ماموریت سختِ دارو دادن به فرزند ها!

با کمی چشم چرخاندن به دور و اطرافتان در این فصل سرد، می توانید خیلی از نوزادان یا کودکان خردسال را ببینید که سرما خورده اند و سرفه می

ماموریت سختِ دارو دادن به فرزند ها!

ماموریت سختِ دارو دادن به فرزند ها!

با کمی چشم چرخاندن به دور و اطرافتان در این فصل سرد، می توانید خیلی از نوزادان یا کودکان خردسال را ببینید که سرما خورده اند و سرفه می کنند یا دماغشان را اوج می کشند! ولی دردسر دارو دادن به فرزند های بیمار، کابوس خیلی از مادران است و مدام این پرسش در ذهنشان می چرخد که «چکار کنم تا فرزند ام دارویش را راحت بخورد و از دهانش بیرون نریزد؟» به همین علت ما در گفتگو با دکتر علی اصغر متقی، متخصص کودکان و نوزدان راجع به این مسئله و راه حل آن از او پرسیدیم.

بخش خانواده ایرانی تبیان

برای دارو دادن حوصله به خرج دهید

باید خیلی با حوصله به فرزند ها دارو داد. اگر داروی فرزند ها به صورت قطره خوراکی و یا شربت هست، باید ابتدا یک قاشق آب قند به او بدهید تا یک لایه نازک شیرین روی زبانش را بپوشاند سپس دارو را به او بخورانید. خوردن بعضی از داروها جهت فرزند ها مهم است و هرچقدر آنها دارو را بعد بزنند، مادران نباید دست از تلاش بردارند و از دارو خوردن فرزندشان نا امید شوند.

نکته مهم در دارو دادن به فرزند ها این است که نبادی معده فرزند ها قبل از خوردن دارو خالی باشد و همچنین اگر تازه شیر خوزده باشند نباید دارو بخورند.

ماموریت سختِ دارو دادن به فرزند ها!

ریختن دارو در غذا و شیر ممنوع!

بعضی از مادران به علت گریه و بی قراری کودک در هنگام دارو خوردن، داروهایش را در شیر و یا غذای فرزند می ریزند تا دارو را بی خبر به او بخورانند. در صورتی که توصیه می کنیم دارو ها را به هیچ وجه با شیر فرزند ترکیب نکنید چون اگر مزه شیر عوض کردن کند، ممکن است کودک مانند گذشته به شیر خوردن میل نداشته باشد، بنابر این مادران خلع سلاح می شوند! البته باید بدانید که میزان دارویی که جهت فرزند ها تجویز می شود به اندازه ای نیست که در صورت ترکیب با غذا و شیر به مسمومیت منجر شود.

اما بهتر است مادران دارو را در غذای فرزند ها نریزند، مخصوصا در غذا هایی مانند سوپ که حجم بالایی دارند و رقیق می شوند. در صورت ریختن دارو در غذا هم، نباید حرارت غذا زیاد باشد. ولی عالی ترین غذایی که همراه با دارو می توان به فرزند داد، یک قاشق کوچک ماست هست. جهت فرزند هایی که بزرگتر هستند، مادران می توانند یک قاشق آبمیوه ( ترجیحا طبیعی) را با دارو ترکیب کنند و به او بدهند.

نوع دارو ها و مقدارشان بسیار حساس است

با کمی چشم چرخاندن به دور و اطرافتان در این فصل سرد، می توانید خیلی از نوزادان یا کودکان خردسال را ببینید که سرما خورده اند و سرفه می

دوز دارو بر اساس میلی گرم و با با توجه به شرایط جسمانی و وزن کودک تجویز می شود به همین علت مادران نباید در هنگام بیماری روش خود درمانی را پیش بگیرند. معمولا دارو هایی که جهت فرزند ها عارضه ایجاد می کنند آنتی هیستامین ها و دارو های خواب آور مانند آنتی بیوتیک ها هستند.

روش های اشتباهی که همچنان تکرار می شوند!

یک روش بسیار اشتباه که بعضی مادران آن را جهت شیرخوار ها و کودکان به کار می گیرند این است که در وقت دارو خوردن بینی فرزند ها را می گیرند تا آنها مجبور شوند دارو را قورت بدهند. متاسفانه این کار ممکن است باعث آسپیره شده است و وارد ریه فرزند شود. بهتر است جهت نوزادانی که قورت دادن و بلعیدن را بلد نیستند استفاده از شیشه داروخوری عالی ترین راه هست. چون شیرخوارانی که قورت دادن و بلعیدن بلد نیستند با این وسیله می توانند مانند شیر دارو را بمکند.


منبع: نی نی سایت

واژه های کلیدی: خوردن فرزند | کودکان | فرزند |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی