معنی اسم کاهش مهارت‌های خواندن در کودکان مادران سیگاری

کودکانی که مادرشان در دوران بارداری سیگار می کشند نسبت به همسالانشان که مادر سیگار ندارند، از مهارت های خواندن کمتری برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جفری گروئن مجری این تحقیقات از دانشگاه ییل می گوید: این تفاوت اندکی نیست. بلکه تفاوت چشمگیری در دقت و انسجام خواندن در زمان مهمی است که کودکان ارزیابی شدند.

ShowImبaged.ashx

در این تحقیق محققان دریافتند کودکانی که از مادران سیگاری که روزانه بیش از یک پاکت سیگار می کشیدند متولد شده اند در آزمون های طراحی شده برای اندازه گیری میزان دقت در خواندن بلند و همچنین درک آنچه که می خواندند شرکت داده شدند.

کاهش مهارت‌های خواندن در کودکان مادران سیگاری

به طور متوسط کودکانی که در دوران جنینی به میزان زیادی تحت تاثیر نیکوتین قرار داشتند – پایین ترین میزان یک بسته سیگار در روز بود- نمره آنها در خواندن بلند و درک آنچه که می خوانند ۲۱ درصد کمتر از آنهایی بودند که از مادر غیرسیگاری متولد شده بودند.

این تفاوت با در نظر گرفتن عوامل دیگر نیز همچنان پا برجا بود: اینکه آیا والدین برای کودکانشان کتاب می خواندند یا خیر- آیا در مشاغل کم درآمد مشغول بودند و یا اینکه آیا کودک با هر دو والد خود زندگی می کند یا خیر.

تحقیقات پیشین نشان داده بود سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری با کاهش ضریب هوشی و موفقیت های تحصیلی کودک و دیگر اختلالات رفتاری در او مرتبط است.

با این حال محققان هنوز هیچ گزارشی مبنی بر صفر بودن توانایی درست و منسجم خواندن این کودکان در جمعیت وسیع ارائه نکرده اند.

پژوهشگران داده های خود را از بیش از پنج هزار کودک که در مطالعه ای در دهه ۱۹۹۰ در انگلیس حضور داشتند به دست آوردند. آنها فقط از داده های کودکان با ضریب هوشی ۷۶ و بالاتر استفاده کردند چرا که بر این باور بودند کودکانی که ضریب هوشی شان ۷۰ و کمتر است نشانه ای ناتوانی ذهنی در خود دارند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatricsمنتشر شده است.

کاهش مهارت‌های خواندن در کودکان مادران سیگاری

موضوع : دسته‌بندی نشده
[post-views]

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز