به چه علت مردان دچار ناباروری می شوند؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، محققان به این عنوان پی برده اند که مردان هم مانند زنان دچار ناباروری می شوند و این

به چه علت مردان دچار ناباروری می شوند؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، محققان به این عنوان پی برده اند که مردان هم مانند زنان دچار ناباروری می شوند و این مسئله به طور یکسان بین زوجین می باشد. در این مقاله از دکتر سلام علت ناباروری مردان را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این بخش را از دست ندهید.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، جهت تمام محققان عرصه ناباروری معلوم گشته که نازایی تنها یک مسئله خانمانه نیست، بلکه فاکتورهای مردانه نیز در این امر دخالت دارند و با وجود آنکه در گذشته عنوان می شده است که بخش عمده ای از علل ناباروری را باید در زنان جستجو کرد، پزشکان امروز اذعان دارند که نقش زوجین در این امر تقریبا یکسان است.

به چه علت مردان دچار ناباروری می شوند؟

اگر زوجی در طی تلاش یک ساله خود جهت فرزندآوری، موفق به این امر نشوند باید قدری جدی تر مسئله خود را پیگیری کنند و جهت پی بردن به علت نازایی مورد نیاز است هر دو فرد( زن و مرد ) از نظر وجود عوامل احتمالی نازایی مورد بررسی قرار گیرند.در هر حال طبق آنچه گفته شد علل ناباروری در زوجین تقریبا برابری می کند؛ به همین خاطر تلاش کرده ایم در این گزارش هر چند کوتاه به علل ناباروری در مردان و شیوه های درمان آن بپردازیم. بر این اساس با دکتر ناصرامیرجنتی،اورولوژیست ،آندرولوژیست، عضو هئیت علمی و دانشیار پژوهشگاه ابن سینا به گفتگو نشستیم ، که در ادامه می خوانید.

وی در ابتدا گفت : تولید مثل یا داشتن فرزند یک تجربه راحت و طبیعی جهت اکثر زوج ها می باشد. در بعضی موارد که مرسوم هم است این روند طبیعی با مسئله مواجه می شود و باعث ناباروری می گردد. علت ناباروری می تواند پرسشها مربوط به مرد، زن و یا مربوطه به زن و یا هر دو باشد.
این اورولوژیست ادامه داد :مردی که دچار مسئله ناباروری می شود ممکن است هیچ علامت بالینی دیگر نداشته باشد. روند زناشویی، بدون مسئله انجام می شود. حتی کمیت مایع انزالی به ظاهر طبیعی به نظر می رسد. صرفا با بررسی های پزشکی و آزمایشگاهی است که ناباروری تشخیص داده می شود.

عبارات مهم : مواد شیمیایی – علل ناباروری
امیرجنتی دستگاه تولید مثل مردها را اینگونه تشریح کرد : دستگاه تولید مثل مرد مشمول بر بیضه ها، یک سری لوله های انتقال دهنده وغده های دیگری است که در این لوله ها باز می شوند. مغز نقش مهم را در کنترل دستگاه تولید مثل بر عهده دارد. غده هیپوفیز و هیپوتالاموس که در کف مغز قرار دارند تولید هرمونها و اسپرم در بیضه را تحت کنترل دارند. Fsh و LH دو هرمون مهمی هستند که به وسیله هیپوفیز تولید و روی بیضه ها اثر می کنند. بیضه ها تولید اسپرم و هورمون تستوسترون را بر عهده دارند. جهت ساخت اسپرم کامل که قدرت لقاح تخمک را دارد، هفتاد روز وقت نیاز هست. هنگامی که که اسپرم در بیضه تولید و از آن خارج می شود، به مدت ۲ تا ۱۰ روز وقت مورد نیاز است تا ازاپی دیدیم عبور کند که طی این مدت توانایی تحرک را کسب می کند. به هنگام ارگاسم یا ارضاجنسی، میزان کمی مایع حاوی اسپرم از بیضه ها خارج و با مابقی که از کیسه های منی و پروستات خارج می شوند، مخلوط شده است و طی انزال این مخلوط از مرد خارج می شد.

این متخصص اورولوژی در پاسخ به این پرسش که علل ناباروری در مردان چیست، خاطرنشان کرد : ناباروری در مردان یا به علت پرسشها تولید اسپرم و یا پرسشها مربوط به انتقال اسپرم بوده که حالت اول مرسوم تر می باشد. انسداد در مسیر انتقال اسپرم از محل تولید باعث فقدان کامل اسپرم در مایع می گردد. به عبارتی مایع منی موجود است ولی در محتوای آن سلول اسپرم وجود ندارد. پرسشها تولید اسپرم میتواند به علل ژنتیکی یا کروموزومی،عدم کم کردن بیضه ها، عفونت ها،چرخش بیضه ها،واریکوسل،داروها و مواد شیمیایی،آسیب اشعه،علل ناشناخته.
وی علل مسئله انتقال اسپرم را اینگونه بیان کرد : مسئله انتقال اسپرم علل مختلفی دارد که بعضی از آنها عبارتند از :عفونت ها،مشکلات پروستات،فقدان لوله منی بر،وازکتومی (بستن لوله های مرد).این متخصص اورولوژی با بیان این توصیه که پرسشها جنسی یکی از علل ناباروری است ، افزود :برخی از پرسشها جنسی که عامل ناباروری هستند عبارتند از :انزال عقب گرد مایع منی، فقدان انزال،اختلالات جنسی و نعوظ، فقدان رابطه زناشویی،آسیب نخاعی،،جراحی پروستات، آسیب عصبی، اثربرخی داروها.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، محققان به این عنوان پی برده اند که مردان هم مانند زنان دچار ناباروری می شوند و این

وی ادامه داد : می توان به بیماری هیپوفیز مثل تومورهای آن و یا اشتباهات مادرزادی آن و نیز سوء مصرف موادی مثل استروئیدها که در کلوب های بدن سازی و یا افراد به علت دوپینگ استفاده می کنند به عنوان عامل ناباروری در مردان اشاره کرد .امیرجنتی در آخر گفت :تماس زیاد و مکرر با مواد شیمیایی نظیر

علف کش ها، آفت کش ها،توکسین ها، مواد شیمیایی نظیربنزن، تولوئن و صنایع رنگ باعث کم کردن مقدار اسپرم می شوند.استفاده مکرر از سونا،حمام داغ نیز موقتا باعث کم کردن اسپرم می شوند. نشستن زیاد، لباس تنگ و استفاده زیاد از لب تاپ باعث زیاد کردن درجه حرارت ناحیه بیضه ها و کم کردن تولید اسپرم می شوندو همچنین سیگار، استرس و چاقی نیز عامل کم کردن اسپرم هستند. بعضی شغل ها که با نشستن طولانی همراهند مثل رانندگی نیز باخطر ناباروری همراهند.

منبع: سلامت نیوز

واژه های کلیدی: مواد شیمیایی | علل ناباروری | شیمیایی | استفاده | ناباروری | مردانه | پروستات | استفاده | مردان | طبیعی | انتقال

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی