تأثیر بازی در روابط خانوادگی

گاهی، ما فامیل و آشنایان را اینقدر دیر به دیر می بینیم که دیگر حرفی جهت گفتن نداریم و بعد از احوال پرسی، خبر گرفتن از اوضاع زندگی و

تأثیر بازی در روابط خانوادگی

تأثیر بازی در روابط خانوادگی

گاهی، ما فامیل و آشنایان را اینقدر دیر به دیر می بینیم که دیگر حرفی جهت گفتن نداریم و بعد از احوال پرسی، خبر گرفتن از اوضاع زندگی و صحبت راجع به آب و هوا، جهت ادامه صحبت ها در می مانیم! در این میان، حوصله فرزند ها هم از این دید و دیدار ها سر می رود و از این مهمانی های فامیلی خسته می شوند. یکی از چیز هایی که باعث می شود خانواده ها و به خاص فرزند ها در مهمانی ها سرگرم شوند و حسابی بهشان خوش بگذرد بازی کردن هست. به همین علت ما چند بازی به شما پیشنهاد می کنیم که با انجام دادن آنها، فضا و انرژی مهمانی ها بهتر و صمیمی تر می شود.

بخش خانواده ایرانی تبیان

حدس بزن!

با چند قطعه کاغذ و خودکار و زیاد از چند نفر به آسانی می توانید این بازی را انجام دهید. به این صورت که یک نفر را گزینش می کنید و او را به بیرون از اتاق می فرستید. سپس با بقیه تصمیم می گیرید، نام یک شخص تخیلی یا حقیقی یا نام یک کارتون یا فیلم را گزینش می کنید و آن را روی یک قطعه کاغ می نویسید. سپس آن بازیکنی را که جهت شروع گزینش کرده اید صدا می کنید تا بیاید و رو به رویان بنشیند و شما آن کاغذ را به پیشانی اش می چسبانید. سپس باید از او بخواهید تا نامی را که روزی کاغذ نوشته شده است حدس بزند. شما می توانید جهت جالب تر شدن این بازی وقت و تعداد پرسش ها را محدود کنید. به عنوان نمونه تعداد ۳۰ پرسش در ۱۵ دقیقه. شما می توانید جهت بازیکنانی که نمی توانند درست حدس بزنند، مجازات تعیین کنید و به برنده ها پاداش دهید.

هرچقدر نام هایی گزینش کنید که کمتر عجیب و غریب باشند از عواقب احتمالی بعد از بازی در امان خواهید بود!

تأثیر بازی در روابط خانوادگی

پانتومیم

اگر تعدادتان زیاد باشد و مباحث جالبی را جهت بازی کردن گزینش کنید، دیگر دلتان نمی خواهد این بازی تمام شود. جهت شروع این بازی ابتدا باید به دو گروه تقسیم شوید و در هر گروه که هستید با مشورت با اعضای دیگر، موضوعی را گزینش می کنید. سپس یک نفر از گروه برابر را گزینش کرده و عنوان انتخابی را به او می گویید. او هم باید تلاش کند تا در مدت وقت یک دقیقه آن عنوان را با ادا و اشاره، به گروه خود بفهماند. در صورتی که گروهی نتواند جواب را حدس بزند، یک امتیاز به گروه برابر داده می شود و در آخر هر گروهی زیاد امتیاز گرفت برنده می شود.

کمی خلاقیتتان را به کار بیندازید و موضوعاتی را گزینش کنید که دود از کله گروه برابر بلند شود!

جمله سازی

گاهی، ما فامیل و آشنایان را اینقدر دیر به دیر می بینیم که دیگر حرفی جهت گفتن نداریم و بعد از احوال پرسی، خبر گرفتن از اوضاع زندگی و

این بازی شاید خاطرات فراموش شده است خیلی ها را زنده کند ولی قطعا هنوز هم یکی از جالب ترین بازی ها به شمار می رود. جمله سازی نیاز به هیچ امکاناتی ندارد و شما فقط باید گوش به زنگ بنشینید تا نوبت به شما برسد و کلمه ها در گوشتان گفته شود. بازی به این صورت شروع می شود که نفر اول ۲ تا ۳ کلمه به نفر دوم می گوید و این روند همین طور ادامه پیدا می کند. اگر می خواهید بازی را سخت تر کنید هر نفر می توند به کلمه هایی که به او گفته می شود، یک کلمه اضافه کند تا در ادامه جمله جدیدی ساخته شود. البته با ادامه این ماجرا جملات جدیدی ساخته می شوند و در آخر هر کس نتواند جمله جدیدی بسازد و یا خیلی طول بدهد از بازی کنار می رود.

داستان سازی به سبک بغلی بگیر!

در داستان بازی هرچه تعدادتان زیاد باشد، بازی جالب تر و هیجان انگیز تری خواهید داشت. علاوه بر آن این بازی نیاز به هیچ امکاناتی ندارد و کافی ست بقیه افراد فامیل یا دوستانتان را کنار هم بنشانید و بازی را شروع کنید.شروع این بازی به این صورت است که نفر اول جمله ای را می گوید که ظرفیت ادامه دار شدن را داشته باشد و نفر بعد باید جمله ای مرتبط با آن بگوید و این تناوب همین طور ادامه پیدا می کند.

همه جذابیت این بازی به هوشمندی بازیکنان و دقت و مهارتشان در به کار گرفتن جمله هایی است که بتوانند با آن داستان را ادامه دهند به طوری که از نظر منطقی هم به جمله قبلی مرتبط باشد. در مواردی دیده شده است که بازی داستان سازی تا چند ساعت ادامه پیدا کرده و داستان های شیرینی از دل آن درآمده است که خلق از آن حیرانند!

شاه، دزد، وزیر

تأثیر بازی در روابط خانوادگی

این بازی را می توان ۴ نفره انجام داد ولی اگر با تعداد بیشتری بازیکن انجام شود، بازی جالب تر و حساس تری را شاهد خواهید بود. جهت شروع این بازی باید دست به کار شوید و چند تکه کاغذ و یک خودکار مورد نیاز بردارید. روی ۴ تکه کاغذ کلمات شاه، دزد، وزیر و جلاد را بنویسی و اگر تعداد بازیکنان زیاد بود به تعداد ارزش کلمه سرباز را روی کاغذ بنویسید. این کاغذ ها را تا کنید و به هم بریزید و به هرکس اجازه دهید یک کاغذ به طور تصادفی گزینش کند. سپس بازیکنی که کاغذ شاه را برداشته، اعلام می کند که شاه است و دستور می دهد وزیر خودش را معرفی کند. بعد از این که وزیر خود را معرفی کرد، باید دزد را از میان بقیه بازیکنان شناسایی کند. اگر وزیر درست حدس زد و دزد را پیدا کرد، شاه به جلاد دستور می دهد تا دزد را تنبیه کند ولی اگر حدس وزیر غلط بود، شاه به جلاد دستور می دهد تا وزیر را مجازات کند. مشهور ترین مجازات این بازی، سبیل آتشین هست. البته ما پیشنهاد می کنیم مجازات ها را با لطافت بیشتری اجرا کنید تا در آخر بازی، نشانه سبیل آتشین بقیه بازیکنان قرار نگیرید!


منبع: نی نی سایت

واژه های کلیدی: بازیکنان | داستان | برنده | مهمانی | مجازات |

تأثیر بازی در روابط خانوادگی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی