راه های کم کردن نفخ شیر مادر

شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو بعد از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود

راه های کم کردن نفخ شیر مادر

راه های کم کردن نفخ شیر مادر

عبارات مهم : فرزند

شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو بعد از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود

راه های کم کردن نفخ شیر مادر

یکی از مشکلاتی که اغلب بین نوزادان مشاهده می شود و باعث بحران پدر و مادر و خانواده های آنها می گردد نفخ و دل دردهای نوزاد هست. گریه های بی امان این نوزادان هر مادری را بی تاب می کند. نفخ شیر خوار به علت نفخ شیر مادر رخ می دهد.

در نوزادان طول مدت این مسئله وقت خاصی دارد که بین ۴۰روز تا ۴ ماه متغیر است که با رشد نوزاد در این وقت مسئله خود به خود حل می شود. در این مقاله به عوامل ایجاد کننده و همچنین درمان های خانگی و همچنین درمان طب سنتی آن خواهیم پرداخت و تلاش بر این خواهیم داشت تا عالی ترین و کارآمد ترین موارد را جهت درمان معرفی کنیم.

علائم نفخ و دل پیچه نوزاد :
این گروه نوزادان گریه هایی شبیه به چیغ دارند که با جمع کردن پاها به داخل شکم و دست ها را یه حالت مشت گره می کنند. درد دل ها در ساعات ابتدایی شب اتفاق افتاده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند.

عوامل موثر در ایجاد نفخ و دل پیچه نوزاد :
شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو بعد از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود.

شیردهی و همچنین قرار گرفتن نوزاد در اوضاع نادرست و بلع هوا، باعث بروز سکسه و نفخ می شود.

مادر هنگام شیر دادن به کودک دچار استرس و نگرانی شده است باشد که خود این عنوان روی مقدار شیر و همچنین روی نفاخ شدن شیر تاثیر مستقیم می شود.

شیردهی زیاد جهت کم کردن گریه نوزاد.گاهی اتفاق می افتد که نوزادی به علت گرما گریه می کند و والدین گرسنگی را جهت وی تشخیص و شروع به شیر دادن می کنند که این خود مسئله را شدت یافتن می کند.

حساسیت روده ای که گاهی با مصرف شیر خشک و شیر مادر اتفاق می افتد .به علت مشغله و پرسشها مادر و عدم به موقع تغذیه کودک به وسیله شیر مادر و استفاده از شیر خشک باعث می شود تا نوزاد دچار دل درد و دل پیچه های سخت همراه با یبوست شود.

نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می بلعند و به همین علت دچار نفخ روده و تجمع گاز در دستگاه گوارش می شوند که در نتیجه باعث نفح و دل درد خواهد شد.

باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی جهت تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود ۲ ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی به وسیله مادر می نوشد که گاهی موادی مانند : شیر ، حبوبات ، غذاهایی مانند : قرمه سبزی ، کله پاچه ، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.

نوشیدن عرق نعناء به وسیله مادر به طور مداوم جهت از بین بردن نفخ شیر مادر بافایده است

شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو بعد از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود

رفع نفخ شیر مادر
بسیاری از مادرها به خصوص مادرانی که جهت بار اول تجربه مادر شدن را دارند با مسئله نفخ و دل درد نوزاد خود روبه رو هستند که این عنوان آن ها دلواپس و کلافه میکند.اما با رعایت چند توصیه راحت در تغذیه و نوع شیر دهی این پرسشها بر طرف خواهد شد.برای آگاهی از چگونگی برطرف نفخ شیر مادر با ما همراه شوید:

* باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی جهت تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود ۲ ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی به وسیله مادر می نوشد که گاهی موادی مانند : شیر ، حبوبات ، غذاهایی مانند : قرمه سبزی ، کله پاچه ، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.

* رعایت بهداشت فردی مادر و شستشو سینه در هرنویت شیردهی که باید با آب گرم انجام شود.

* نوشیدن عرق نعناء به وسیله مادر به طور مداوم و به صورت شربت شده است با عسل بعد از هر وعده غذا جهت از بین بردن نفخ شیر مادر بافایده بوده و همچنین نوزاد را با طعم عرق نعناء از طریق شیر مادر آشنا می کند.

* دمکرده ی یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق زیره که با عسل شیرین شده است باشد و به صورت روزانه دو مرتبه بعد از نهار و شام تنها باعث زیاد کردن شیر می شود بلکه باعث درمان نفخ و دل پیچه نوزاد خواهد شد.

* مادر ترنجبین و گرامیداب شفا و عرق گاو زبان کوهی + عرق نعنا وعرق تقویت معده و سقز خام(عِلْک) می تواند استفاده نماید.

راه های کم کردن نفخ شیر مادر
* پرهیز از سرما و دو هوا شدن، و حذر از سرخ کرده.

* در حد امکان موقع شیر دادن سر فرزند را بالاتر از تنه در بغل قرار دهید.

* بعد از شیردهی سینه و شکم فرزند را روی شانه چپ خود قرار دهید. و به آرامی بین دو شانه نوزاد ضربات بسیار آرام وارد کنید تا هوای خورده شده است به این وسیله از دهان خارج شود.

* مادر از مصرف غذاهای نفاخ مثل حبوبات، سیر و پیاز در وعده غذایی به مقدار کم استفاده کند و بخصوص قبل از مصرف حبوبات آن را به مدت ۱۲ ساعت در آب بخیساید، سپس آب آن را دور بریزید و بپزید.

* چون سیر در شیر مادر شیرده نفوذ می کند مادر شیرده به آن توجه نماید و بهنگام شیردهی نوزاد از مصرف سیر و پیاز جداً خودداری فرمائید.

* از مصرف ادویه جات تند در غذاها مثل فلفل به مقدار خیلی کم استفاده نماید.

* در هرنوبت شیردهی مادر تلاش نماید. به مقدار نیاز به فرزند شیردهد واز پرخوری فرزند بپرهیزد.

* فرزند را گرسنه نگه ندارید تا هنگام شیر خوردن پرخوری نکند.

منبع:niniyari.com

واژه های کلیدی: فرزند | نوزاد | شیردهی | نوزادان | استفاده | درمان نفخ | بهداشت مادر کودک

راه های کم کردن نفخ شیر مادر

راه های کم کردن نفخ شیر مادر

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی