تهوع دوران بارداری و درمان های طبیعی آن

 یکی از بدترین عارضه های دوران بارداری، تهوع است که تقریبا تا آخرای هفته ی دوازدهم از بین می رود. در این مدت،

تهوع دوران بارداری و درمان های طبیعی آن

 یکی از بدترین عارضه های دوران بارداری، تهوع است که تقریبا تا آخرای هفته ی دوازدهم از بین می رود. در این مدت، زن های باردار نمی توانند تغذیه ی خوبی داشته باشند و هر چه می خورند اوج می آورند. بهتر است در این مدت با استفاده از مکمل هایی که دکتر تجویز می کند استفاده کنند.

این حالت تهوع مربوط به زیاد کردن سطح استروژن، افت قند خون و یا حساسیت شدید به بوها می شود. به طور کلی، تهوع بامدادی جهت مادر یا فرزند خطرناک نیست. بعضی از حالت تهوع های شدید ممکن است به علت شرایط سخت تری باشد و موجب استفراغ های شدید دوران حاملگی شود.

این مسئله با علائمی چون اختلالات الکترولیت، کم کردن وزن، تهوع و استفراغ شدید همراه هست. گاهی اوقات، این شرایط به خوابیدن شدن فرد نیز می انجامد. زنان باردار باید همواره شرایط خود را با دکتر در میان بگذارند. بعضی از زنان باردار با رژیم های راحت و تغییرات محیطی درمان می شوند.

بسیاری از افراد که دچار این عارضه هستند با بوییدن غذاها و یا رایحه هایی که پیش از این دوست داشتند ممکن است دچار استفراغ شوند. از خوردن غذاهایی که حال شما را بدتر می کند بپرهیزید. مصرف غذاهایی که در این دوران می تواند به شما یاری کند مشمول بر موارد زیر می باشد:

تهوع دوران بارداری و درمان های طبیعی آن

ریشه ی زنجبیل

ریشه ی زنجبیل به اشکال مختلفی وجود دارد. می توانید آن را برش دهید و به آب داغ اضافه کنید و با آن چای درست کنید.

گزینه ی دیگر مکیدن یک زنجبیل متبلور می باشد. این ماده را که به آب نبات زنجبیلی معروف است می توانید در سوپر مارکت ها و عطاری ها بیابید. اگر طعم و بوی آن را دوست ندارید، می توانید از قرص زنجبیل استفاده کنید. این قرص ها در اشکال مختلفی وجود دارند. این قرص ها در حالت عادی نیز به هضم غذا و درمان پرسشها معده کمک می کند.

موز

موز، یکی از منابع مرسوم پتاسیم است که به تعادل مایعات و الکترولیت در بدن کمک می کند. در ماه های اولیه ی حاملگی، حجم خون شما زیاد کردن می یابد، بنابراین مصرف مایعات خود را نیز باید زیاد کردن دهید. مصرف موز به صورت ناشتا به اصلاح حالت تهوع شما کمک می کند. موز همچنین سرشار از ویتامین B6 است و موجب کم کردن تهوع می شود.

لیمو ترش

وقتی حالت تهوع دارید، بوی لیمو ترش می تواند به درمان شما کمک کند. شما می توانید آن را بو بکشید، بخورید و یا از آبنبات هایی با طعم لیمو استفاده کنید. آب لیمو نیز به اصلاح حالت تهوع شما کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده است که سوزاندن یک شمع لیمویی نیز دارای همین اثرات است.

 یکی از بدترین عارضه های دوران بارداری، تهوع است که تقریبا تا آخرای هفته ی دوازدهم از بین می رود. در این مدت،

مچ بندهای طب فشاری

در طب چینی گفته می شود که جنبش یک نقطه ی فشار بر روی دست که پریکاردیوم ۶ نام دارد، موجب برطرف کردن حالت تهوع می شود. این مچ بند دارای یک دکمه ی پلاستیکی است که موجب فشار نقطه ی ۶ مچ دست می شود. این مچ بندها عاری از مواد مخدر است و به سرعت شروع به کار می کند. قیمت آنها بسیار مناسب است و در بسیاری از داروخانه ها یافت می شود.

ویتامین B6

ویتامین B6 می تواند به اصلاح حالت تهوع شما بینجامد. این قرص همانند داروها و مکمل های دیگر باید زیر نظر دکتر مصرف شود، به خصوص در دوران بارداری.

این ویتامین به طور طبیعی نیز در بعضی غذاها یافت می شود. غذاهایی چون اسفناج، تخم آفتابگردان و گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین B6 می باشند. مطالعات نشان داده است که ۳۰ میلی گرم ویتامین B6 می تواند تهوع بامدادی را در افراد باردار از بین ببرد.

اجتناب از گرسنگی

برنامه ی غذایی نقش مهمی در مبارزه با تهوع بامدادی دارد. مصرف وعده های کوچک غذا در طول روز به اصلاح تهوع کمک خواهد کرد.

این عارضه ممکن است در تمام روز وجود داشته باشد، ولی در هنگام صبح بدتر می شود. جهت پیشگیری از تهوع صبحگاهی تکه هایی از بیسکوییت و آب را در کنار رختخواب خود بگذارید. خوردن چیزهایی شبیه به بیسکوییت قبل از بلند شدن از رختخواب بسیار موثر هست. مصرف غذاهای بی بو، بدون ادویه و کم چرب نیز می تواند به کم کردن حالت تهوع شما بیانجامد.

آب

افزایش مصرف آب در دوران بارداری نه تنها به رشد جنین کمک می کند بلکه جهت سلامت شما نیز بسیار بافایده می باشد. شما باید آبی را که در هنگام حالت تهوع از دست می دهید، به بدن خود بازگردانید. گرفتگی ماهیچه ها و سرگیجه، نشانه های کم آبی بدن هست. اگر دچار کم آبی شدید، بهتر است با دکتر خود مشورت کنید.

تهوع دوران بارداری و درمان های طبیعی آن

استراحت و برطرف استرس نیز به سلامت شما بسیار کمک خواهد کرد. تهوع بامدادی، موقتی است و تا سه ماهه ی دوم بارداری از بین می رود. اگر با وجود عمل به تمام توصیه های اوج همچنان دچار حالت تهوع هستید، بهتر است جهت تجویز دارو به دکتر مراجعه کنید.

بهداشت نیوز

واژه های کلیدی: دوران بارداری | ویتامین | بارداری | استفراغ | استفاده | بیسکوییت | باردار | طبیعی | زنجبیل

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی