سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

تلاش کنید هنگام سخن گفتن و واکنش‌ها با زنان باردار با آن ها ملایم ترباشید. بهتر است از بکاربردن بعضی جملات در وقت سخن گفتن

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

سعی کنید هنگام سخن گفتن و واکنش‌ها با زنان باردار با آن ها ملایم ترباشید. بهتر است از بکاربردن بعضی جملات در وقت سخن گفتن با آنها پرهیز کنید. اگر زن بارداری مخاطب شماست تلاش کنید کاری به پرسشها و مشقت های وی در این دوران نداشته باشید. هرچه زیاد از وی انتقاد کنید و وی را مورد بررسی قرار دهید روحیه وی را زیاد آزرده خواهید ساخت و ممکن است پاسخ هایی که انتظارش را ندارید بشنوید. به بعضی از این جملات در ادامه این بخش اشاره خواهیم کرد.

 مهم نیست به خانمی که به روزهای وضع حمل نزدیک می شود، چه می گویی. حرفت هرچه باشد، به احتمال زیاد اشتباه است!

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

مادری که در میان هورمون های غیرقابل کنترل بارداری و آینده نگری نفس گیر لحظه به دنیا آمدن نوزاد گیر افتاده، شباهت زیادی با زن مهربان و خوش خنده ای که ماه ها قبل دیده بودید ندارد. در این روزها حساسیت زن باردار خیلی زیاد و به قول معروف نازک نارنجی می شود. بعد اگر عاقل باشید، مراقب کلماتی که در برابر این زن به زبان می آورید، خواهید بود! خصوصا باید مواظب باشید که خدای ناکرده یکی از آن جواهرات گرانبهای نصیحت را به آن ها پیشکش نکنید. چون حتما نتیجه تصویر خواهد داد و با سیل اشک جاری یا حتی چیزی بدتر از آن مواجه خواهید شد. از این جملات دوری کنید تا جواب های تند نشنوید!

۱- بهتر است قبل از اینکه فرزند به دنیا بیاید کمی بخوابید

واقعا حالا که بدن من در این مرحله از بارداری به اندازه یک منزل بزرگ و سنگین شده است و باید هر ۱۴ دقیقه یک بار به دستشویی بروم، خوابیدن کار بسیار راحتی به نظر می رسد!

۲- تا چشم روی هم بگذاری ۹ ماه تمام شده است و فرزند به دنیا اومده

البته هنگامی که در روزهای آخر بارداری باشی، هر روز به قدر یک ماه طول می کشد و از آنجایی که من ۳۷ هفته بارداری را گذرانده ام، هنوز ۲۱ ماه دیگر را باید تحمل کنم!

۳- وضع حمل من خیلی سخت/ طولانی/ دردناک بود

ببین، هر آن ممکن است این فرزند به دنیا بیاید و من کم و بیش وحشت زده هستم. الان تصمیم گرفتی از این هم بدترش کنی؟

تلاش کنید هنگام سخن گفتن و واکنش‌ها با زنان باردار با آن ها ملایم ترباشید. بهتر است از بکاربردن بعضی جملات در وقت سخن گفتن

۴- تصمیم داری باز هم فرزند بیاوری؟

باز هم؟ من حتی همین یکی را هم کامل ندارم!

۵- هنوز حامله ای؟

نه بابا! نخستین سرنخی که پیدا کردی چه بود؟ شاید از مدل راه رفتنم که مثل اردک ها شده است ام این را فهمیدی؟ یا از عرق کردن زیادم متوجه شدی؟ یا از شکل و شمایل دلقک وار سینه هایم؟ حیف که به اندازه قد تو پهن شده است ام و همین چاقی حاملگی، نمی گذارد راحت عوض کردن قیافه بدهم و لباس مبدل بپوشم.

۶- من خیلی سریع سرپا شدم

چرا امید واهی می دهید؟ چرا؟! آخه چرا؟ این کار واقعا بی رحمانه است.

۷- هنگامی که جنسیت فرزند معلوم شد، خیلی ناامید به نظر می رسیدی

اول اینکه شما از من پرسیدی فرزند ام دختر است یا پسر. بعد هم اینکه هنگامی که گفتم باز هم دختر هست، خودت نخواستی دیگر ادامه بدهی. خوشبختانه من از خوشحالی در آسمانم! راستی، یادت نره در ادامه بحث، راجع به برنامه هایی که جهت آن پسر نیامده داشتم بپرسی. هرگز از قلم بیافته چیزی!!

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

۸- من که روند اضافه وزنم را متوقف کردم. بدنم زیاد از این تحمل نداشت

هنگام گفتن این جملات از زن های باردار فاصله بگیرید تا کسی آسیب نبیند!

۹- همین روزهاست که وضع حمل کنی

خب، نه درحقیقت. میخواهی وقت دقیق آن را از خودم بشنوی؟ هنوز ۲ ماه دیگر وقت دارم. بعد بهتر است تا آن موقع من را تنها بگذاری.

۱۰- احساس می کنم قرار است تا ابد حامله باشی

من کسی هستم که باردار است و می توانم به همه اطمینان دهم که احساس آن ها راجع به کندی یا تندی روند بارداری من، اصلا شبیه احساس من نیست.

۱۱- خیلی با نمک شدی

پس آیا خودم اصلا احساس بانمکی نمی کنم؟ شاید چون پاهای ورم کرده و جوش های من را ندیدی. و البته، راهی هم نیست که بفهمی از ماه گذشته رعایت بهداشت شخصی چقدر برایم سخت بوده. تازه ترک هایی روی پوستم ظاهر شده است که رنگ پوستم را از صورتی به بنفش عوض کردن داده. پوستم هم دیگه لطیف نیست و کاملا خشک شده. خیلی بانمکه؟ بانمکه؟

تلاش کنید هنگام سخن گفتن و واکنش‌ها با زنان باردار با آن ها ملایم ترباشید. بهتر است از بکاربردن بعضی جملات در وقت سخن گفتن

۱۲- از این روزها لذت ببر. این دوران خیلی سریع تمام می شود

کاملا مطمئنم که یک روزی با تو موافق خواهم بود… ولی آن روز امروز نیست!

خب بعد چه بگوییم؟ صحبت راجع به چیزهایی که می تواند جهت خانمی با یک جنین ۶ ماهه در شکم خوب باشد، بسیار سخت هست. ولی احتمالا عالی ترین جمله ای که می توانید به زبان بیاورید، این است: «حالت را درک می کنم». و ادامه ندهید و وارد جزییات نشوید. اینطوری به نفع هر دو است!


 تشدید عوارض بارداری با زیاد کردن دم

روحیات بانوان در سه ماهه سوم بارداری

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

بررسی روحیات تازه مادران جوان و میانسال


سلامت نیوز

واژه های کلیدی: بارداری | باردار | فرزند | احساس | تغییر خلق و خو در بارداری | خلق وخو دربارداری | روحیات زنان باردار | صحبت با زن باردار

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

سخنانی که هرگز نباید به زن باردار بگویید

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی