نکاتی که باید در خصوص آزمون حاملگی بدانید

یکی از حساس ترین دوران زندگی هر خانمی، دوران بارداری است که بسیار جهت زن ها با ارزش می باشد. در دوران بارداری

نکاتی که باید در خصوص آزمون حاملگی بدانید

یکی از حساس ترین دوران زندگی هر خانمی، دوران بارداری است که بسیار جهت زن ها با ارزش می باشد. در دوران بارداری نکات و توصیه های به وسیله اطرافیان فرد باردار به وی گفته می شود که حتی گاهی باعث نگرانی مادر باردار می شود. در این مقاله از دکتر سلام نکاتی در خصوص آزمون حاملگی را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

این حساسیت و نگرانی در بارداری اول و زمانی که مادر تجربه چندانی ندارد و تحت تاثیر حرف های دیگران قرار می گیرد، زیاد و زیاد هم می شود. به همین علت در صفحه «بارداری و زایمان» این شماره آزمونی را تهیه کرده ایم تا اطلاعات درستی راجع به مصرف صحیح ریزمغذی ها در دوران بارداری به دست آورید.

نکاتی که باید در خصوص آزمون حاملگی بدانید

پرسش ها

۱٫برای اینکه یک مادر باردار بتواند از تغذیه خوب و کافی جنین خود مطمئن باشد به دریافت چه میزان کالری اضافی در طول روز نیاز دارد؟

الف. ۱۰۰ کالری ب. ۳۰۰ کالری

ج. ۵۰۰ کالری د. ۱۰۰۰ کالری

۲٫نیاز بدن یک مادر باردار به کدام یک از ریزمغذی های زیر بیش از معمول است؟

الف. کلسیم ب. آهن

یکی از حساس ترین دوران زندگی هر خانمی، دوران بارداری است که بسیار جهت زن ها با ارزش می باشد. در دوران بارداری

ج. اسیدفولیک د. تمام موارد

۳٫مصرف بی رویه کدام یک از ویتامین ها یا موادمعدنی زیر در دوران بارداری می تواند جهت جنین مضر باشد؟

الف. کلسیم ب. ویتامین E

ج. ویتامین ۶ B د. ویتامین A

۴٫مصرف کدام یک از ویتامین های زیر می تواند حالت تهوع را تا حد قابل قبولی در مادران باردار از بین ببرد؟

الف. ویتامین D ب. ویتامین E

ج. ویتامین ۶ B د. ویتامین C

۵٫مصرف کدام یک از ریزمغذی های زیر می تواند به پیشگیری از یبوست در دوران بارداری کمک کند؟

الف. آنتی اکسیدان ها ب. فیبر

نکاتی که باید در خصوص آزمون حاملگی بدانید

ج. پروتئین د. تمام موارد

۶٫کدام یک از ریزمغذی های زیر می تواند به رشد بهتر مغز جنین کمک کند؟

الف. امگا۳ ب. ویتامین D

ج. ویتامین C د. کلسیم

۷٫بهترین راه جهت دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن در دوران بارداری چیست؟

الف. داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از تمام گروه های غذایی

یکی از حساس ترین دوران زندگی هر خانمی، دوران بارداری است که بسیار جهت زن ها با ارزش می باشد. در دوران بارداری

ب. مصرف مکمل های ویتامین مخصوص دوران بارداری

ج. هر دو مورد

پاسخ ها

نکاتی که باید در خصوص آزمون حاملگی بدانید

۱٫ ۳۰۰ کالری: به طور کلی زن هایی که پیش از بارداری وزن طبیعی داشته اند، باید در این دوران با حداکثر ۱۲ تا ۱۶ کیلوگرم اضافه وزن مواجه شوند. زن های لاغر باید حداکثر ۱۴ تا ۲۰ کیلوگرم و زن های چاق هم باید حداکثر ۷ تا ۱۲ کیلوگرم اضافه وزن را در طول دوران بارداری تجربه کنند. این رقم جهت زن های خیلی چاق هم باید حداکثر ۷ کیلوگرم باشد. وزن نگرفتن مناسب در دوران بارداری می تواند خطر تولد نوزادی با وزن بسیار پایین را شدت یافتن کند.

از طرف دیگر وزن گیری بیش از اندازه در این دوران هم می تواند خطر مبتلا شدن به بعضی از امراض مانند دیابت را جهت مادر در پی داشته باشد. به همین علت معمولا به زن هایی با شرایط سالم و طبیعی توصیه می شود که جهت حفظ سلامت خود و جنین ارزش روزانه حدود ۳۰۰ کیلو کالری انرژی بیشتری را از طریق مصرف مواد غذایی سالم در دوران بارداری (نسبت به قبل از بارداری) دریافت کنند.

۲٫تمام موارد: دریافت کلسیم در دوران بارداری جهت رشد استخوان های جنین بسیار مورد نیاز و مهم هست. هر مادر باردار باید روزانه حدود ۱۰۰۰ میلی گرم دریافت کلسیم داشته باشد. شیر، پنیر، کلم بروکلی و غلات کامل جزو منابع خوب دریافت کلسیم محسوب می شوند. به علاوه یک زن باردار باید میزان دریافت آهن بدنش را دو برابر وقت های دیگر کند.

مصرف روزانه ۳۰ میلی گرم آهن به کم خون نشدن مادر و جنین و گردش مناسب اکسیژن در خون جنین کمک قابل توجهی می کند. مصرف گوشت قرمز، اسفناج، نان و غلات سبوس دار می تواند سطح آهن خون را اوج ببرد. بهتر است این را هم بدانید که زن ها به دریافت روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک پیش از باردارشدن هم نیاز دارند. اسیدفولیک به ایجادنشدن پرسشها مغزی و نخاعی در جنین کمک می کند. سبزیجاتی با برگ سبز تیره، میوه ها و سبزی هایی با رنگ زرد پررنگ و انواع مغزها جزو منابع دریافت اسیدفولیک محسوب می شوند. بعضی از پزشکان هم به بیماران خود مصرف مکمل های ویتامین را جهت اطمینان زیاد از دریافت تمام این ریزمغذی های مورد نیاز توصیه می کنند.

۳٫ویتامین A: دریافت بیش از اندازه ویتامین A به خصوص از منابعی مانند جگر، قرص های ویتامین و غلات غنی شده است در ۳ ماهه اول بارداری می تواند باعث ایجاد اختلال در تولد نوزاد شود. حداکثر دریافت ویتامین A باید ۸۰۰۰ (IU واحد بین المللی) در طول روز باشد. مادران باردار باید به این توصیه توجه داشته باشند که بتاکاروتن موجود در بعضی از خوراکی ها هم به ویتامین A در بدن تبدیل می شود و بتاکاروتن اختلالی را در تولد نوزاد به وجود نمی آورد. بنابراین بهتر است به جای خوردن مکمل های ویتامین A به مصرف خوراکی هایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و سبزی هایی با برگ سبز تیره روی بیاورند.

۴٫ویتامین ۶ B: ویتامین ۶ B می تواند در تخفیف علایم تهوع در بارداری موثر باشد. به طور طبیعی یک زن باردار می تواند روزی ۲ تا ۳ بار و هر بار به میزان ۲۵ میلی گرم ویتامین ۶ Bمصرف کند. البته حواستان باشد که نباید آن را بیش از میزان ذکر شده است مصرف کرد.

۵٫فیبر: تغییرات هورمونی و دریافت آهن از طریق مصرف مکمل های متفاوت از جمله عوامل ایجاد یبوست در زیاد زن های باردار محسوب می شوند. مصرف مقدار مناسبی از انواع میوه ها و سبزی های تازه می تواند علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز بدن، مقدار قابل قبولی از فیبر را هم وارد رژیم غذایی مادران باردار بکند و مسئله یبوست را در آنها تا حد زیادی از بین ببرد.

برای این منظور باید حداقل ۷ تا ۸ وعده در دوران بارداری میوه و سبزی تازه بخورید. نان های سبوس دار و غلات کامل هم از دیگر منابع دریافت فیبر به شمار می روند. هر زن باردار باید حداقل روزی ۲۸ گرم فیبر در طول روز دریافت کند.

۶٫اسیدهای چرب امگا۳: دریافت اسیدهای چرب امگا۳ که در زیاد ماهی ها هم یافت می شود، می تواند تاثیر مثبتی بر رشد مغزی جنین داشته باشد. مادران باردار باید حواسشان باشد تا ماهی هایی که کمترین سطح جیوه را دارند جهت تغذیه خود گزینش کنند. میگو و ماهی های قزل آلا و سالمون جزو منابع دریایی خوب دریافت امگا۳ هستند. زن های باردار باید در صورت امکان هفته ای ۳بار ماهی یا میگو بخورند. آنها می توانند در این دوران با نظر پزشکشان از مکمل های امگا۳ هم کمک بگیرند.

۷٫تمام موارد: یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که تمام مواد و گروه های غذایی را در بر بگیرد، ولی با وجود داشتن رژیمی سالم و کامل باز هم ممکن است مادران باردار با کمبود بعضی از ریزمغذی ها مواجه باشند. به همین علت گاهی پزشکان با توجه به شرایط بیمار خود مصرف یک یا چند عدد از مکمل های مخصوص دوران بارداری را به مادران باردار توصیه می کنند.

منبع: سلامت

واژه های کلیدی: بارداری و زایمان | مواد غذایی | رژیم غذایی | ویتامین | بارداری | دریافت | باردار | ویتامین | بارداری | یبوست | کلسیم

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا