید از نظر قند خون و انسولین تحت نظر قرار گیرند. این افراد بیشتر در معرض خطر نابینایی، قطع عضو، بیماری كلیوی و قلبی قرار دارند.

ابتلای فرزند به دیابت نوع یک با مصرف زیاد سیب زمینی در دوران بارداری / احتیاط

محققان دریافتند موشهای بارداری كه مقادیر اندكی بافیلومایسین دریافت كردند احتمال اینكه نوزادان آنها بعدها به دیابت نوع اول دچار شوند بیشتر است.

بین ۵ تا ۱۰ درصد از مردم حامل ژنی هستند كه آنها را مستعد ابتلا به دیابت نوع اول یا دیابت وابسته به انسولین می كند. ۱۵ درصد از استرالیایی ها به این بیماری مبتلا هستند و معمولا در كودكان ۵ تا۷ سال یا در دوران بلوغ تشخیص داده می شود.

پل زیمت بیوشیمیدان و مدیر موسسه بین المللی دیابت گفت: نتایج این مطالعه را قابل كاربرد در مورد تمام زنان باردار نیست.

تنها كسانی كه از نظر ژنتیكی در برابر این عامل محیطی آسیب پذیر هستند به دیابت نوع اول دچار می شوند. بنابراین بیشتر مردم می توانند بدون نگرانی سیب زمینی بخورند.

از آنجایی كه دستگاه ایمنی بدن جنین كاملا تكامل نیافته بیشتر از یك كودك در معرض خطر است.

زیمت گفت: مرتبط دانستن دیابت با تغذیه باعث تغییر نگرش نسبت به این بیماری خواهد.

۱۳ درصد از سیب زمینی های عرضه شده در بازار استرالیا حاوی ریشه است كه نشانه وجود بافیلومایسین است. این ماده سمی با پختن نابود نمی شود.

بالاترین میزان ابتلا به دیابت در جهان متعلق به كشور فنلاند و ایالت ساردنی در ایتالیا است. فنلاندی ها خیلی سیب زمینی می خوردند و ساردنی ها هم چغندر زیاد مصرف می كنند معمولا این دو نوع سبزی این نوع آلودگی را دارند.

زیمت به زنان بارداری كه سابقه ابتلا به دیابت نوع اول در خانواده خود دارند توصیه كرد سیب زمینی را كاملا پوست بكنند. در كشورهایی كه میزان مصرف سبزیجات ریشه ای بالا است میزان ابتلا به دیابت نوع اول هم بالا است.

ابتلای فرزند به دیابت نوع یک با مصرف زیاد سیب زمینی در دوران بارداری / احتیاط

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز