مشکلات تک فرزندی+ تربیت صحیح کودکان +نکات مهم در تربیت صحیح کودکان

تک‌فرزند شما نبايد جايگاهي بيش از يک کودک داشته باشد. آنقدر به او بها ندهيد که تبديل به رييس خانه شود.

مشکلات تک فرزندی+ تربیت صحیح کودکان

۶ توصيه براي اينکه تک‌فرزند، زندگي بهتري داشته باشد:
۱) او را تشويق کنيد که با ساير همسن و سالانش رابطه برقرار کند
فرزند شما نياز دارد که با ساير همسن و سالانش رابطه برقرار کند و در جمع آنها پذيرفته شود. سعي کنيد دوستان او را به منزل دعوت کنيد يا او را در فرهنگسراها يا کلاس‌هاي آموزشي تفريحي ثبت‌نام کنيد.
۲) آنچه را که بايد به او بگوييد
بايد او را به خاطر کار خطايي که کرده مواخذه کنيد؟ پس اين کار را انجام دهيد. هر چه بيشتر با او مدارا کنيد از نظر احساسي حساس‌تر مي‌شود و شايد در آينده‌اي نزديک تحمل پذيرفتن احساسات منفي يا رفتارهاي خشن را نداشته باشد. اجازه بدهيد او نيز مانند ساير کودکان تنبيه شود و نااميدي را تجربه کند.۳) جايگاهي بيش از يک کودک به او ندهيد
تک‌فرزند شما نبايد جايگاهي بيش از يک کودک داشته باشد. آنقدر به او بها ندهيد که تبديل به رييس خانه شود. نه حرف او بايد برتر و بالاتر از حرف شما باشد نه اجازه هر کاري را دارد. اين شما هستيد که به عنوان والد بايد براي او تصميم صحيح را بگيريد.۴) در تله احساسات نيفتيد!
ما هميشه براي فرزندان‌مان بهترين‌ها را آرزو مي‌کنيم به ويژه اگر تنها يک فرزند داشته باشيم. سعي نکنيد آرزوهايتان را به فرزندتان تحميل کنيد. اين کار باعث مي‌شود او فکر کند که بايد به آنچه شما مي‌خواهيد برسد و اگر شکست نخورد احساس کند شما را نااميد کرده است. اجازه بدهيد خود او به آرزوهايي که در سر دارد برسد اما سر راهش موانع خيلي بزرگ قرار ندهيد.۵) اجازه بدهيد خودش باشد!
عقيده خود را هرگز به فرزندتان تحميل نکنيد و هرگاه او از عقيده خود حرف مي‌زند او را ابله نخوانيد. اجازه بدهيد خودش باشد. اگر او به ورزش علاقه‌مند است اما شما بيزاريد، اين تفاوت بين شماست. سعي نکنيد او را شبيه به خود بار بياوريد.

۶) برقراري ارتباط را به او آموزش دهيد!
ارتباط برقرار کردن براي تک‌فرزندها کمي سخت است. به او بياموزيد که تمامي افراد نياز به برقرار کردن ارتباط دارند و براي اينکه در زندگي موفق باشد بايد روابط صحيحي برقرار کند. به او بياموزيد براي يافتن تاييد ديگران گاهي بايد از خود گذشت اما گاهي نيز نبايد براي تاييد ديگران خود را فدا کرد. وقتي فرزند شما مفهوم برقراري ارتباط را بفهمد دوستان خوبي پيدا خواهد کرد.

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز