درمان اعتیاد کودکان به بازی با تبلت و موبایل

امروزه سبک زندگی تفاوت بسیاری با وقت های گذشته پیدا کرده هست. البته پیشرفت تکنولوژی نیز نقش چشمگیری در این عوض کردن داشته

درمان اعتیاد کودکان به بازی با تبلت و موبایل

امروزه سبک زندگی تفاوت بسیاری با وقت های گذشته پیدا کرده هست. البته پیشرفت تکنولوژی نیز نقش چشمگیری در این عوض کردن داشته هست. امروزه اکثر کودکان به جای بازی های فیزیکی زیاد وقت خود را به بازی با تبلت و وسایل الکترونیکی تخصیص داده شده است می دهند.

درمان اعتیاد کودکان به بازی با تبلت و موبایل

شاید بازی با تبلت بتواند مهارت خاصی را به آنها آموزش بدهد. ولی مسئله مهم این بازی ها آن است که فرزند ها تمام وقت خود را صرف این کار می کنند. همین امر می تواند آسیب های جسمی و معنوی خاصی برایشان به وجود بیاورد. ولی شما می توانید با وضع مقرراتی خاص روی عملکردشان تاثیر بگذارید و به تدریج آنها را از وسایل سرگرم کننده مجازی دور کنید. ما در این مطلب تلاش کرده ایم، شما را با چندینه قانون آشنا کنیم تا با پیروی از آن بتوانید فرزندانتان را بدون آنکه نسبت به شما دل سرد شوند، از بازی با تبلت و کنسول های بازی دور کنید.

مرزهای روشن را تنظیم کنید

۱. قوانین خاص را شرح دهید

واضح است که قوانین ایجاد شده است جهت عوض کردن واکنش‌ها فرزندتان مهم هستند. به فرزند خود اجازه دهید تا آن چیزی را که از آنها انتظار دارید بدانند. همچنین شما باید ازعواقب قانون هایی که جهت کودکتان وضع می کنید، کاملا با خبر باشید. عالی ترین راه این است که بنشیند و با فرزندتان در مورد قوانین جدیدی که قرار است وضع کنید، صحبت کنید.
– به فرزند خود نگویید؛ روزی چند ساعت را جهت بازی های ویدئویی و یا بازی با تبلت صرف می کنید، آیا این وقت جهت این کار زیاد نیست؟ این جمله خیلی مبهم هست. درعوض بگویید:«روزهایی که مدارس شروع می شوند، می توانی یک ساعت بازی ویدئویی انجام دهید»

عبارات مهم : قوانین جدید – کودکان
– به یاد داشته باشید تصویر العمل منفی فرزند ها نسبت به چنین مواضعی کاملا طبیعی هست. به خصوص اگر قبل از وضع این قانون، فرزندتان جهت بازی کردن هیچ مرز و محدوده ای نداشت.
به احتمال زیاد فرزند ها با احوال تلخی، قهر کردن، استفاده از کلمات خشن، ترساندن کردن و گاهی اوقات گریه کردن، نسبت به قانون شما اعتراض خواهند کرد. آرام باشید؛ کودکان ممکن است تا چند روز چنین رفتارهایی از خودشان بروز دهند. مواظبت را در چنین وقت هایی زیاد کنید.

۲. عواقب قانون شکنی را به فرزندان بازگو کنید

یادتان باشد که فرزندتان باید با عواقب قانونی که برایش وضع کرده اید، آشنا شود. اطمینان حاصل کنید هنگامی که که قوانین را وضع می کنید، آنها معنی عواقب را درک می کنند. اگر عواقب قانون شکنی فرزندتان نامفهوم باشد، این کار فقط باعث سردرگمی ارزش می شود.
– به عنوان مثال؛ به فرزند خود بگویید اگر بیش از یک ساعت بازی کنید و قوانین را زیر پا بگذارید به تعداد دقایقی که بیش از یک ساعت بازی کرده است از وقت بازی فردایش کم می شود یا اصلا اجازه ندارد بازی کند.

۳. پیگر عواقبی که وضع کرده اید باشید

پس از تعیین محدودیت ها و پیامدهای قانون شکنی نباید مواظبت را از یاد ببرید. اگر فرزندتان بفهمد بعد از هر قانون شکنی عواقبی که قرار بود بر رویش پیاده شود شل گرفته می شود، تلاش می کند قانون شکنیش را زیاد کند. چون به این درک رسیده است که کسی حواسش به قانون شکنیش نیست. به فرزندتان این اطمینان را بدهید که در صورت قانون شکنی باید منتظر عواقبت آن باشد.

امروزه سبک زندگی تفاوت بسیاری با وقت های گذشته پیدا کرده هست. البته پیشرفت تکنولوژی نیز نقش چشمگیری در این عوض کردن داشته

– ممکن است اجرای یکسری قوانین سخت گیرانه، جهت فرزندتان کمی تلخ باشد ولی این کار در دراز مدت به نفع فرزندان خواهد بود. همه پدر و مادرها فرزند خود را دوست دارند و می خواهند آنها دچار کمترین رنجی شوند، ولی اجرای قوانین مستلزم کمی سختگیری است وگرنه با روی کاملا باز و خندان نمی توان قانونی را نهادینه کرد.
– به یاد داشته باشید بازی با تبلت و بازی های ویدئویی جهت سلامتی کودکتان مهم نیست و نبود بازی های رایانه ای هیچ مشکلی جهت رشد فرزندتان ایجاد نمی کند. می توانید در صورت لزم آن را از زندگی کودکان از بین بردن کرد. در صورتی که فرزندتان نمی تواند بازی های ویدئویی را ترک کند، این کار در دراز مدت تاثیرات جبران ناپذیری روی فرزندتان خواهد گذاشت. کشیدن برق دستگاه بازی و قطع کردن وای فای می تواند تصویر العمل هایی از طرف فرزندتان به همراه بیاورد که کاملا طبیعی هست. مهم روش مدیریت شماست.

۴٫ از وقت سنج استفاده کنید

استفاده از تایمر جهت اینکه، فرزندتان از زمانی که برایش اتخاذ کرده اید، خارج نشود، بسیار مهم هست. تایمر می تواند لحظه آخر بازی را به فرزندتان گوش زد کند. توجه داشته باشید که فرزند ها جهت عوض کردن کردن مقاومت می کنند. هشدار دادن به آنها از این که وقت بازیش رو به آخر هست، به آنها اجازه می دهد تا راحتر از بازی های مجازی دل بکنند.
– تلاش کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مانده به آخر وقت بازی به فرزندتان هشدار به آخر رسیدن بازی را بدهید.
– تلاش کنید تایمر را روی ۵ دقیقه مانده به آخر بازی تنظیم کنید. به محض زنگ خوردن به فرزندان بگویید وقتت رو به آخر هست. اگر قرار است چیزی را ذخیره کنی، این کار را انجام بده که دیگر فرصتی برایت باقی نمانده است.

۵. انجام بازی بعد از تمام شدن تکالیف درسی

با فرزندتان صحبت کنید تا تکالیف درسی اش را انجام نداده باشد، حق بازی کردن ندارد. این تکالیف ممکن هست، کارهای شخصی فرزندتان باشد و یا کارهایی که معلم ها از آنها می خواهند. چک کنید که کارشان را پشت گوش نینداخته باشند.
– اگر زمانی خواستید بازی با تبلت را به عنوان پاداش انجام تکالیف کودکتان در نظر بگیرد، وقت بازی را عوض کردن ندهید.

۶. سیستم بازی ویدیویی را در یک اتاق یکسان قرار دهید

یک روش خوب جهت کنترل کودکان در هنگام بازی، قرار دادن سیستم بازی ارزش در یک اتاق یکسان هست. اگر شما سیستم بازی کودکتان را در اتاق خوابش قرار دهید، شاید یادتان برود تا او را تحت نظر داشته باشید. قرار دادن سیستم بازی در اتاق یکسان باعث می شود، کودکتان احساس کند، کسی مراقب اوست و تا جایی که امکان دارد، قانون شکنی نمی کند. قرار دادن کنسول بازی در اتاق کودک، به آنها آزادی بیش از حد می دهد. در غیر این صورت، در نبود شما وسوسه شده است و قوانین وضع شده است را زیر پا می گذارند.

در تغییرات به کمک فرزندتان بیاید

۷. جهت فاصله گرفتن فرزندتان از بازی با تبلت کمک ارزش کنید

فرزندتان را با روند محدود کردن بازی های رایانه ای درگیر کنید. راجع به بازی های خاصی که بیش از حد هیجان انگیز و طولانی هستند، به خصوص در وقت مدارس با فرزندتان صحبت کنید و برایشان پاداشی جهت فاصله گرفتن از کنسول بازی در نظر بگیرید. به عنوان مثال می توانید به فرزند تان بگویید وقت بازی ها را کم کردن دهد، در عوض آخر هفته او را به شهر بازی یا پارک می برید. به این ترتیب هم می توانید به قوانین خود پایبند باشید، هم اینکه لذت بازی های جمعی را به کودک خود بچشانید.

درمان اعتیاد کودکان به بازی با تبلت و موبایل

۸. به آرامی وقت بازی های ویدئویی را کم کردن دهید

به جای آنکه انجام بازی های رایانه ای را به طور کامل از بین بردن کنید، این کار را در یک برنامه بلند مدت و با کم کردن وقت بازی انجام دهید. توجه داشته باشید کسی که به یک کار عادت کرده باشد، به مشکل می تواند از آن کار دل بکند. در این کار شما هم باید صبور باشید تا به طور آهسته وقت بازی کودکتان را کم کردن دهید. هرگز تلاش نکنید در این گونه مواقع با خشونت وارد شوید. این کار ممکن است کودکتان را از محیط امن منزل فراری دهد. دقت کنید در وقت مدارس اگر نمرات کلاسی فرزندتان ضعیف شد. با فرزندتان صحبت کنید که علت کم شدن نمراتش به خاطر بازی هایی است که انجام می دهد.

۹. شرایط عوض کردن را جهت کودکتان فراهم کنید

پایان دادن به وقت بازی رایانه ای ممکن هست، سخت باشد و احتمال قبول نکردن فرزندتان زیاد هست. عنوان ورزش کردن را پیش بکشید و راجع به فایده های و جایگاه اجتماعی ورزش کردن با فرزندتان به گفتگو بنشینید و تلاش کنید راجع به ورزش مورد علاقه اش زیاد صحبت کنید. تا او ترغیب شود جایگزین مناسبی جهت بازی های رایانه ای پیدا کند. می توانید مدتی خودتان در انجام ورزش مورد علاقه اش همراهی اش کنید، این کار روابط بین شما و فرزندتان را نزدیک تر کرده و اعتیاد به بازی های رایانه ای را در او از بین می برد.

۱۰. فرزندانتان را در انجام کارهای منزل شریک کنید

– اجازه دهید فرزند شما گاهی اوقات فعالیتی را که دوست دارد، خودش گزینش کند. توجه داشته باشید مجبور کردن فرزند ها جهت انجام کاری که میلی جهت انجام آن ندارند، می تواند باعث سرخوردگی آنها شود. تا جایی که امکان دارد، فرزند ها را مجبور به کاری نکنید، آیا که ممکن است با نتیجه کاملا معکوسی روبه رو شوید.
– در انجام کارهای منزل مثل پهن کردن سفره جهت شام از فرزند و یا فرزندان خود کمک بگیرید. تلاش کنید فرزندتان را جهت انجام بعضی امور منزل تشویق کنید تا از اینکه در کنارتان هستند، احساس غرور و آرامش کنند. هنگامی که شما از فرزند خود کاری را می خواهید، یعنی او را شخصی مسئولیت پذیر فرض کرده اید. فرزندان هنگامی که بتوانند در انجام کارهای منزل نقشی داشته باشند، روحیه بهتری جهت تعامل با شما پیدا خواهند کرد. اگر فرزندتان از انجام کارهای کوچکی که بر عهده اش می گذارید سر باز می زند، می توانید وقت بازی با تبلت را کم کردن دهید. این کار ناخواسته او با کارهایی که برعهده اش گذاشته اید، درگیر می کند.

منبع: راهنمای سفر من

امروزه سبک زندگی تفاوت بسیاری با وقت های گذشته پیدا کرده هست. البته پیشرفت تکنولوژی نیز نقش چشمگیری در این عوض کردن داشته

واژه های کلیدی: قوانین جدید | کودکان | قانونی | رایانه | اعتیاد | فرزندان | قانون | فرزند | قوانین

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی