هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

اگر شما به عنوان یک مادر باردار در هفته سی و شش بارداری به سر می برید، باید به این توصیه توجه داشته

هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

اگر شما به عنوان یک مادر باردار در هفته سی و شش بارداری به سر می برید، باید به این توصیه توجه داشته باشید که بلند کردن اجسام سنگین به هیچ وجه جهت سلامت شما و کودک درون رحمتان خوب نیست. مورد نیاز است در این هفته زیاد مراقب اوضاع سلامت خود و جنینتان باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با مواظبت ها و توصیه های هفته سی و شش بارداری آشنا نماییم.

هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

نمو جنین در هفته سی و شش بارداری

در این هفته از بارداری،  جنین در حد زیادی رشد کرده هست، ولی همچنان چربی های زیر پوست ساخته می شود و باعث می شود تا بازوها، پاها، زانوها و گونه و صورت وی مشخص تر و واضح تر شوند. یک هفته مانده تا فرزند فول ترم شود، و طولی برابر با ۱۹ اینچ و وزنی حدود ۶ پوند دارد.

تغییرات بدن در هفته سی و شش بارداری

۱- بروز بی اختیاری ادرار 

به عنوان یک زن باردار به یاد داشته باشید که به علت تکرر ادرار، سر زدن شما به دستشویی و حمام در طول هفته سی و ششم بارداری به میزان قابل توجهی زیاد کردن خواهد یافت.

به عنوان یک زن یادتان باشد هر بار که جهت دفع ادرار به دستشویی می روید، صبر کنید تا دفع ادرار شما به طور کامل صورت گیرد. همچنین، اگر مادر حامله بتواند مصرف مایعات متفاوت را مخصوصا در طول شب محدود کند، کمک زیادی به برطرف این مسئله در بدن او خواهد نمود. فراموش نکنید که بدن مادر حامله در تمام دوران بارداری به مصرف زیاد مایعات به منظور جلوگیری از بروز ادم و عفونت ادراری نیاز دارد. بعد این افراد می-توانند مقدار زیاد مایعات را در طی روز استفاده کنند.

۲- تنگ شدن فضای داخل رحم 

معمولا با ورود مادران حامله به هفته سی و ششم بارداری، فضا جهت حرکت و تنفس جنین کم خواهد شد، طوری که ریه ها و دیافراگم جنین داخل رحم مادر فضا کافی جهت گسترش یافتن نداشته و تنگی نفس را جهت او به ارمغان خواهد آورد. ولی زنانی که قبلا مادر شدن را تجربه کرده اند، در بدن خود فضای کافی جهت حرکت و تنفس فرزندشان خواهند داشت.

اگر شما به عنوان یک مادر باردار در هفته سی و شش بارداری به سر می برید، باید به این توصیه توجه داشته

۳- شل شدن عضلات لگن

ترشح هورمون حاملگی HCG در سه ماهه سوم از دوران بارداری، باعث شل شدن مفاصل اطراف لگن مادر باردار شده است و می تواند شیوه راه رفتن او را به شکل راه رفتن اردک عوض کردن دهد. اما، به عنوان یک مادر باردار به یاد داشته باشید که همین مفاصل شل شده است در این دوره از بارداری به خروج نوزاد از طریق استخوان های لگن در حین وضع حمل کمک کرده و فشار زیادی را جهت هل دادن جنین به بیرون از خود نشان خواهد داد. حمام کردن در آب گرم می تواند به کم کردن درد در کمر و سایر اعضای شما کمک زیادی بکند.

۴- زیاد شدن ترشحات واژن

با ورود مادر حامله به هفته سی و ششم بارداری، گاهی اوقات ممکن است او خروج مخاطی صورتی رنگ (گاهی اوقات به رنگ قرمز و گاهی قهوه ای رنگ) به خصوص بعد از داشتن رابطه جنسی در بارداری و یا معاینه فیزیکی به وسیله دکتر متخصص زنان و زایمان، از مهبل خود تجربه کند. یجاد شدن ترشحات واژن در هفته سی و ششم بارداری زنان امری کاملا طبیعی است و تا زمانی که رنگ این مخاط مایل به سبز نشده است و یا بوی نامطبوعی نداشته باشد، جای نگرانی ندارد.

راه حل:

استفاده کردن مادران حامله از لباس زیرهای نخی و تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه واژن در حل این مسئله کمک زیادی به آن ها خواهد نمود.

۵- احساس ناراحتی و درد عمومی

از آن جایی که شکم شما روز به روز در حال رشد بوده، عضلات متفاوت بدنتان با ترشح هورمون های مخصوص دوران بارداری شل شده است است و بی خوابی شبانه را جهت شما به ارمغان آورده هست، بنابراین این حالات ناراحتی و درد عمومی را در بدن شما به عنوان یک مادر حامله زیاد کردن خواهند داد. این دردها با استفاده از حمام آب گرم و استراحت کافی در بستر، کم کردن زیادی می یابد.

هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

علائم طبیعی بارداری در هفته سی و شش بارداری

نشت کردن شیر از نوک سینه های مادر باردار

 بروز بی اختیاری در دفع ادرار مادران

احساس درد در ناحیه پایین شکم

اوج رفتن فشار خون و سطح قند خون مادر

اگر شما به عنوان یک مادر باردار در هفته سی و شش بارداری به سر می برید، باید به این توصیه توجه داشته

زیاد شدن ترشحات واژن در مادران باردار

بروز درد در ناحیه لگن مادران

زیاد کردن تورم در دست ها و پاهای مادران حامله

زیاد کردن فرکانس انقباضات کاذب در دیواره رحم و شکم مادر باردار

هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

بروز تشویش و اضطراب عمومی به علت بزرگ شدن شکم با رشد سریع جنین داخل رحم مادر

به وجود آمدن احساس خارش در پوست شکم مادر باردار

بی خوابی های شبانه

اگر در هفته سی و شش بارداری درد وضع حمل به سراغتان بیاید چه باید کرد؟

آرام باشید، در زیاد موارد نوزاد مشکلی ندارد و سالم هست. در حقیقت اگر در معرض خطر وضع حمل خطرناک باشید دکتر توصیه می کند در هفته سی و ششم زایمان کنید. در هفته سی و ششم بارداری، ریه های جنین در حال تکمیل شدن هستند. ولی اگر تکمیل نشده باشند باید از دستگاه تنفس استفاده کنید. دکتر به بررسی فشار خون و مقدار اکسیژن نوزاد می پردازد. سپس نوزاد را یک یا دو روز در بیمارستان نگه می دارند تا بهتر شود.

هشدارها در هفته سی و شش بارداری

در صورتی که سیاهرگ های گشادی را روی پاهای خود مشاهده کردید، حتماً درخواست کمک کنید. روی هم گذاشتن پاها و سرپا بودن به مدت طولانی، جهت این عارضه در هفته سی و شش بارداری بد است.

نکاتی جهت پدرها در هفته سی و شش بارداری

هفته های آخر بارداری نه تنها جهت مادر سخت است بلکه جهت پدر نیز سخت هست. متوجه می شوید همسرتان به آسانی خسته می شود و به کمک شما نیاز دارد. همچنین بهانه گیر می شود لیکن نمی تواند راحت بخوابد. با نزدیک شدن وقت وضع حمل باید زیاد به ملاقات دکتر بروید. اگر دلواپس امور روزانه خود هستید به یاد آورید که همسر شما در حال تجربه حالتی بسیار بدتر است و شما حتی نصف آن حالت را تجربه نمی کنید.

– می توانید با درک کردن او به او کمک کنید. به خود بگویید این روزها تمام می شود و به زودی فرزند خود را می بینید.

– اطلاعات کافی در خصوص فرایند تولد کسب کنید. با افراد با تجربه دیگر مشورت کنید و دلواپس نباشید.


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

بیشتر بخوانید:

هفته بیست و پنجم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و هفتم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

واژه های کلیدی: دوران بارداری | عفونت ادراری | تکرر ادرار | بارداری | استفاده | باردار | بارداری | نوزاد | عضلات | حامله | ادرار

هفته سی و ششم بارداری و مواظبت های لازم

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی