قرص تحريک تخمک گذاري

یکی از عواملی که در باروری زن بسیار حائز اهمیت است وقت تخمک گذاری است که این بازه زمانی جهت بارداری نقش مهمی دارد و هرگونه اختلال

قرص تحريک تخمک گذاري

یکی از عواملی که در باروری زن بسیار حائز اهمیت است وقت تخمک گذاری است که این بازه زمانی جهت بارداری نقش مهمی دارد و هرگونه اختلال یا عدم تخمک گذاری در این دوره بسیار خطرناک و باعث ناباروری در زنان می شود.

تحریک تخمک گذاری یکی از روش های درمان ناباروری:

تحريک تخمک­ گذاري يک نوع درمان دارويي است که در ناباروري اغلب به­ منظور افزايش شانس باروري و ميزان موفقيت درمان، انجام مي ­شود. داروهايي که براي اين منظور مورد استفاده قرار مي­ گيرد تحت عنوان داروهاي محرک تخمک ­ گذاري ناميده مي ­شوند و با استفاده از اين داروها مي توان تعداد و کيفيت تخمک­ ها را ارتقاء داد.

قرص تحريک تخمک گذاري

به­ طور کلي نشانه از تحريک تخمک­ گذاري در درمان ناباروري، اصلاح تخمک ­ گذاري در زنان مبتلا به اختلال تخمک ­ گذاري و افزايش تعداد و کيفيت تخمک جهت انجام روش­ هاي کمک بارروري (ART) است.

داروهای جنبش تخمک گذاری:

یکی از عواملی که در باروری زن بسیار حائز اهمیت است وقت تخمک گذاری است که این بازه زمانی جهت بارداری نقش مهمی دارد و هرگونه اختلال

۱-گنادوتروپین های انسانی یا  HMG

این داروی تزریقی جهت زنانی استفاده می شود که به علت نارسایی غده ی هیپوفیز، تخمک گذاری ندارند. بر خلاف داروی کلومیفن که غده هیپوفیز را جنبش می کند، این دارو و دیگر گنادوتروپین ها به طور مستقیم تخمدان ها را جنبش می کنند. این دارو مشمول بر هورمون های LH و FSH می باشد.

۲-متفورمین (گلوکوفاژ)

این داروی خوارکی باعث زیاد کردن میزان تخمک گذاری می شود. این دارو زمانی استفاده می گردد که مقاومت به انسولین، علت ناباروری باشد. مقاومت به انسولین در ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک نقش دارد.

قرص تحريک تخمک گذاري

۳-آنالوگ هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH)

این درمان جهت زنانی استفاده می شود که سیکل های نامنظم تخمدانی و یا تخمک گذاری نابالغی را قبل از رسیدن کامل فولیکول دارند.

۴-گنادوتروپین های جنین انسانی یا HCG

یکی از عواملی که در باروری زن بسیار حائز اهمیت است وقت تخمک گذاری است که این بازه زمانی جهت بارداری نقش مهمی دارد و هرگونه اختلال

این دارو در ترکیب با کلومیفن، HMG و FSH استفاده می شود. این دارو باعث جنبش فولیکول جهت رهاسازی تخمک می شود.

۵-تحریک تخمک گذاری با قرص کلومیفن:

بسياري از پزشكان رشد فوليكول ( تخمك) را با سونوگرافي كنترل مي كنند. اندازه فوليكول (تخمك) مناسب بنظر پزشكان متفاوت تفاوت دارد ولی اكثر پزشكان در صورتيكه بيمار دارو مصرف نكرده يا تنها كلوميفن مصرف كرده باشد ۲۰ تا ۲۴ ميلي متر در نظر مي گيرند و اگر FSH به تنهائي مصرف كرده باشد ۱۷ يا ۱۸ ميلي متر و اگر FSH+LH استفاده كرده باشد ۱۶ يا ۱۷ ميلي متر را اندازه فوليكول بالغ در نظر مي گيرند. البته اين امكان دارد كه فوليكولهاي تا حد ۱۴ تا ۱۵ ميلي متر نيز حاوي تخمك طبيعي نيز باشند. بعلاوه فوليكولها تا وقت آزاد سازي حدود يك تا دو ميلي متر روزانه رشد مي كنند. يك زن ممكن است در يك سيكل بيش از يك تخمك آزاد كند و وقتي به اندازه آنها به حد طبيعي رسيد در صورتيكه hCG استفاده نكرده باشند تا ۲۴ ساعت بعد تخمكها در بدنش آزاد خواهند شد. تزريق hCG در ۹۵% خانمها باعث آزاد سازي تخمكها در ۳۶ ساعت بعد خواهد شد.

قرص تحريک تخمک گذاري

گیاهان دارویی بافایده جهت جنبش تخمک گذاری:

۱-برگ های تمشک قرمز:

این گیاه جزو معروف ترین درمانی های طبیعی ناباروری هست. برگ های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون ها کمک زیادی می کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ های تمشک قرمز مسئله اختلالات تخمک گذاری را کم می کند. اختلالات تخمک گذاری بعد از چسبندگی لوله های رحم دومین علت ناباروری محسوب می شود. جهت تقویت ماهیچه های رحم و لگن و همچنین کم کردن دردهای وضع حمل چای تهیه شده است از برگ های تمشک قرمز بسیار موثر هست. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط جنین و کم کردن خونریزی وقت وضع حمل می شود. مصرف برگ های تمشک قرمز در طول دوره ی عادت ماهیانه توصیه می شود.

۲-شیرین بیان

شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در زن هایی که دچار بی نظمی هستند کمک می کند. شیرین بیان جهت زن هایی که میزان تستوسترون اوج و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر هست. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره ی بارداری مصرف شود. نام شیرین بیان در میان گیاهانی که جهت تقویت تخمک بافایده هستند ثبت شده است است.

۳-گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، برطرف دردهای عادت ماهیانه، برطرف اختلالات خونریزی، برطرف عوارض یائسگی و غیره می شود. ویتاگنوس باعث برطرف نارسایی تخمدان ها می شود و به تخمک گذاری کمک می کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

هرگونه استفاده و کپی برداری با درج نام مجله پزشکی بی بی نیمز (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

مطالب مرتبط :

زمانبندی نزدیکی جهت تخمک گذاری

بررسی چگونگی بارور شدن و تخمک گذاری

عمده ترین علل ناباروری،مشکلات تخمک گذاری و اختلالات اسپرم

توصیه های مهم جهت تخمک گذاری

واژه های کلیدی: تخمدان پلی کیستیک | ناباروری در زنان | درمان ناباروری | گیاهان دارویی | علل ناباروری | هورمون ها | استفاده | ناباروری | هورمون | درمانی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی