با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع اقدام نمایید

متاسفانه ناباروری به یکی از پرسشها زندگی امروز تبدیل شده است هست. تمام زن ها دوست دارند به روش طبیعی باردار شوند. زمانی که یک زن نمی تواند به صورت ط

با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع اقدام نمایید

متاسفانه ناباروری به یکی از پرسشها زندگی امروز تبدیل شده است هست. تمام زن ها دوست دارند به روش طبیعی باردار شوند. زمانی که یک زن نمی تواند به صورت طبیعی باردار شود، فکر می کند در بدنش مشکلی وجود دارد و باید به آن پیگیری کند. کمبود مواد مغذی در بدن یکی از مواردی است که می تواند باعث ناباروری در زن ها شود.

با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع اقدام نمایید

دلایل ناباروری

دلایل زیادی باعث ناباروری زن ها می شود که مشمول بر به هم خوردن تعادل هورمونی، سندرم پلی کیستیک تخمدان، آندرومتریوز، تولید ناکافی هورمون ها، مقدار زیاد پرولاکتین، کمبود هورمون جسم زرد و … می باشد. تمام این فاکتورها به طور طبیعی ایجاد می شود و باعث ناباروری مادر می شود.
علاوه بر عوامل گفته شده، فاکتورهای دیگری نیز باعث ایجاد مسئله در بارداری می شود. این عوامل عبارتند از کمبود مواد مغذی، سموم محیطی و عادات نادرست در زندگی. سن پیش از یائسگی خیلی عامل مهمی به حساب نمی آید. ولی تفکرات قدیمی بر این مبنا است که زن ها بعد از سی و پنج سالگی به مشکل باردار می شوند. در حالی که گاهی زن در چهل و پنج سالگی نیز باردار می شود و مشکلی ایجاد نمی شود.

عبارات مهم : استرس
عوض کردن در رژیم غذایی و روش زندگی می تواند منجر به باروری شود. درمان های خانگی ذکر شده است جهت بارداری نه تنها در حل مسئله ناباروری موثر هستند بلکه در جهت کم کردن خستگی، گرفتگی عضلات، درد پریودی، پریودی های شدید و سایر پرسشها هورمونی در زن ها نیز موثر هستند.

درمان خانگی با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع

مصرف مواد مغذی جهت بارداری طبیعی

بدن شما وقت مناسب جهت بارداری را می داند و اگر کمبود مواد مغذی داشته باشد، بارداری اتفاق نمی افتد. اگر مواد مغذی مصرف نکنید و رژیم غذایی درستی نداشته باشید بدن دچار سوتغذیه می شود. بنابراین بدن چربی های مهم و پروتئین ها را جهت بارداری دریافت نمی کند. جهت کم کردن وزن، زن ها رژیم غذایی غنی از فیبر و کم چربی را گزینش می کنند. بدن شما نیاز به کربوهیدارت، پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین دارد بنابراین با دریافت تمام این مواد، بدن می تواند هورمون های مهم را جهت زن باردار تولید کند.

مصرف منابع خوب کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها به هیچ عنوان بد نیستند. آن ها یکی از مواد مورد نیاز و مهم جهت بدن نه تنها جهت بارداری بلکه جهت عملکرد طبیعی بدن هستند. تلاش کنید منابع کربوهیدرات مانند شکر، دانه ها و غذاهای فراوری شده است مصرف نکنید. کربودهیدارت ها را از میوه ها و سبزیجات جذب کنید.

  • سیب زمینی شیرین
  • سیب زمینی
  • نخود
  • موز و انبه
  • سایر میوه ها
  • حبوبات

مصرف چربی های سالم

چربی آنقدری که تصور می کنید بد نیست. بدن ما نیاز به چربی به خصوص چربی اشباع دارد. چربی ها جهت عملکرد درست بدن مورد نیاز هست. چربی های اشباع شده است باعث کم کردن مقدار لیپوپروتئین (که باعث زیاد کردن احتمال بیماری قلبی می شود) می شوند. چربی های خوب جهت سلامت استخوان ها مورد نیاز هستند زیرا چربی اشباع شده است جهت جذب کلسیم مورد نیاز هست. کبد، ریه ها، مغز، اعصاب و سیستم ایمنی جهت عملکرد درست به چربی نیاز دارند.
در هنگام باردار شدن، اسیدهای چرب جهت تنظیم هورمون ها، زیاد کردن جریان خون به رحم، کم کردن حساسیت به هورمون پرولاکتین، زیاد کردن مخاط دهانه رحم و تخمک گذاری مرتب کاربرد دارند.
چربی های مناسب عبارتند از:

متاسفانه ناباروری به یکی از پرسشها زندگی امروز تبدیل شده است هست. تمام زن ها دوست دارند به روش طبیعی باردار شوند. زمانی که یک زن نمی تواند به صورت ط

  • نارگیل و روغن نارگیل
  • زیتون و روغن زیتون
  • کره
  • گوشت حیواناتی که علف خورده اند
  • تخم مرغ
  • آواکادو
  • آجیل

سعی کنید غذاهای نامناسب و غذاهایی که از روغن چند بار مصرف استفاده شده است هست، مصرف نکنید. تلاش کنید چربی های طبیعی و سالم مصرف کنید.

مصرف پروتئین مناسب

پروتئین جهت بارداری مورد نیاز هست. رژیم غذایی غنی از پروتئین تاثیر مثبت بر باروری خانمی دارد که از لقاح مصنوعی استفاده می کند. هنگامی که این فرد مقدار زیاد پروتئین و مقدار کم کربوهیدرات مصرف می کند، تخمک های با کیفیت تری تولید می کند. بنابراین تلاش کنید از سه ماه پیش از باردار شدن پروتئین به مقدار زیاد و کربوهیدرات به مقدار کم مصرف کنید. منابع پروتئین عبارتند از:

  • مرغ
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربی
  • ماهی
  • لبنیات
  • حبوبات
  • آجیل و دانه ها
  • آرد گندم

مصرف سبزیجات به مقدار زیاد

در شرایط معمولی مصرف میوه ها و سبزیجات در سه وعده در روز بسیار مهم هست. هنگامی که می خواهید باردار شوید مصرف میوه و سبزی بسیار مهم تر هست. اگر می خواهید به صورت طبیعی باردار شوید سبزیجات زیر را مصرف کنید:

  • سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی، رومایین و منداب می باشند. این سبزیجات غنی از فولات هستند که تخمک گذاری را اصلاح می بخشد. سبزیجات برگ دار شهوت جنسی را به صورت طبیعی زیاد کردن می دهند.
  • ریشه ماکا باعث زیاد کردن باروری در مرد و زن می شود به شکلی که انرژی و ایمنی بدن را زیاد کردن می دهند. همچنین مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز جهت بارداری مانند ید و آهن را تامین می کند.
  • سیب زمینی شیرین دارای ماده ای است که تخمک گذاری را جنبش می کند و باعث اصلاح باروری می شود.

آب باعث زیاد کردن احتمال باروری می شوند

آب ماده ای مهم جهت حیات است و کمبود آن در بدن به عملکرد بدن آسیب می رساند. همچنین باعث باردار نشدن می شود. آب کافی در بدن باعث می شود رحم سالم بماند. همچنین مخاط دهانه رحم را زیاد کردن می دهد. بنابراین اسپرم در هنگام حرکت به سمت تخمک، به مخاط دهانه رحم می چسبد. با مصرف آب به مقدار کافی، احتمال بارداری زیاد کردن می یابد. ادرار شما براق می شود. اگر ادرار براق نیست به قدر کافی آب نمی خورید.

غذاهایی که باید در بارداری از آن ها بپرهیزید

در هنگام تلاش جهت باردار شدن نه تنها باید بر روی غذاهای مناسب و سالم تمرکز کنید بلکه باید از مصرف بعضی غذاها اجتناب کنید.

از مصرف قند بپرهیزید

قند فراوری شده است از کربوهیدرات خیلی خطرناک تر هست. این ماده تحت کنترل بودن انسولین را با مسئله مواجه می کند (حتی اگر دیابت نداشته باشید). رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات باعث مقاومت انسولین می شود بنابراین از بارداری جلوگیری می کند. غذاهای سالم که قبلا ذکر شد به حساسیت زیاد به انسولین کمک می کنند. همچنین به تولید هورمون ها جهت عملکرد درست بدن کمک می کند.

با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع اقدام نمایید

  • غذاها و نوشیدنی های حاوی شربت ذرت با فروکتوز اوج است را مصرف نکنید.
  • از مصرف دسرهایی که با قند فراوری شده است تهیه شده است اند بپرهیزید.
  • در نوشیدنی ها مانند چای قند نریزید. اگر می خواهید نوشیدنی شیرین شود از عسل استفاده کنید.

از مصرف بیش از حد کافئین بپرهیزید

روزانه بیش از دو فنجان نوشیدنی کافئین دار مصرف نکنید. مصرف بیش از حد کافئین باعث پرسشها باروری می شود. کافئین به توانایی بدن در جهت جذب آهن آسیب می رساند. همچنین باعث کم آبی بدن می شود. تمام این موارد باعث کم کردن احتمال باروری و زیاد کردن احتمال سقط جنین و وضع حمل زودرس می شود.

الکل نخورید

اگر نمی توانید مصرف الکل را قطع کنید تلاش کنید مقدار آن را کم کردن دهید. نوشیدنی سنگین باعث به هم خوردن دوره های تخمک گذاری و مقدار استروژن و پروژسترون می شود. تمام این موارد باعث باردار نشدن می شود.

از ماهی های غنی از جیوه بپرهیزید

با این که ماهی منبعی غنی از پروتئین هست، ولی خوردن زیاد ماهی ها به خاطر مقدار بالای جیوه در آن ها در بارداری مناسب نیست. هنگامی که مقدار جیوه در خون زیاد باشد بر باروری تاثیر می گذارد. در واقع مقدار بالای جیوه بر باروری مرد نیز تاثیر می گذارد. حتی اگر باردار شوید، جیوه در بدن شما بیش از یک سال باقی می ماند و بر رشد مغر و سیستم عصبی جنین تاثیر می گذارد. بنابراین تلاش کنید ماهی های زیر را که حاوی مقدار زیادی جیوه است را مصرف نکنید:

  • نیزه ماهی
  • کوسه ماهی
  • ماهی خال خال
  • کاشی ماهی
  • ماهی تن
  • اره  ماهی

سویا نخورید

سویا حاوی ترکیباتی است که مشابه استروژن (هورمون زنانه) هست. مقدار زیاد استروژن بر باروری تاثیر منفی می گذارد. استروژن موجود در سویا با عملکرد غدد درون ریز تداخل دارد. این مسئله باعث پرسشها باروری می شود. سویا فراوری شده است مقدار زیادی آلومینیوم دارد که از سیستم فشار اوج نشات گرفته هست. این ماده سمی است و باعث مسموم شدن سیستم عصبی می شود. سویا جهت خانمی که می خواهد باردار شود خوب نیست.

متاسفانه ناباروری به یکی از پرسشها زندگی امروز تبدیل شده است هست. تمام زن ها دوست دارند به روش طبیعی باردار شوند. زمانی که یک زن نمی تواند به صورت ط

سیگار را ترک کنید

حداقل دو علت جهت ترک سیگار در وقت باردار شدن وجود دارد:

  • افرادی سیگاری دیرتر باردار می شوند.
  • تخمک های خانمی که سیگار می کشد به ناهنجاری های ژنتیکی مستعد هستند.
  • علاوه بر این دو مسئله، تاثیرات منفی سیگار بر روی جنین و مادر وجود دارد. سیگار احتمال سقط جنین و بارداری خارج از رحم را زیاد کردن می دهد. نه تنها مادر، بلکه پدر نیز باید سیگار را ترک کند. لیکن سیگار باعث کم کردن تعداد اسپرم و تحرک آن می شود همچنین باعث ناهنجاری در اسپرم می شود.

خواب کافی

خواب جهت عملکرد درست بدن و اعضای داخلی مهم هست. خواب کافی نقشی مهم در تولید هورمون ها ایفا می کند. زن هایی که مقدار کمتری ملاتونین و سروتونین دارند فاز لوتئال کوتاه تری دارند. این فاز به عنوان فاصله بین تخمک گذاری و پریودی می باشد. هر چقدر این فاز کوتاه تر باشد احتمال بارداری کمتر می شود.
علاوه بر این،  هنگامی که کم می خوابید بدن نمی تواند آدرنالین، کورتیزول و انسولین را تنظیم کند. این مسئله باعث می شود بارداری سخت تر اتفاق  بیفتد.
بنابراین تلاش کنید به مقدار کافی بخوابید و در طول روز نیز به مقدار کافی استراحت کنید.

ورزش کنید

روزانه به مقدار مناسب ورزش کنید. اگر چاق هستید باید وزن خود را کم کردن دهید لیکن به باردار شدن کمک می کند. ولی باید مقداری چربی در بدن داشته باشید. مقدار خیلی کم چربی در بدن باعث می شود بدن تخمک گذاری انجام ندهد. بی ام آی شما باید بین هجده تا سی باشد. هر چقدر بی ام آی کمتر یا زیاد باشد باعث پریودی نامنظم می شود که جهت باردار شدن مناسب نیست. هنگامی که به شکل غیر طبیعی لاغر باشید، احتمال تخمک گذاری نکردن زیاد کردن می یابد. از طرف دیگر وزن خیلی اوج نیز باعث مشکلاتی مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی، نقص تولد و حتی وضع حمل سزارین می شود.
اگر نمی توانید وزن خود را به مقدار مناسب برسانید با پزشک، متخصص تغذیه و کارشناس یوگا صحبت کنید. نکات کلیدی جهت وزن مناسب خانمی که می خواهد باردار شود در ادامه ذکر شده است است:

  • غذای مناسب بخورید
  • مواد مغذی مصرف کنید
  • آب به مقدار کافی بخورید

استرس نداشته باشید

اگر خیلی استرس داشته باشید احتمال بارداری کم کردن می یابد. استرس بر سیستم های بدن تاثیر می گذارد. استرس نه تنها بر عملکرد غده هیپوفیز که اشتها و احساسات را کنترل می کند تاثیر می گذارد بلکه بر هورمون هایی که تخمک را در تخمدان آزاد می کند نیز تاثیر می گذارد. استرس زیاد تخمک گذاری را به تعویق می اندازد یا اصلا تخمک گذاری اتفاق نمی افتد. همچنین بر باروری همسر شما نیز تاثیر می گذارد.
مطالعات نشان می دهد بارداری در زیاد موارد زمانی اتفاق می افتد که زن و آقا خوشحال و راحت هستند.
بنابراین اگر می خواهید باردار شوید تلاش کنید استرس نداشته باشید. با همسر خود خوشحال باشید. از نکات زیر جهت زیاد کردن خوش حالی استفاده کنید:

با عوض کردن رژیم غذایی جهت بارداری سریع اقدام نمایید

  • ماساژ؛ ماساژ باعث کم کردن سیگنال های فیزکی استرس در بدن مانند سرعت قلب و امواج مغز می شود.
  • طب سوزنی؛ طب سوزنی در لقاح مصنوعی استفاده می شود. زن هایی که قبل و بعد از لقاح مصنوعی طب سوزنی انجام می دهند در باردار شدن موفق تر هستند.

کاهش استرس جهت باردار شدن خوب هست. در واقع کم کردن استرس جهت سلامتی عمومی بدن خوب است و باعث خوش حالی و لذت بردن از زندگی می شود.

در معرض مواد سمی نباشید

باید خود را در برابر تمام سموم حفظ کنید. مواد سمی یکی از دلایل مهم ناباروری در مرد و زن هستند.

  • سیگار، تنباکو و ماریجوانا را ترک کنید
  • الکل نخورید
  • کافئین نخورید (یا مصرف آن را کم کردن دهید)
  • کمتر در معرض محصولات پلاستیکی باشید. غذاهای کنسروی مصرف نکنید و ظروف فلزی را جایگزین پلاستیک کنید. حتی ظروف آلومینیومی نیز پوشش پلاستیکی از داخل دارد.
  • در معرض مواد سمی مانند جیوه و سرب نباشید.
  • در محل کار در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرید.
  • از محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده نکنید. از موادی استفاده کنید که مواد سمی ندارند.
  • حذف مواد سمی از زندگی نه تنها جهت باردار شدن مهم است بلکه جهت بارداری سالم و جنینی سالم نیز مورد نیاز است.

تغییر قرص هایی که به ترمیم باروری می پردازند

قرص های زیادی وجود دارند که بر باروری تاثیر می گذارند. با دکتر خود صحبت کنید و قرص هایی که مانع از بارداری می شوند را کنار بگذارید. بعضی از این قرص های عبارتند از:

  • آنتی بیوتیک ها
  • هورمون های خاص
  • ضد افسردگی ها
  • قرص های مسکن
  • استروئیدها

با دکتر خود صحبت کنید تا قرص های شما را عوض کردن دهد.

درمان گیاهی جهت بارداری سریع

بیشتر زن ها با توجه به مواد مغذی، رژیم غذایی و عادات زندگی باردار می شوند. زیاد زن ها جهت باردار شدن از روش های خانگی و گیاهی استفاده می کنند. گاهی مکمل های خاص به باردار شدن کمک می کنند.

برگ تمشک

برگ تمشک به خاطر اسید الاجیک، فلاونوئیدها و تانن طعمی مطلوب دارد. این ماده مزه چای می دهد. بنابراین می توانید این ماده را جایگزین کافئین کنید. برگ تمشک به عنوان ماده ای جهت درمان باروری استفاده می شود لیکن حاوی مواد مغذی هست. این ماده منبعی غنی از کلسیم است و تونیکی مناسب جهت رحم می باشد. این ماده به صورت کپسول به فروش می رسد. همچنین می توانید با برگ تمشک چای تهیه کنید.

مواد لازم:

برگ تمشک خشک- یک تا دو قاشق چایخوری
آب- یک فنجان
عسل

روش تهیه:

آب داغ را روی برگ های خشک تمشک بریزید.
بگذارید ده دقیقه بماند.
عسل به آن بیفزایید و هم بزنید.
بگذارید گرم بماند.
می توانید دو تا سه فنجان چای برگ تمشک را روزانه در طول بارداری بخورید.
پیش از مصرف این ماده با دکتر مشورت کنید.

برگ گزنه

برگ گزنه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی هست. این ماده حاوی کلروفیل است که جهت غده آدرنال و کلیه مناسب هست. یک فنجان چای با برگ گزنه باعث کم کردن استرس می شود. استرس از بارداری جلوگیری می کند. بنابراین این ماده جهت کم کردن استرس استفاده می شود. می توانید این برگ ها را در سالاد و پاستا استفاده کنید یا به سوپ بیفزایید. همچنین به صورت کپسول نیز وجود دارد. چای برگ گزنه باعث کم کردن استرس می شود.

مواد لازم:

برگ گزنه تازه- یک فنجان یا برگ خشک شده- یک قاشق چایخوری
آب- یک تا دو فنجان
عسل

روش تهیه:

برگی های تازه را بشویید.
دو فنجان آب را بگذارید به جوش بیاید.
یک فنجان برگ تازه به آن بیفزایید.
بگذارید پنج تا ده دقیقه بجوشد.
سپس بگذارید دو دقیقه دیگر هم بجوشد.
روی ظرف را بپوشانید.
بگذارید چند دقیقه بماند.
هم بزنید و مقداری عسل به آن بیفزایید.
اگر از برگ های خشک استفاده می کنید، آب داغ روی آن ها بریزید و بگذارید پنج تا ده دقیقه بماند.
مخلوط را هم بزنید و به آن عسل بیفزایید.
دو تا سه فنجان چای برگ گزنه در روز پیش از بارداری و در طول بارداری مصرف کنید.
پیش از مصرف این ماده با دکتر خود مشورت کنید.

یونجه

یونجه گیاهی مناسب جهت باردار شدن هست. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین است که حاوی ویتامین آ، د، ای و کا است که به هضم غذا کمک می کند. یونجه حاوی مواد معدنی نیز می باشد. این ماده مقدار استروژن را در بدن به تعادل می رساند. هنگامی که استروژن زیاد باشد، اتصال بین استروژن برقرار نمی شود. به مقدار زیاد یونجه نخورید لیکن باعث کمبود مواد معدنی مورد نیاز مانند کلسیم و منیزیم می شود.
یونجه را می توانید به سالاد بیفزایید و از مزایای آن جهت باردار شدن استفاده کنید.

منبع: اوما

واژه های کلیدی: استرس | باردار | استفاده | بارداری | ناباروری | وزن مناسب | رژیم غذایی | دیابت بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی