رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

آیا کودک شما اغلب شب ها از خواب بیدار شده است و به مشکل دوباره به خواب می رود؟ آیا شما متعجب می شوید که آیا نمی توانید به کودک خود در به خواب رفتن کامل کمک کنی

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

عبارات مهم : احساس

نوزاد با اخم کردن، میل به خود را جهت خوابیدن نمایان می کند

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

آیا کودک شما اغلب شب ها از خواب بیدار شده است و به مشکل دوباره به خواب می رود؟ آیا شما متعجب می شوید که آیا نمی توانید به کودک خود در به خواب رفتن کامل کمک کنید؟ چگونه می توانید مطمئن شوید که کودکتان در وقت مناسبی می خوابد؟ اگر این پرسش ها ذهن شما را به عنوان یک پدر ومادر درگیر خود کرده هست، خواندن این مطالب جهت شما مهم می باشد.

نوزادان نشانه ها و نکات ظریفی از خود به شما نشان می دهند، تا به شما بفهمانند که نیاز به استراحت و خواب دارند. با این حال، اکثر مادران از این نشانه ها بی اطلاع هستند. خواندن مطالب مربوط به این عنوان و پیدا کردن نشانه هایی که می تواند به شما یاری کند تا وقت مناسب خواب فرزند خود را به دست آورید، جهت شما به عنوان یک مادر بسیار موثر خواهد بود.

نوزاد شما ممکن است راه ساده به خواب رفتن را به خصوص در طول شب و یا حتی در طول ساعات روز پیدا نماید. چرت زدن کوتاه مدت جهت خود راه ها و روش هایی دارد. اندازه ی خواب کودک شما با توجه به سن، وزن و عوامل دیگر وابسته به هر کودک متفاوت خواهد بود. همچنین، مهم است به یاد داشته باشید که تمام نوزادان الگوهای مختلفی جهت خواب دارند. به هیچ وجه الگوی خواب نوزاد خود را با الگوی خواب دیگر نوزادان مقایسه نکنید. در عوض، به نشانه هایی که نوزاد خود به شما می دهد خوب دقت کرده و خواب او را جهت وقت های مناسب برنامه ریزی کنید.

در این مقاله لیست بعضی از مرسوم ترین نشانه های خواب خوب در نوزادان به شما معرفی خواهد شد، که عبارتند از:

۱٫ اخم کردن نوزاد خواب آلود:
اخم کردن نوزاد یکی از نخستین نشانه هایی است که نوزاد با احساس خواب آلودگی شروع به نشان دادن آن می کند. نوزاد با اخم کردن، میل به خود را جهت خوابیدن نمایان می کند.

نوزاد شما ممکن است مفهوم خواب را درک نکند، حتی اگر بسیار خسته هم باشد . اخم کردن در نوزاد نشان می دهد که او در مورد چیزی ناراحت شده است هست، ولی شما باید مطمئن شوید که آیا این اخم کردن فرزند شما علامتی جهت نشان دادن وقت خواب اوست یا نه. به یاد داشته باشید که نوزاد شما ممکن است خستگی خود را با خارش چشم ها، و یا ناراحتی کلی مثل گریه کردن بروز دهد. ولی او از درک آنچه که به آن نیاز دارد عاجز هست، و ممکن است در نهایت با اخم کردن احساس خود را بیان کند.

۲٫ توجه به صداهایی که نوزاد خواب آلود از خود بروز می دهد:
شما ممکن است فکر کنید که نوزادتان در تلاش است تا شما را سرکار بگذارد و یا صداهایی را که در طول روز شنیده است را تقلید کند. ولی در واقع، فرزند شما می خواهد نشانه هایی از خواب آلودگی خود را به پدر و مادرش نشان دهد.

نوزاد شما ممکن است صداهایی که زیاد شبیه خر خر کردن است از خود در بیاورد، و یا در بعضی موارد، این صداها شبیه غر غرکردن جهت یک چیز تلخ می باشد. مورد نیاز است بدانید که کودک شما در بعضی موارد، این صداها را زیاد در حالی که مشغول فعالیت های دیگر مانند بازی کردن هست، از خود در می آورد.

۳٫ نوزاد خواب آلود و شروع ناله و شکایت با گریه های آرام:
اگر نوزاد شما به نقطه ای برسد که به شدت ناراحت یا خسته شود، شروع به گریه یا ناله کردن خواهد نمود.

اگر نوزاد شروع به گریه کردن آرام نماید، و در آن وقت مادر در آن جا حضور نداشته باشد، می تواند گریه کردن را با شدت بیشتری ادامه دهد، که در این حال فرزند شما شروع به گریه کردن واقعی خواهد کرد.

۴٫ مالش دادن چشم ها به وسیله نوزاد در هنگام نیاز به خواب:
هنگامی که نوزاد شما احساس خواب آلودگی و یا خستگی می کند، تا به خواب رفتن کامل مالش چشم هایش را ادامه خواهد داد. از بین رفتن خارش چشم فقط با خوابیدن نوزاد امکان پذیر می باشد.

نوزاد شما حتی ممکن است چشم هایش را با مشت های دست خود مالش داده، و تلاش کند با به هم زدن پلک های چشمانش و مالیدن آن ها با انگشتان دست، احساس خواب آلودگی خود را به مادر نشان دهد. در هر صورت، بهتر است بدانید که او تلاش خواهد کرد احساس “ناراحتی” را که در چشم هایش از خواب آلودگی وجود آمده هست، از بین ببرد.

۵٫ خمیازه کشیدن و نشانه خواب آلودگی کودک:
نوزاد شما ممکن است بعضی وقت ها شروع به خمیازه کشیدن نماید، و از آن به عنوان یک حرکت بسیار کوچک جهت نشان دادن نشانه های خواب آلودگی خود به مادرش استفاده کند.

خمیازه کشیدن یکی از بارزترین نشانه های خواب در یک کودک نوپا هست، که خسته شده است و بلافاصله نیاز به خوابیدن در تخت خود دارد. مورد نیاز است بدانید که اگر در آغاز، هیچ نشانه ای در نوزاد خواب آلوده شما وجود ندارد، به زودی کودک خود را که با صدای بلند تقریبا مانند یک فرد بزرگسال خمیازه می کشد، خواهید دید. گاهی اوقات هم به طور غیر ارادی با صدای خیلی بلند این کار را انجام می دهد.

مالش دادن چشم ها به وسیله نوزاد یکی از نشانه های خواب کودک است

آیا کودک شما اغلب شب ها از خواب بیدار شده است و به مشکل دوباره به خواب می رود؟ آیا شما متعجب می شوید که آیا نمی توانید به کودک خود در به خواب رفتن کامل کمک کنی

۶٫ انجام دادن حرکات تشنجی در نوزاد خواب آلود:
هنگامی که نوزاد شما احساس می کند خیلی خواب آلود و خسته هست، اندام های حرکتی خود را در اطراف بدنش با حرکات تشنجی به شدت حرکت می دهد.

شما ممکن است این خصوصیت را به عنوان اسلحه ای جهت نشان دادن حالت خواب آلودگی در نوزاد خود باور نداشته باشید. نوزاد شما جهت فهماندن احساس خواب آلودگی خود به پدر و مادرش ممکن است تلاش زیادی کرده باشد، ولی شما متوجه نشده اید و در نهایت از اسلحه ی تشنج جهت نمایاندن احساس خود استفاده کرده هست. متناوبا، امکان دارد متوجه یک کم کردن ناگهانی، درست بعد از انجام عمل وحشیانه تشنج در اوج و پایین پریدن دست ها و پاهای نوزاد خود شوید، که نشان دهنده ی نیاز او به خواب می باشد.

۷٫ مالش دادن یا خاراندن گوش ها به وسیله نوزاد خواب آلود:
مالیدن گوش ها هم درست مثل مالش دادن چشم ها، می تواند نشانه ی دیگری از احساس نیاز نوزاد شما به خواب باشد.

نوزاد شما ممکن است به شدت با مشت های دست خود گوش هایش را مالش دهد. همچنین ممکن است نوزاد با ناخون های خود خراش هایی درگوش های خود ایجاد نماید، که اغلب علائم این خراش ها در اطراف گوش نوزاد شدید بوده و خونریزی هم مشاهده می شود، که نتیجه ی مواظبت نکردن درست از نوزاد وکوتاه نکردن به موقع ناخون های او می باشد.

۸٫ خاراندن سر به وسیله نوزاد جهت بیان کردن خود به خواب:
کودک شما ممکن است با شروع به خاراندن سر خود و ایجاد خراش هایی در آن، یک بار دیگر مانند خاراندن گوش هایش نیاز خود را به خواب نشان دهد. این حالت زمانی رخ می دهد که نوزاد شما با حالت نق زدن و با ناآرامی نتواند احساس خود را به شما بیان کند. اگر کودک شما بیش از حد خواب آلود باشد، انجام هرکار دیگری مانند شیر خوردن و یا بازی کردن را متوقف کرده و تنها در خاراندن سرش تمرکز می کنید.

با این که این علائم نشانه ای از خواب آلودگی نوزادان هست، ولی در چنین شرایطی مطمئن شوید که کودکانتان از هیچ گونه عفونتی زحمت نمی برند. به طور مداوم سر نوزادتان را جهت اینکه هیچ نشانه ای از شپش در سر او نباشد، بررسی کنید. خاراندن سر در نوزاد شاید نشانه ای از وجود عفونت در اندام های موجود در سر او باشد، و شما به آسانی نتوانید تفاوت آن را از نشانه های خواب در نوزادتان تشخیص دهید.

۹٫ چسبیدن نوزاد به مادر و جدا نشدن آن:
هنگامی که نوزاد شما نمی خواهد او را تنها بگذارید و همواره می خواهد در آغوش شما باشد، این حالت نشان دهنده ی خواب بسیار زیاد در نوزادتان هست. او ممکن است شروع به چسبیدن بیش از حد به مادر خود بکند و زمانی که شما تلاش می کنید او را پایین بیاورید، با داد و بیداد، اعتراض خود را بیان کند. کودک شما ممکن است نخواهید به وسیله هیچ کس به غیر از مادر و یا پرستار خود آرامش گرفته و بخوابد.

۱۰٫نوزاد خواب آلود و خواستن شیر زیاد از مادر:
ممکن است با اینکه کودکتان را تغذیه ی کامل نموده اید، دوباره شروع به درخواست کردن شیر از شما بکند تا به این وسیله در آغوش شما آرام گرفته و بخوابد. هر دو نوع تغذیه هم با شیر مادر و هم شیشه شیر، منبع راحتی جهت خواباندن نوزادان هست. تغذیه با شیر کمک می کند تا نوزادتان با استراحت کردن و آرامش گرفتن در آغوشتان به خواب رود. نوزاد شما با خواستن شیر، از آن به عنوان نشانه ای از خواب آلودگی خود استفاده می کنند.

خمیازه کشیدن یکی از بارزترین نشانه های خواب در یک کودک نوپا است

راهنمایی هایی جهت کمک به خواب بهتر در نوزاد:
یک خواب خوب شبانه درکودکان جهت رهایی آن ها از خستگی های روزانه به سن و اندازه ی تحرک آن ها، و نگهداری با یک برنامه ریزی شرکت دهی شده است از او بستگی دارد.

در حالی که شما فکر می کنید کودکتان هر لحظه نشانه هایی از وقت خستگی یا خواب آلودگی خود را به شما نشان خواهند داد، در این میان بعضی از نوزادان نیز آشنا شده است آن، که به آن ها کودکان خوشحال گفته می شود. اینگونه کودکان با اینکه احساس خستگی یا خواب آلودگی می کنند، ولی ممکن است هیچ نشانه آشکاری جهت شما از خستگی خود نشان ندهند.

این حالت می تواند مشکلی بزرگ جهت درک شما از زمانی که نوزاد نیاز به رفتن در رختخواب و استراحت کردن دارد، به وجود آورد. در چنین وضعیتی، تلاش کنید از یک الگوی ثابت شبانه روزی کمک بگیرید تا کودکتان عادت به استراحت و خواب در ساعات مشخص شده است نماید و شما هم با دنبال کردن این روال هرگز سردرگم و دلواپس نخواهید شد.

همانطور که شما شروع به توجه کردن به نشانه های خواب آلودگی در نوزاد خود نموده ا ید، می توانید بفهمید که چه هنگامی کودکتان به احتمال زیاد احساس خستگی و خواب آلودگی می کند. تلاش کنید با مواظبت از نوزاد خود قبل از اینکه نشانه ها بیش از حد شدت یافتن شده است باشد، نوزاد را بخوابانید. این کار به کودک شما کمک خواهد نمود تا آرامش خود را قبل از خسته شدن و تندخویی بیش از حد به دست آورد.

گاهی اوقات، یک فعالیت خاص یا تحرک و بازی و یا در جمع بودن بیش از حد نوزاد، می تواند احساس ضعف و یا خواب آلودگی در او را شدت یافتن کند. در این حالت کودک خود را به مکان بی سر و صدایی، انتقال داده و او را آرام کنید تا از هرگونه نشانه های پریشانی وتندخویی که ممکن است در او به وجود آید، جلوگیری نمایید.

منبع:ninimaman.com

واژه های کلیدی: احساس | نوزاد | آلودگی | نوزادان | خواب نوزادان | دانستنيهاي نوزادان

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

رایج ترین نشانه های خواب در نوزادان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی