دعوا بر سر انتخاب نام کودک :شیرین و خاطره انگیز

بدون تردید یکی از شیرین ترین و خاطره انگیز ترین نوع دعواها بین زوجین دعوا و اختلاف سلیقه بر سر انتخاب نام کودک می باشد که میتواند دستمایه خنده و خاطره ای خوش برای سالهای بعد و مرور خاطرات باشد .

بی بی نیمز ، گروه ترجمه: این مطلب از راهنمای انتخاب اسم درباره اختلاف نظرهای زن و شوهر بر سر انتخاب اسم است. هیچ چیز مانند انتخاب اسم در دوران بارداری شما و همسرتان را به هم نزدیک نمی‌کند. قضیه وقتی جالب می‌شود که تازه می‌فهمید که همسرتان از اولین اسم لیست‌تان متنفر است.
واقعیت این است که نیمی از پدر و مادرها درباره اسم نوزاد با هم اختلاف نظر دارند. خبر خوب این است که اغلب والدین روی اسمی که هر دو دوست دارند به توافق می‌رسند. با هم راهنمایی‌هایی را برای یافتن زمینه‌های مشترک در انتخاب استفاده می‌خوانیم.

روی اختلاف‌ها کار کنید.
با دقت گوش کنید: زمانی که افراد استدلال می‌کنند آنها تمایل به تمرکز روی آنچه می‌گویند دارند تا طرف مقابل را متقاعد کنند. حالا وقتش است به حرف‌های همسرتان خوب گوش دهید. زمانی که فردی احساس می‌کند، شنیده می‌شود تنش کاهش یافته و سازش قابل قبول‌تر خواهد شد.
کلمات همسرتان را به خودش انعکاس دهید: زمانی که نوبت شنیدن شما رسید به هیچ عنوان وسط حرفش نپرید. در عوض حرف‌هایش را تصدیق کنید هرچند با آن مخالفید. برای مثال بگویید من درک می‌کنم که چقدر برای تو مهمه که اسم غیرمرسوم انتخاب کنیم، میخوام بدونی که من این رو شنیدم و فهمیدم.
همه چیز را پیش بینی کنید: دوست داشتن یا نداشتن اسم کودک کاملا شخصی است بنابراین احساسات در آن نقش مهمی دارد. خیلی سخت است اسمی را که سال‌ها در ذهن داشتید، همسرتان دوست نداشته باشد و شما هم ناراحت نشوید.  برای بسیاری از افراد اسم با هویت گره خورده است و وقتی همسرتان آن را رد می‌کند انگار خود شما را رد کرده است. آگاهانه به خودتان یادآوری کنید احساسات همسرتان درباره اسم به دیدگاه او  مربوط است نه به رد شما.

انتخاب نام کودکبه یاد داشته باشید شما در یک تیم هستید
رویکرد وضعیت باید به گونه‌ای باشد که هر دوطرف برای حل مشکل تلاش کنند نه اینکه بخواهند یکدیگر را مقصر جلوه دهند. وقتی هر دو این طرز تفکر را داشته باشید کار با همدیگر راحت‌تر خواهد بود. یک پیشنهاد این است که یک کتاب اسامی انتخاب کنید و لیستی از اسامی دلخواهتان بنویسید. سپس لیست‌هایتان را با هم معاوضه کنید و اجازه دهید همسرتان هم دیدگاه‌های شما را بداند.

زمان بدهید
اگر به جایی نرسیدید شاید بخواهید اصرار به گرفتن تصمیم کنید. این برای شما که باردار هستید سخت خواهد بود چون فکر می‌کنید هر لحظه ممکن است زایمان کنید. می‌توانید کمی بیشتر صبر کنید تا ایده بچه‌دار شدن برای همسرتان واقعی‌تر شود. این زمانی است که شکم شما بزرگتر شده یا حتی زمانی است که برای اولین بار فرزندتان را می‌بیند.

اگر هنوز به توافق نرسیده‌اید
گاهی اوقات والدین نمی‌توانند بر سر یک اسم به توافق برسند اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد به این معنا نیست که رابطه شما محکوم به فناست. میتوانیداین گزینه‌ها را امتحان کنید:
نوبت بگذارید: اگر برنامه داشتید که بیش از یک فرزند داشته باشید شما و  همسرتان می‌توانید برای هرکدام با اختیار خودتان به نوبت نام بگذارید.
هرکدام یک اسم انتخاب کنید: شما می‌توانید نام اول برای فرزندتان انتخاب کنید در حالی که همسرتان یک اسم دوم به او بدهد مثلا محمد یاسین، امیر سام و …
قرعه بکشید: می‌توانید سکه بیندازید و بر سر هرکدام که شرط بستید اسم انتخاب کنید. این کار برای دوقلوها بسیار مناسب است.
اجازه دهید فرد دیگری انتخاب کند: از یک دوست یا خویشاوند مورد اعتماد بخواهید تصمیم نهایی را بگیرد.

بعدی
قبلی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز