تست بارداری را چند روز بعد از نزدیکی می توان انجام داد؟

زن و شوهرهایی که تصمیم می گیرند یک عضو تازه به خانواده خود اضافه کنند، میل به

تست بارداری را چند روز بعد از نزدیکی می توان انجام داد؟

زن و شوهرهایی که تصمیم می گیرند یک عضو تازه به خانواده خود اضافه کنند، میل به دارند هر چه سریعتر نتیجه آزمون بارداری خود را متوجه شوند. ولی جهت گرفتن جواب دقیق کمی صبر مورد نیاز است.  آزمون بارداری را باید زمانی انجام دهید که هورمون گنادوتروپین قابل تشخیص باشد.

 زمان مناسب جهت انجام آزمون بارداری به نوع آزمون بارداری خانگی بستگی دارد. از بعضی از برندها پیش از بارداری می توان استفاده کرد و نتیجه دقیقی می دهد. اگر پریود شما منظم باشد باید وقت شروع آن را بدانید. اگر فکر می کنید باردار هستید می توانید از یکی از روش های آزمون بارداری استفاده کنید.
زیاد آزمون ها بعد از تاخیر یکی دو روزه پریودیی بهتر است انجام شود. هنگامی که چند روز پریودی شما دیر شود، ادرار مقدار کافی هورمون گنادوتروپین دارد و در آزمون این هورمون تشخیص داده میشود. اگر در نزدیکی وقت تخمک گذاری نزدیکی جنسی داشته باشید، باید حداقل ده تا چهارده روز بگذرد تا بتوانید تست بارداری خانگی انجام دهید و نتیجه دقیق دریافت کنید.

تست بارداری را چند روز بعد از نزدیکی می توان انجام داد؟

چند هفته بعد از نزدیکی جنسی می توانم آزمون بارداری انجام دهم؟

معمولا آزمون بارداری ده تا ۱۴ روز بعد از نزدیکی جنسی انجام می شود. آزمون بارداری خانگی به تشخیص هورمون گنادوتروپین می پردازد. این هورمون بعد از بارداری زن ترشح می شود. اگرچه این هورمون تا دو هفته بعد از تخمک گذاری و بارداری به مقدار کافی ترشح نمی شود. اگر بعد از نزدیکی جنسی خیلی سریع آزمون بارداری انجام دهید، بخصوص پیش از ده روز بعد از نزدیکی جنسی، نتیجه آزمون مثبت نخواهد شد.

عبارات مهم : آزمایش خون – بارداری
گاهی اوقات روز دهم تا چهاردهم نیز جهت انجام آزمون و گرفتن نتیجه مثبت سریع می باشد. لیکن بارداری چند روز بعد از تخمک گذاری و لقاح در رحم انجام می شود. در واقع، اسپرم می تواند در بدن انسان تا پنج روز زنده بماند. اگر چند روز قبل یا بعد از تخمک گذاری نزدیکی جنسی نامطمئن داشتید، به طور قطع در روزی که نزدیکی جنسی داشته اید باردار نشده اید. بارداری احتمالا چند روز بعد از آن اتفاق می افتد.
اگر در روز چهاردهم نتیجه آزمون منفی باشد ولی فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز بعد از آن دوباره آزمون انجام دهید. اگر نتیجه آزمون منفی باشد ولی پریودی شما دیر شده است باشد با دکتر در خصوص آزمایش خون دقیق صحبت کنید.

پس از پریودی نامنظم چه زمانی می توانم آزمایش بارداری انجام دهم؟

خانم هایی که پریودی نامنظمی دارند جهت تشخیص بارداری مسئله بیشتری دارند. این افراد از وقت تخمک گذاری و بارداری خود نمی توانند استفاده کنند. اگر پریودی شما نامنظم باشد باید بدن خود را تنظیم کنید تا بتوانید آزمون بارداری انجام دهید. علائم بدن به شما نشان می دهد باردار هستید یا خیر.
اگر دو تا سه هفته بعد از نزدیکی جنسی نامطمئن علائم خاصی مشاهده کردید بهتر است به سرعت آزمون بارداری انجام دهید. بعضی علائم اولیه بارداری عبارتند از خستگی، حالت تهوع، سوزش سینه و تکرر ادرار. همچنین اشتهای شما نیز زیاد کردن می یابد. آزمون بارداری خانگی حضور هورمون گنادوتروپین را بدن تشخیص می دهد حتی اگر پریودی شما نامنظم باشد.
اگر نخستین آزمون چند روز بعد از نزدیکی جنسی منفی باشد، ولی پریودی شما شروع نشده باشد و علائم بارداری را مشاهده کنید باید به دکتر مراجعه کرده و آزمایش خون انجام دهید. آزمایش خون نتیجه های دقیقی در اختیار شما قرار می دهد و گاهی اوقات جهت افرادی که پریودی نامنظم دارند، تنها راه جهت تشخیص بارداری می باشد. در واقع این افراد هنگامی که متوجه می شوند باردار هستند چند هفته از بارداریشان گذشته هست. با کنترل شرایط بدن می توانید این مسئله را حل کنید و علائم اولیه بارداری را تشخیص دهید.

منبع: اوما

زن و شوهرهایی که تصمیم می گیرند یک عضو تازه به خانواده خود اضافه کنند، میل به

واژه های کلیدی: آزمایش خون | بارداری | استفاده | باردار | بارداری | هورمون | نزدیکی | آزمایش

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی