جلوگیری از دیابت نوع یک در کودکان با تغذیه انحصاری شیر مادر

نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان داد: تغذیه انحصاری با شیر مادر به مدت ۴ ماه و اضافه وزن متعادل مادر در دوران بارداری می تواند از بروز دیابت نوع یک در کودکان پیشگیری کند.

جلوگیری از دیابت نوع یک در کودکان با تغذیه انحصاری شیر مادر

دکتر علی اصغر ارسطو در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: کمردردهای پس از زایمان، عارضه ای شایع است که در بسیاری از زنان مشاهده می شودShowIطmage.ashx.

وی افزود: کمردردهای پس از زایمان معمولا به دلیل ضعف عضلات ناحیه لگن و شکم بروز می کند البته تورم و افزایش وزن ناشی از بارداری نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

ارسطو تصریح کرد: با انجام تمرینات بدنی مناسب در دوران بارداری و استراحت کافی و انجام کارهای روزانه به صورت اصولی می توان از کمردرد پس از زایمان پیش گیری کرد. در دوران بارداری مفاصل لگن و ستون فقرات شل می شوند و به این ترتیب نشستن و یا ایستادن در حالت نامناسب و همچنین بلند کردن اشیای سنگین می تواند موجب کمردرد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در دوران بارداری عضلات شکم به دلایل هورمونی شل می شوند و حالت افتادگی پیدا می کنند. بازگشت عضلات به حالت اولیه نیازمند انجام تمرینات و حرکات ورزشی مناسب است و برای بازگشت به شرایط جسمانی پیش از بارداری، باید پس از زایمان حرکات ورزشی منظمی زیر نظر متخصص انجام شود.

وی ادامه داد: در دوران بارداری عضلات لگن برای حمایت از مثانه بزرگ می شوند و این حالت کمردرد را تشدید می کند بنابراین می توان با انجام حرکات ورزشی مناسب در دوران بارداری، درد کمر را کاهش داد. همچنین استفاده از شکم بندهای مناسب در دوران بارداری نیز می تواند از افتادگی عضلات در این دوران پیش گیری کند.

ارسطو با بیان این که برخی مادران پس از زایمان و در دوران شیردهی به کمردرد مبتلا می شوند، گفت: هنگام شیر دادن به نوزاد نباید کمر به سمت جلو خم شود، بلکه باید با استفاده از یک بالش کوچک در زیر کودک او را به سینه نزدیک کرد.

جلوگیری از دیابت نوع یک در کودکان با تغذیه انحصاری شیر مادر

منبع http://www.koodakomadar.com

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز