ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودک یک راه شگفت انگیز و موثر جهت برقراری ارتباط با اوست. نوزادان خیلی سریع متوجه خواهند شد که این تماس های ملایم نشان دهنده علاقه و علاقه اطرافیان به آنه

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

عبارات مهم : ماساژ

ماساژ کودک یک راه شگفت انگیز و موثر جهت برقراری ارتباط با اوست

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودک یک راه شگفت انگیز و موثر جهت برقراری ارتباط با اوست. نوزادان خیلی سریع متوجه خواهند شد که این تماس های ملایم نشان دهنده علاقه و علاقه اطرافیان به آنهاست.

ماساژ نوزادان یکی از عالی ترین راه ها جهت بهتر شدن عملکرد نوزاد در سن کم و بزرگسالی هست. چون باعث آرامش و خواب آرام نوزاد می شود و عملکرد سیستم ایمنی و تقویت استخوان ها و عضلات او را اصلاح می بخشد. شما در این گزارش با فایده های ماساژ جهت کودک آشنا می شوید.

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟
ماساژ، گردش خون را اصلاح می بخشد که این امر باعث شاداب شدن پوست کودک می شود. ماساژ سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند؛ همچنین موجب کم کردن بسیاری از دردهای مزمن در بدن کودک می شود. از دیگر فایده های ماساژ محکم کردن عضلات او انعطاف مفاصل هست. معمولا کودکانی که از نوزادی به وسیله والدین ماساژ داده می شوند کمتر گریه می کنند و در برابر بیماری و ناراحتی مقاومتر می شوند.

با ماساژ، دستگاه گوارش تقویت می شود و هضم و دفع بهتر انجام می گیرد. کودکان کمتر به قولنج، یبوست و اسهال مبتلا می شوند. ماساژ همچنین به بهتر شیر خوردن کودکان کمک می کند. کودکانی که ماساژ را تجربه می کنند آرامتر به خواب می روند و شب ها پدر و مادر خود را جهت خوابیدن دچار مسئله نمی کنند. در هنگام بیداری نیز سرحالتر و خوش اخلاق ترند. ماساژ همچنین به اصلاح کار دستگاه تنفسی نیز کمک می کند.

مزایای ماساژ فقط متوجه نوزادان نیست بلکه جهت والدین هم منافع خوبی دارد. این عمل ضمن ایجاد احساس آرامش در والدین باعث اوج رفتن حساسیت آنها نسبت به حرکات کودکشان می شود.

این دسته از والدین به علت تماس چشمی که در طول ماساژ با نوزاد خود دارند؛ آشنایی و درک بهتری نهسبت به تصویر العمل های او پیدا می کنند. همین درک خاص به نگهداری بهتر آنها از کودکشان کمک می کند.

ماساژ نوزادان یکی از عالی ترین راه ها جهت بهتر شدن عملکرد نوزاد در سن کم و بزرگسالی است

کِی و کُجا نوزاد را ماساژ بدهیم؟
– از همان نخستین ماه تولد می توانید نوزاد را ماساژ بدهید ولی مدت ماساژ بسته به سن و تصویر العمل هایی او دارد که می تواند از ۱۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه طول بکشد.

– مطمئن شوید که وقت و آمادگی کافی جهت ماساژ نوزاد دارید و تلاش کنید در محل آرام این کار را انجام دهید تا به فرزندتان استرس وارد نشود. همچنین دمای اتاق را در ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

– از روغن مخصوص نوزاد یا روغن های طبیعی و گیاهی مانند روغن زیتون جهت چرب کردن بدن نوزاد استفاده کنید تا در هنگام ماساژ پوست او زیر انگشتانتان کِش نیاید و همچنین انگشتان شما راحت تر کار ماساژ را انجام دهند.

– بعد از شیر خوردن یا در هنگام گرسنگی بدن نوزاد را ماساژ ندهید.

– جهت ماساژ دادن ابتدا باید خودتان در اوضاع مناسبی قرار بگیرید و به جایی تکیه دهید یا بدن تان در اوضاع راحت و آرامی قرار داشته باشد. سپس می توانید نوزاد را روی پای تان یا روی میزی پهن بگذارید. با بزرگتر شدن او، پارچه یا حوله تمیزی روی زمین پهن کنید و او را ماساژ دهید.

شرایط مورد نیاز جهت ماساژ نوزاد
نوزاد را هنگامی که که سرحال است جهت ماساژ آماده کنید. فرزند شما نباید گرسنه یا کاملا سیر باشد. یک ساعت بعد از خوردن غذا و بعد از استحمام وقت مناسبی جهت این کار است.

– زیورآلاتی که ممکن است هنگام ماساژ به نوزاد آسیب بزنند را از دست خود خارج کنید.

– ناخن دست هایتان را کاملا کوتاه کنید.

– قبل از ماساژ دست ها را با آب و صابون بشویید. همچنین دست ها را با به هم مالیدن یا قرار دادن در آلب ولرم به مدت سه تا چهار دقیقه گرم کرده و سپس خشک کنید.

– یک مکان ساکت و گرم را جهت ماساژ دادن کودک پیدا کنید.

– دمای اتاق بهتر است حدود ۲۶ درجه سانتیگراد باشد تا نوزاد بدون پوشش هم در آن احساس راحتی کند.

– حوله ای را روی تخت یا زمین پهن کنید و نوزاد را روی آن بگذارید.

– جهت ماساژ دادن بهتر است از روغن های مخصوص فرزند ها استفاده کنید.

ماساژ کودک یک راه شگفت انگیز و موثر جهت برقراری ارتباط با اوست. نوزادان خیلی سریع متوجه خواهند شد که این تماس های ملایم نشان دهنده علاقه و علاقه اطرافیان به آنه

ماساژ، گردش خون را اصلاح می بخشد که این امر باعث شاداب شدن پوست کودک می شود

هنگام ماساژ نوزاد این نکات را از یاد نبرید
– دقت کنید که سطحی که کودک را روی آن قرار می دهید خیلی نرم نباشد که بدن نوزاد در آن فرو برود.

– هرگز کودک بیمار، خصوصا نوزاد تب دار را ماساژ ندهید. در آغوش گرفتن آنها در این شرایط برایشان آرامش بخش تر است.

– هیچگاه نوزاد تازه غذا خورده را ماساژ ندهید لیکن ممکن است استفراغ کند. البته ماساژ نوزاد گرسنه هم موجب بیقراری او می شود.

– زمانی که کودک میل به به بازی دارد از ماساژ دادن او پرهیز کنید لیکن زیر دستان شما آرام نمی گیرد.

– مدت وقت ماساژ می تواند بین ۵ تا ۱۵ دقیقه ادامه داشته باشد که این بستگی به میل به نوزاد دارد.

گردآوری:بخش کودکان بیتوته

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

واژه های کلیدی: ماساژ | نوزاد | والدین | نوزادان | آرامش بخش | دانستنيهاي نوزادان

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ جهت نوزاد چه فوایدی دارد؟

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی