باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

بارداری تحول قشنگی است که باعث استحکام خانواده نیز میشود. اگر چنانچه میل به دارید جهت یک بارداری موفق طرح ریزی کنید، بهتر است با

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

بارداری تحول قشنگی است که باعث استحکام خانواده نیز میشود. اگر چنانچه میل به دارید جهت یک بارداری موفق طرح ریزی کنید، بهتر است با مطالعه این مقاله از ابتدا برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. با دکتر سلام همراه شوید.

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

۱- تناوب ماهیانه خود را بدانید

زمانی که در باره دوره ماهیانه خود زیاد بدانید، شانس بارداری خود را نیز بالاتر میبرید. نخستین مرحله با نخستین روز از خونریزی دوره ماهیانه شما شروع میشود. بدن شما هورمونهایی مثل هورمون جنبش کننده فولیکول یا FSH آزاد میکند. این هورمون باعث رشد تخمک در تخمدان ها میشود. بین روزهای ۱۴-۲ ، همین هورمون، کمک به ضخامت پوشش رحم شما جهت آماده شدن آن جهت تخمک های بارور شده است میکند، این مرحله “مرحله فولیکولی” نام دارد.

۲- در وقت تخمک گذاری چه اتفاقی می افتد؟

متوسط چرخ قاعدگی ۳۵-۲۸ روز هست. تخمک گذاری معمولا بین روزهای ۱۱ تا ۲۱ قاعدگی شما اتفاق می افتد. در این هنگام هورمونی به نام Luteinizing یا LH  افزایش می یابد و باعث آزاد شدن تخمک میشود. در همان وقت مخاط گردن رحم شما نیز جهت کمک به حرکت اسپرم به سمت تخمک،  لغزنده تر میشود.

۳- همه چیز وقت مخصوص به خودش را دارد

زنان با ۲-۱ میلیون تخمک متولد میشوند؛ ولی در طول عمر خود تنها ۴۰۰-۳۰۰ عدد از آنها را از طریق تخمک گذاری منتشر میکنند. تخمک از طریق لوله فالوپ در مسیر خود به طرف رحم حرکت میکند. اگر ۲۴ ساعت بعد از ترک تخمدان، تخمک بارور نشود، حل میشود. اسپرم میتواند ۵-۳ روز زنده بماند؛ در نتیجه دانستن وقت تخمک گذاری میتواند به شما و همسرتان جهت طرح یک ارتباط جنسی موفق جهت بارداری کمک کند.

بارداری تحول قشنگی است که باعث استحکام خانواده نیز میشود. اگر چنانچه میل به دارید جهت یک بارداری موفق طرح ریزی کنید، بهتر است با

۴- پیگیر روزهای باروری خود باشید

بهترین وقت و عالی ترین شانس بارداری، زمانی است که ارتباط جنسی بین یک تا دو روز قبل از تخمک گذاری صورت گیرد. اگر تناوب منظم قاعدگی ۲۸ روزه داشته باشید، ۱۴ روز قبل از شروع پریود بعدی وقت مناسبی هست. بهتر است یکی دو روز را نیز اضافه در نظر بگیرید.

۵- از طریق درجه حرارت نیز متوجه تخمک گذاری در خود میشوید

بعد از آزاد سازی تخمک، هورمون پروژسترون جهت ساختن و حفظ پوشش رحم تلاش میکند. این کار باعث میشود تا درجه حرارت بدن شما زیاد کردن یابد. بهتر است یک دما سنج پایه دار تهیه کنید و آن را در کنار بستر خود قرار دهید؛ هر روز صبح قبل از ترک بستر، با آن دمای بدن خود را اندازه بگیرید. اگر وقت تخمک گذاری باشد، با اوج رفتن آن متوجه وقت تخمک گذاری خود میشوید.

۶- آینده نگری تخمک گذاری از طریق هورمون

افزایش میزان هورمون LH محرکی جهت آزاد سازی تخمک از تخمدان هاست. زیاد کردن معمولا ۳۶ ساعت قبل از آزاد سازی تخمک صورت میگیرد. جهت اندازه گیری سطوح LH کیت هایی در داروخانه ها موجود است که از طریق فرو کردن آن در ادرار به طور دقیق روز تخمک گذاری را جهت شما مشخص میکند. این کیت ها بسیار دقیق و راحت هستند.

۷- آخرین مرحله از تناوب قاعدگی شما

در طی نیمه دوم از تناوب قاعدگی شما، هورمون پروژسترون جهت کمک به آماده شدن پوشش رحم جهت تخمک بارور شده، تلاش میکند. اگر تخمک بارور نشده و در جای خود قرار نگرفته باشد، تجزیه میشود. در این هنگام سطوح پروژسترون کم کردن می یابد و در حدود ۱۶-۱۲ روز بعد تخمک به همراه خون و بافت از طریق رحم به بیرون ریخته میشود. این تناوب قاعدگی نام دارد و معمولا بین ۷-۳ روز طول میکشد.

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

۸-تاثیر وزن بر باروری 

اگر دارای اضافه وزن و یا چاق هستید، چربی سوزی میتواند شانس شما را جهت بارداری اوج ببرد. در یک مطالعه نشان داده شد که زنانی که شاخص توده بدنی یا BMI آنها طبیعی بود، دو برابر زنان چاق یا زنانی با BMI بالاتر از نرمال، شانس بارداری داشتند. حتی یک چربی سوزی در حدود ۱۰-۵ درصد نیز میتواند به طور چشمگیری میزان تخمک گذاری و باروری را اوج ببرد. چاقی در مردان نیز میتواند باعث تستوسترون پایین و ناباروری شود.

۹- سن میتواند بر شانس بارور شدن شما موثر باشد

با زیاد کردن سن، میزان باروری کم کردن می یابد، بخصوص بعد از ۳۵ سالگی. همچنین ممکن است شانس درمان ناباروری نیز با اوج رفتن سن کم کردن یابد. کارشناسان میگویند: اگر زیر ۳۵ سال بوده و دارای تلاش جهت بارداری زیاد از ۱۲ ماه هستید، یا بالای ۳۵ بوده و تلاش ناموفق جهت بارداری بیش از ۶ ماه داشته اید، حتما با دکتر خود تماس بگیرید.

۱۰- کم کردن باروری در مردان مسن

مطالعات نشان می دهند که تعداد اسپرمها و حرکات آنها ، درست مثل ارتباط جنسی در مردان مسن کم کردن می یابد. در مطالعه ای دیگر نشان داده شده است است که مردان ۴۵ سال و بالاتر نیز میتوانند بعد از تلاش زوجین، یکبار باعث بارداری همسران خود شوند.

بارداری تحول قشنگی است که باعث استحکام خانواده نیز میشود. اگر چنانچه میل به دارید جهت یک بارداری موفق طرح ریزی کنید، بهتر است با

۱۱- مردان چگونه میتوانند باروری خود را اوج ببرند؟

بسیار آسان؛

با کنترل استرس

پرهیز از الکل و تنباکو

طرح ریزی و داشتن برنامه مشخص جهت کم کردن وزن

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

رژیم غذایی غنی از روی (گوشت، غلات کامل، غذاهای دریایی و تخم مرغ) ، سلنیوم (گوشت، غذاهای دریایی، قارچ، غلات و آجیل برزیلی) و ویتامین E

خنک نگه داشتن بیضه ها (حمام گرم و سونا به مدت طولانی میتواند باعث کم کردن تعداد اسپرم شود)

۱۲- درمان ناباروری

اولین قدم، ملاقات با یک دکتر متخصص است (به همراه همسر خود). درمان ناباروری میتواند مشمول بر داروهای باروری، جنبش تخمک گذاری، و لقاح آزمایشگاهی که مشمول بر خارج کردن تخمک از رحم و سپس بارور کردن آن و بالاخره قرار دادن دوباره آن در رحم است.

۱۳- بارداری و ۵ نشانه سریع هنگام

– قطع قاعدگی

– نیاز به دفع ادرار بطور مکرر

– خستگی سریع

– حالت تهوع صبحگاهی (گاهی تمام روز)

– بزرگتر شدن و حساسیت زیاد سینه ها

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

واژه های کلیدی: درمان ناباروری | بارور شدن | بارداری | ناباروری | مطالعه | میتواند | بارداری | مردان | هورمون

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

باروری و تشخیص وقت تخمک گذاری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی