چند اشتباه مرسوم راجع به گریه نوزاد!

۱) اگر خوب به نوزاد برسیم، اصلا گریه نمی كنداین طور نیست. همه نوزادان لااقل روزی ۲ ساعت گریه می كنند. گریه بخشی از زندگی نوزادان (بچه های زیر یك ماه) و شیرخوا

چند اشتباه مرسوم راجع به گریه نوزاد!

چند اشتباه مرسوم راجع به گریه نوزاد!

عبارات مهم : فرزند

همه نوزادان لااقل روزی ۲ ساعت گریه می كنند

چند اشتباه مرسوم راجع به گریه نوزاد!

۱) اگر خوب به نوزاد برسیم، اصلا گریه نمی كنداین طور نیست.
همه نوزادان لااقل روزی ۲ ساعت گریه می كنند. گریه بخشی از زندگی نوزادان (بچه های زیر یك ماه) و شیرخواران (بچه های زیر ۲ سال) هست؛ یعنی نمی شود حذفش كرد ولی می شود علتش را فهمید تا راحت تر و سریعتر آرامشان كرد.

۲) هنگامی که یك نوزاد گریه می كند، یعنی یك مشكلی دارد
نه لزوما! گریه نوزادان گاهی طبیعی هست، گاهی غیرطبیعی. گاهی ممكن است یك نوزاد حتی متعاقب یك خوش حالی یا هیجان معمولی هم بزند زیر گریه.

۳) این فرزند خیلی شدید گریه می كند! حتما كولیك دارد
نه لزوما! گریه های شدید، علل متعددی دارند. گریه ناشی از كولیك، گریه شدیدی است كه اقلا ۳ ساعت در روز طول بكشد، دست كم ۳ روز در هفته تكرار شود و حداقل تا ۳ هفته پشت سر هم ادامه پیدا كند. كولیك شیرخواران در ۳ ماهه اول عمر مرسوم تر است و معمولا تا آخر ۳ ماهگی تمام می شود. با این حساب، می شود حدس زد كه خیلی از گریه های شدیدی كه به كولیك نسبت می دهیم، ربطی به كولیك ندارد.

۴) باید به گریه نوزاد بی اعتنایی كنیم تا خودش آرام شود
این بدترین كار هست. اولا باید تلاش كنیم نوزادمان حتی المقدور به گریه نیفتد. به عنوان نمونه می توانیم جلوی گریه های قابل آینده نگری اش را بگیریم، یعنی نباید آنقدر صبر كنیم كه فرزند از شدت گرسنگی و تشنگی به گریه بیفتد. حتی بعضی فرزند ها هنگامی که به این مرحله می رسند، آنقدر عصبی می شوند كه دیگر حاضر به غذا خوردن نیستند. در برابر گریه های غیرقابل آینده نگری هم باید صبور باشیم. فرزند هایی كه والدینشان، آنها را در آغوش می گیرند و به آنها دوستی می كنند، خیلی سریعتر آرام می شوند.

۵) گریه این فرزند به خاطر گرسنگی نیست، همین دو ساعت پیش غذا خورده!
بیشتر شیرخواران نیاز دارند هر ۲ تا ۳ ساعت یك بار چیزی بخورند. در این میان، بعضی شیرخواران هستند كه هنگامی که گرسنگی سراغشان می آید، بدجوری شلوغ می كنند. این كودكان ممكن است آنقدر هنگام شیر خوردن هل بزنند كه همراه با شیر، مقداری هوا ببلعند و در نتیجه، دچار نفخ و دل درد شوند و بزنند زیر گریه.

۶) گریه این فرزند به خاطر خواب آلودگی نیست، امروز ۱۰ ساعت خوابیده!
نوزادان در طول روز نیاز دارند كه ۱۶ ساعت (و گاهی بیشتر) بخوابند.

۷) گریه نوزادان در بدو تولد، نمادی است از درد و زحمت هایی كه باید در طول زندگی تحمل كند
شاید این حرف از نظر خیلی ها اشتباه نباشد ولی پزشكان، نظر دیگری دارند. یك بادكنك را در نظر بگیرید كه می خواهید بادش كنید. نخستین دمی كه در این بادكنك می دمید، باید آنقدر نیرومند باشد كه بتواند آن را از حالت خوابیده خارج كند. بعد كه مقداری بادش كردید، می توانید خیلی راحت تر و با زور كمتری در آن بدمید. ریه های ما هم تا هنگامی که در رحم زندگی می كنیم و هنوز به دنیا نیامده ایم، كاملا خوابیده اند و هیچ هوایی داخلشان نیست. نخستین نفسی كه باید در بدو تولد، این ریه های خوابیده را باز كند، باید نیرومند و عمیق باشد. گریه ، همان نخستین تنفس عمیق و نیرومند است.

منبع:khabaronline.ir

واژه های کلیدی: فرزند | نوزاد | نوزادان | دانستنيهاي نوزادان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی