روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

حتما شما هم نخستین باری که صدای گریه نوزادتان را شنیده اید، شگفت زده شده است اید و خوش حالی وصف ناپذیری وجودتان

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

حتما شما هم نخستین باری که صدای گریه نوزادتان را شنیده اید، شگفت زده شده است اید و خوش حالی وصف ناپذیری وجودتان را فراگرفته هست؛ این گریه نشان می دهد نوزاد شما دارای یک جفت شش سالم هست. ولی ادامه پیدا کردن گریه نوزادتان می تواند احساس نگرانی را در شما ایجاد کند.

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

به مرور وقت متوجه خواهید شد که نوزادتان زیاد گریه می کند. گاهی اوقات علت آن روشن است: جای او خیس شده، یا خسته است و می خواهد نیاز خود را به شما بفهماند. گاهی اوقات هم ساکت کردن او به این سادگی ها نیست. جهت همین است که ساکت کردن او زمانی که هیچ دلیلی جهت ناراحتی او نداریم، مهم جلوه می کند.

ایده های زیر را که امتحان شده است اند، بخوانید تا نوزاد نق نقویتان را آرام کنید:

گرسنگی

معمولاً دو تا سه ساعت بعد از شیردهی نوزاد گرسنه می شود و در صورت پاسخ ندادن به این نیاز کودک او گریه می کند. صدای آرام گریه کودک که ریتمی یکنواخت نداشته و اوج و پائین می رود، نشانه گرسنه بودن کودک هست. در این وقت کودک شصت خود را می مکد و در هیچ شرایطی آرام نمی شود.

تکان دادن

سپری نمودن ۹ ماه در شکم مادر جهت کودک مثل زندگی در منزل ای متحرک هست. حتی زمانی که درخواب هستید، بدن شما تکان می خورد؛ بنابراین هنگامی که کودک وارد دنیا می شود، آرام گرفتن در یک گهواره ثابت جهت او عجیب و غریب است و تکان دادن او می تواند او را آرام کند.

حتما شما هم نخستین باری که صدای گریه نوزادتان را شنیده اید، شگفت زده شده است اید و خوش حالی وصف ناپذیری وجودتان

– کودک را تکان بدهید: کودک را درآغوش بگیرید، بایستید و پا هایتان را کمی (به اندازه عرض شانه) باز کنید و به آرامی جلو و عقب بروید. اگر کودک را نزدیک خود بگیرید، تکان بیشتری می خورد. هنگامی که خسته شدید از صندلی گهواره ای استفاده کنید.

– تاب تاب تاب: با تاب دادن کودک، تکان های ریتمیکی به او می دهید که به آرام شدن او کمک می کند. فقط حواستان باشد از تاب مخصوص نوزاد استفاده کنید، لیکن در صورت استفاده از تاب بزرگ تر، ممکن است نوزاد زمین بیافتد.

– کمک گرفتن از وسایل منزل: لرزش ماشین لباس شویی و یا خشک کن به بسیاری از پدر و مادر های درمانده کمک کرده هست. کودک را در صندلی نوزاد قرار دهید و آن را روی دستگاه (ماشین لباس شویی یا…) قرار دهید و محکم نگه دارید تا صندلی سر جای خود قرار بگیرید.

– اطراف منزل را با ماشین بچرخید: حرکت آرام و یک نواخت ماشین یا کالسکه بچه، به علاوهٔ آسایش و راحتی صندلی ماشین، بسیاری از نوزادان نق نقو را به خواب می برد.

پیچیدن نوزاد

– کودک را در یک پتوی مناسب محکم بپیچید. پیچیدن کودک در یک پتوی نازک و سبک در حالی که بازو هایش روی سینه قرار گرفته اند، تاثیر آرام بخش زیادی دارد. کودکی که پیچیده شده است هست، اغلب خیلی آرام تر و زیاد می خوابد.

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

– آرامش را به او هدیه کنید. این شیوه مخصوصاً جهت کودکانی که سریع تر از نه ماه متولد شده است اند (preemies)، خوب هست. لباس نوازدتان را در آورید، دراز بکشید و او را به پوست برهنه تان بچسبانید و یک پتوی گرم و نرمی را روی هر دوتان بیاندازید.

– از بند مخصوص حمل نوزاد (Baby sling) استفاده کنید: تعجب آور نیست که آرامش گرم و تاریک این وسیله او را آرام می کند و به علاوه می توانید هر جا زیر یک پوشش به او شیر بدهید.

خانه را ساکت نگه ندارید

شکم باردارتان پناهگاه آرامی نیست. نوزاد در آنجا صدای ضربان قلب، جریان خون، و صدای شکمتان را می شنید. جهت بعضی از نوزادان مکانی ساکت مکان خوبی نیست.

– پنکه را روشن کنید: صدای وزوز آرام پنکه جهت گوش های نوزاد نق نقو یتان مثل یک موزیک است.

حتما شما هم نخستین باری که صدای گریه نوزادتان را شنیده اید، شگفت زده شده است اید و خوش حالی وصف ناپذیری وجودتان

– جاروبرقی بکشید: بعضی از کودکان با صدایی هایی که با لرزش همراه هست، آرام می شوند.

– با آوای آرام «هیسسس» او را ساکت کنید: این آوای شما شما شبیه صدایی است که او در شکمتان می شنید، مستقیم در گوش او بار ها و بار ها بگوید.

– از صدایی استفاده کنید که پیوسته و آرام باشد. هر دستگاهی با صدای آرام و پیوسته، تاثیر آرام بخشی دارد؛ ضبط صدای امواج ساحل، صدای باران یا صدای آبشار نیز کمکتان می کند.

قدم زدن

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

بهتر است وقت پیاده روی را صبح ها گزینش کنید ، لیکن در این صورت متوجه می شوید که حدود نیم تا یک ساعت پیاده روی، تا چه حد روحیه تان را عوض کردن می دهد و از اضافه وزن تان نیز جلوگیری می کند! به خصوص پیاده روی به مادرانی که بعد از وضع حمل به علائم افسردگی مبتلا شده است اند اکیدا توصیه می شود.

بغل کردن

بغل کردن نوزاد دقیقا همان چیزی است که او به آن نیاز دارد و برایش گریه می کند. حتما دیده اید که بعضی نوزادان بلافاصله بعد از در آغوش کشیده شدن آرام می شوند، بعد بغل کردن فرزندتان را به یاد داشته باشید.

صندلی گهواره ای بخرید

حرکات ریتمیک یک صندلی گهواره ای به نوزاد کمک می کند تا آرام تر شود.

رها شدن از دست گاز معده

اگر فکر می کنید که نوزاد شما از گاز معده زحمت می برد، راه کارهای زیر را امتحان کنید:

– او را روی زانو هایتان بخوابانید و آرام پشت او را مالش دهید.

– هنگامی که به پشت خوابیده پا هایش را دوچرخه وار حرکت بدهید.

– با دکتر خود راجع به استفاده از قطره نفخ نوزاد صحبت کنبد.

ممکن است دچار کولیک «Colic» شده است باشد؟

یک پنجم نوزادان قولنج می شوند. و ۳ یا بیش از سه ساعت در روز به مدت سه هفته یا زیاد گریه می کنند. این گریه ها هفته ششم به اوج خود می رسد و بعد از ۳ ماه برطرف می شود.

مواظب رژیم غذاییتان باشید. اگر شیر خودتان را به او می دهید و نکات گفته شده است کمکتان نمی کند، تلاش کنید غذاهای زیر را از رژیم غذاییتان از بین بردن کنید.

– لبنیات

– کافئین

– پیاز

– سایر غذا اهایی که احتمالاً آن را بد تر می کنند.

این کار را امتحان کنید: نوزاد را روی ساعدتان بخوابانید طوری که شکم او روی ساعدتان قرار گیرد و او را مثل گهواره جلو عقب ببرید.

پستانک

برخی از فرزند ها نیاز شدیدی به مکیدن دارند و با یک پستانک خیلی سریع ساکت می شوند. بسیاری از فرزند ها خودشان حدود ۷ ماهگی پستانک را کنار می گذارند.

ماساژ دادن نوزاد

ماساژ دادن نوزاد از دیگر روش های آرام کردن او هست. این روش در کم کردن گریه های بی علت نوزاد بویژه هنگام بعد از ظهر مؤثر هست. باید توجه داشت این ماساژ ها عاری از هر گونه فشار یا ایجاد ناراحتی جهت شیرخوارباشد و حالتی نوازش گونه داشته باشد.

اتاق خوابش را عوض کنید

گر فرزندتان گریه های طولانی و بدون علت دارد، تلاش کنید هر از گاهی اتاق خواب نوزادتان را عوض کنید. یک محیط تازه تاثیر شگرفی بر آرامش فرزندتان دارد.

هیچ چیزی اثر نگذاشته! خب حالا چه کار کنیم؟

همه راه ها به رویتان بسته نشده است؟ هنوز راه حل هایی هستند که می توانید با بکارگیری آن ها نوزادتان را از بدخلقی درآورید.

– نور را کم کنید و تلویزیون را خاموش کنید: تحریکات بیش از حد ممکن است اعصاب نوزاد را بر هم بزند.

– دمای منزل را اندازه گیری کنید: دمای بدن نوزادتان ممکن است خیلی سرد یا خیلی گرم باشد.

– لباس او را بررسی کنید: گرما، تنگی لباس و لباس هایی که به او فشار وارد می کنند، می تواند اشک او را در بیاوند.


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

بیشتر بخوانید:

ماساژ نوزاد و آرام کردن وی

اختلالات خواب نوزادان

واژه های کلیدی: ماشین لباس شویی | خواب نوزادان | پیاده روی | خواب نوزاد | پیاده رو | پیاده روی | استفاده | گهواره | پستانک | نوزادان | نوزاد

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

روش هایی جهت آرام کردن نوزاد

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی