راههای درمان + گرفتگی بینی در نوزادان

دیدن اینکه نوزاد تازه متولد شده است تان از گرفتگی بینی زحمت می کشد، سخت است ولی نه به آن اندازه که جهت خود کودک آزاردهنده هست. حقیقت این است که کودکان سریع به س

راههای درمان + گرفتگی بینی در نوزادان

گرفتگی بینی در نوزادان+راههای درمان

عبارات مهم : نوزاد

گرفتگی بینی جهت نوزادان چیزی معمول است

راههای درمان + گرفتگی بینی در نوزادان

دیدن اینکه نوزاد تازه متولد شده است تان از گرفتگی بینی زحمت می کشد، سخت است ولی نه به آن اندازه که جهت خود کودک آزاردهنده هست. حقیقت این است که کودکان سریع به سریع دچار گرفتگی بینی می شوند.

شاید شما بخواهید بینی فسقلی و بامزه اش را تمیز کنید ولی ندانید چطور باید این کار را انجام دهید. عالی ترین روش تمیز کردن بینی کودک چیست؟ درست است که اجازه دهیم گرفتگی بینی اش، خود به خود خوب شود؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را بگیرید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

۱- مکانیزم طبیعی عطسه در آقایان
حتما متوجه شده است اید که کودکان زیاد عطسه می کنند. عطسه تنها یکی از راه های طبیعی است که کودکتان به کمک آن مسیر بینی اش را تمیز می کند. مسیر بینی کودکان کوچک است و ممکن است با گرد و غبار، پرز و یا هر چیزی که در هوا شناور است بگیرد.

برای بیرون راندن این موارد از بدن، کودکان زیاد سرفه می کنند. باید این را به خاطر داشته باشید که نوزادان زیاد از دهان تنفس می کنند و نمی توانند به سادگی بین تنفس از راه دهان و بینی عوض کردن ایجاد کنند. تنها در صورتی که دیگر نشانه های بیماری را در کودک دیدید باید دلواپس گرفتگی بینی او شوید.

۲- علت گرفتگی بینی
برخی محرک های بینی وجود دارد که باعث گرفتگی مسیر تنفسی نوزاد از این قسمت می شوند. محرک های گرفتگی بینی معمولا مشمول بر فاکتورهای محیطی می شوند. مانند این موارد:

* دود، دود سیگار، دود حاصل از عودهای خوشبو کننده و غیره
* گرد و غبار
* خز حاصل از حیوانات خانگی یا اسباب بازی ها
* عطرها
* اسپری های مو
* امولوسیون یا رنگ
* بخار بنزین
* اسپری های آئروسل و غیره

۳- درمان گرفتگی بینی در نوزادان
به عنوان یک مادر دوست دارید به کودکتان کمک کنید تا احساس بهتری داشته باشد و راحت تر نفس بکشد. ولی پزشکان بر این عقیده هستند که شما در واقع بینی کوچک نوزاد خود را با محلول آب نمک یا دیگر موارد، زیاد جنبش می کنید و باعث آسیب رسیدن به آن می شوید. این کار را باید با احتیاط انجام دهید تا همچنان بتوانید مسیر بینی اش را تمیز کرده و به راحت نفس کشیدنش کمک کنید.

قطره های بینی محلول نمک مطمئنا به از بین رفتن بلغم در بینی نوزاد کمک می کنند

دیدن اینکه نوزاد تازه متولد شده است تان از گرفتگی بینی زحمت می کشد، سخت است ولی نه به آن اندازه که جهت خود کودک آزاردهنده هست. حقیقت این است که کودکان سریع به س

۴- قطره های محلول نمک؛ بدون نیاز به نسخه
قطره های بینی محلول نمک مطمئنا به از بین رفتن بلغم در بینی نوزاد کمک می کنند. هنگامی که از این قطره استفاده می کنید باعث جدا شدن مواد درون بینی کودک می شود و نوزاد عطسه خواهد کرد. بنابراین چیزی که باعث گرفتگی بینی شده است با فشار هوا از آن خارج می شود.

با کمک یک هواکش بینی، قادر خواهید بود چیزهای چسبنده ای که باعث انسداد در بینی نوزاد شده است را بیرون بکشید. این را هر لحظه به خاطر بسپارید که جهت تمیز کردن مسیر بینی کودک باید با نرمی این کار را بکنید. بیش از حد فشار آوردن ممکن است به جای کمک باعث بدتر شدن گرفتگی بینی نوزاد شود.

۵- استفاده از دستگاه بخور
فکر خوبی است که در منزل یک دستگاه بخور استفاده کنید. دستگاه بخور باعث مرطوب شدن هوای منزل می شود، بنابراین نوزادتان قادر خواهد بود راحت تر نفس بکشد.

۶- سر نوزاد را اوج نگه دارید
شاید مورد نیاز باشد سر کودک خود را هنگام خوابیدن کمی اوج نگه دارید. از بالش استفاده نکنید. می توانید از یک کوسن زیر تشک یا زیر سرش استفاده کنید. استفاده از بالش در بعضی کودکان باعث بروز سندروم فوت ناگهانی نوزاد شده است است.

گرفتگی بینی جهت نوزادان چیزی معمول است و کار زیادی جهت پیشگیری از آن نمی توانید انجام دهید. معمولا کودکان خودشان می توانند با این مسئله کنار بیایند. شما نیز با نکاتی که گفته شد می توانید به کودک خود در بهتر نفس کشیدن کمک کنید.

منبع:kermany.com

واژه های کلیدی: نوزاد | دستگاه | کودکان | نوزادان | استفاده | گرفتگی بینی | دانستنيهاي نوزادان

راههای درمان + گرفتگی بینی در نوزادان

راههای درمان + گرفتگی بینی در نوزادان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی