مسائل و مراقبت از پستان مادر شیرده

مراقبت از پستان ها نقش ارزنده ای در تداوم شیرهی دارد. اگر به نوزاد خود شیر میدهید پستانها را تمیز نگه دارید. از مصرف صابون، مواد ضد عفونی کننده و یا شستشوی مکرر پستانها،خودداری کنید.

ShowIنخmage.ashx

احتقان پستان

در روز سوم تا پنجم پس از زایمان، به دلیل افزایش حجم شیر، پستانها محتقن می شوند. در این حالت پستانها حساس، متورم، گرم و سفت می شوند.برخی مادران ممکن است درجاتی از تب و سردرد نیز داشته باشند.تخلیه مکرر( هر ۲ ساعت یکبار) و ماساژ ملایم پستانها، استفاده از داروهای ضد درد ( با نظر پزشک)، گذاشتن کیسه آب گرم قبل از شیردهی و کیسه یخ (پیچیده در حوله) پس از شیردهی و یا قرار دادن برگ کلم پیچ شسته شده بر روی پستانها میتواند در کاهش درد و التهاب موثر باشد.

مسائل و مراقبت از پستان مادر شیرده

برای پیشگیری از احتقان پستان، بهتر است بنابه تقاضای نوزاد و حتی شبها ازهر دو پستان به نوزاد خود شیر دهید.

ترک نوک پستان

احیای ناراحتی خفیف نوک پستان در اوایل شیردهی طبیعی است ولی ترک خوردن، زخم شدن و سوزش شدید نوک پستان اغلب به دلیل شیوه نادرست در آغوش گرفتن نوزاد و گرفتن نوک پستان است. تصحیح نحوه شیردهی، گذاشتن کیسه یخ ۲ تا ۳ دقیقه قبل از مکیدن نوزاد، پاک کردن نوک پستان از بزاق نوزاد با پارچه تمیز نخی، مالیدن یک قطره از شیر بر روی نوک پستان وقرار دادن آن در هوای آزاد تا خشک شود، میتواند برای کاهش درد ناشی از ترک خوردن موثر باشد.

مسائل و مراقبت از پستان مادر شیرده

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز