باید ها و نباید های حمام کردن کودک

وقتی می خواهید کودک خود را حمام کنید، ابتدا تمامی لوارم مورد نیاز را از قبل آماده و در دسترس قرار دهید. دمای هوای اتاق در هنگامیکه می خواهید لباسهای کودکتان را در آورید باید حداقل ۲۱ درجه باشد و هیچگونه کوران هوا هم وجود نداشته باشد.

                             باید ها و نباید های حمام کردن کودک

ShowImضage.ashxنوزادان کوچک را در یک وان بچه حمام کنید، زیرا ارتفاع این وان ها برای حمام کردن او راحت تر است. قبل از اینکه لباسهای کودکتان را درآورید، وان را از آب گرم پر کنید.همیشه بیاد داشته باشید که در هنگام درست کردن آب، ابتدا آب سرد را در وان ریخته و سپس آب داغ را اضافه نمایید. امتحان کنید که آب داخل وان دمای مناسبی دارد.برای این کار میتوانید از یک دماسنج مخصوص حمام استفاده کنید یا با استفاده از آرنجتان گرمی آب را امتحان کنید.

۱- نوزاد را زیر بغلتان نگه داشته و سر او را بالای وان قرار دهید، درحالیکه گردن و پشت او را با دستتان نگه داشته اید.

۲- سر او را کمی خیس کرده و مقداری شامپوی بچه روی سرش بریزید. با حرکات چرخشی به آرامی سر نوزادتان را بشویید. مراقب باشید که آب و شامپو وارد چشم کودکتان نشود. وقتی سر کودک را آب کشیدید، با حوله سرش را خشک کنید.

۳- حالا حوله را از دور کودک باز کرده و او را به آرامی در داخل وان قرار دهید.

۴- در حالیکه با یک دست کودکتان را نگه داشته اید، با دست دیگرتان تمام قسمت های بدن کودکتان را بشویید. بعد از شستشو او را در یک حوله گرم قرار دهید.

۵- بعد از اینکه کودکتان را خوب خشک کردید، ممکن است بخواهید مقداری پودر بچه به او بزنید. برای اینکار مقداری پودر بر روی دست خود ریخته و سپس دستتان را روی تن نوزادتان بمالید. مطمئن شوید که در قوطی پودر را خوب بسته اید. هیچگاه مستقیم پودر را روی کودکتان نریزید. چون اینکار باعث میشود که مقداری پودر وارد دهان یا چشم او شود. اگر مقداری پودر وارد ریه هایش شود ، برای نوزاد خطرناک خواهد بود.

باید ها و نباید های حمام کردن کودک

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز