میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

همانطور که می دانید وجود آب در بدن هر انساني جهت تمام عملکردهای حیاتی او مهم است و کمبود آب در بدن انسان ها، به ويژه كودكان می تواند منجر به بروز پرسشها بسیاری

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

عبارات مهم : فرزند

مصرف بیش از حد آب، می تواند براي کودک خطرناک باشد

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

همانطور که می دانید وجود آب در بدن هر انساني جهت تمام عملکردهای حیاتی او مهم است و کمبود آب در بدن انسان ها، به ويژه كودكان می تواند منجر به بروز پرسشها بسیاری در سلامتی آن ها شود.

اما، به خاطر داشته باشيد كه نیاز به آب در بدن هر فردي متفاوت با ديگران است و به عواملی مانند سن، میزان فعالیت، سلامت، عادات غذایی و شرایط آب و هوایی محیطی که در آن زندگی می کند، بستگی دارد.

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟
به عنوان يك مادر به ياد داشته باشيد هنگامی که نوزادی به دنیا می آید، شیر مادر تمام نیازهای بدن او نسبت به آب را برآورده می کند. معمولا، بدن یک نوزاد سالم تا شش ماه اول از زندگی خود، به حدود ۰٫۷ لیتر آب در هر روز نیاز دارد، ولی از ۷ تا ۱۲ ماهگی بعد از تولد، نیاز نوزادان به حدود ۰٫۹ لیتر آب در هر روز زیاد کردن می یابد.

در واقع، نوزادان تا شش ماهگي بعد از تولد به غیر از شیر مادر به مصرف آب ديگري نياز ندارند. ولی جهت کودکان۷ تا ۱۲ ماهه که از نوشیدنی ها و مواد غذایی جامد هم استفاده می کنند، مصرف آب کافی حیاتی است.

خطرات مصرف بیش از حد آب در کودکان:
به خاطر داشته باشيد كه مصرف بیش از حد آب، حتي زمانی که کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد كند، هم می تواند براي حفظ سلامتي او بسیار خطرناک باشد. جالب است بدانيد کودکانی که زیر شش ماه سن دارند، آب را با میل کامل مي نوشند، ولی اگر شکم آن ها را پر از آب پر کنیم، این حالت ممکن است رشد خردسال را تحت تاثیر قرار داده و اثر منفی بر سلامت او بگذارد.

همچنين، به یاد داشته باشید كه مصرف بیش از حد آب می تواند به تشنج در کودکان هم منجر شود. در واقع، پزشكان متخصص اطفال ادعا مي كنند كه مصرف آب اضافی به وسیله خردسالان مي تواند تعادل سدیم کنسانتره را در بدن آن ها به هم زده و اين حالت هم به نوبه خود منجر به تورم بافت های بدن ابن افراد شود. علاوه بر آسیب های ذکر شده، مصرف بیش از حد آب به وسیله خردسالان مي تواند باعث بروز درد شکم در آن ها شده است و كودكان كوچك را بی قرار كند.

خطرات مصرف آب ناکافی در کودکان:
از آن جايي که مصرف آب کافی براي سلامتي کودکان مهم هست، به همين دليل مادران جوان باید اطمینان حاصل کنند که فرزند عزیزشان آب را به اندازه کم مصرف نکند. در واقع، پزشكان متخصص اطفال ادعا مي-كنند كه کمبود آب در بدن کودکان، خطرات زیادی را براي سلامتي آن ها به دنبال خواهد داشت، که مهم ترين آن ها عبارتند از:

آب مناسب جهت مصرف کودکان باید تازه بوده و به صورت مناسب فیلتر شده است باشد

کم شدن آب بدن کودکان:
بیماری هایی مانند تب، اسهال و استفراغ می تواند به سرعت آب بدن کودک شما را کم کردن دهد. پس، به خاطر داشته باشيد كه علائم کم آبی در بدن کودکان مشمول بر خشکی دهان، بی حالی، سرد شدن پوست بدن، آبی شدن پوست و یا رنگ پریدگی در آن ها مي باشد. يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان والدین يك کودک كوچك متوجه نشانه های کم آبی در بدن کودک خود شدید، به سرعت باید به دنبال مواظبت های پزشکی بوده و فرزندتان را به نزديك ترين بیمارستان انتقال دهید.

فراموش نکنید كه در چنین مواردی، حتی اگر کودک شما شش ماه سن داشته باشد، هم ممکن است بدن او به مصرف آب اضافی نیاز داشته باشد. بنابراین، به سرعت فرزند خود را به يك دکتر متخصص اطفال رسانده و دوره درمان او را دنبال کنید. معمولا، در چنین شرایطی دکتر متخصص اطفال نوشاندن جرعه جرعه آب در هر ساعت را به کودک شما توصیه خواهد كرد. يادتان باشد تا زمانی که خطر از دست دادن آب بدن کودک برطرف نشده باشد، باید نوشاندن جرعه جرعه آب در هر ساعت به کودک خود را تکرار نماييد.

میزان آبی که بايد کودک بيمار مصرف نمايد:
هنگامی که فرزند کوچک شما با کمبود آب مواجه شد و او را نزد دکتر متخصص اطفال بردید، در چنین شرایطی پزشك نوشاندن آب اضافی به کودک شما را توصیه خواهد نمود. ولی فراموش نکنید كه بايد این کار را به آرامی شروع كرده و مصرف آب به کودکتان را به آرامی و با اندازه کم ادامه دهيد.

البته، يادتان باشد كه در چنین مواردی مادر می تواند آب را از طریق یک شیشه شیر به بدن کودک برساند. ولی اگر بر اثر ضعف و بی-حال کودک نتواند آن را خوب بمکد، باید آب مورد نیاز او را از طریق یک قاشق کوچک به بدنش رساند.

علاوه بر اين موارد، مورد نیاز است بدانيد كه آب مناسب جهت مصرف کودکان باید تازه بوده و به صورت مناسب فیلتر شده است باشد. جهت احتیاط زیاد آب مورد نیاز کودک خود را از آب های معدنی و یا آب بطری ها تهیه کنید. البته، فراموش نکنید كه در بعضی موارد، محتوای مواد معدنی موجود در آب بطري ممکن است جهت کودکان کمی زياد باشد.

از طرفي، آب شهري فاقد فلوراید است و وجود این ماده معدنی جهت سلامت بدن و دندان هاي كودكان مهم هست. اما، اگر آب شهری شما محتوای فلوراید بالاتری هست، به کودک خود ترکیبی از آب شهری و آب بطری را به منظور جلوگیری از مصرف فلوراید در مقادیر زیاد بدهید، چون مصرف فلوراید زياد در کودکان می تواند باعث پوسیدگی دندان هاي آن ها شود.

به ياد داشته باشيد كه مادران می توانند بعد از شش و یا هفت ماهگی کودک خود، آب را با استفاده از یک فنجان به بدن او برسانند، چون با رسیدن کودک به سن هفت ماهگی وقت مناسب آموزش بعضی رفتارها و عادت های درست زندگی به او فرا رسیده است و او این آموزش ها را به آسانی با تکرار کردن، یاد خواهد گرفت. اما، به عنوان يك پدر و مادر جوان و كم تجربه یادتان باشد زمانی که می خواهید به فرزندتان چیزی بیاموزید، باید آرامش خود را حفظ کنید.

پس، نتیجه گیری می شود که والدین عزیر جهت داشتن فرزندی سالم و نیرومند باید در هر سنی با میزان مصرف آب مورد نیاز فرزند خود آشنا باشند. اما، فراموش نکنید نگرانی مادران در مورد میزان مصرف آب کودکان تازه متولد شده است خود کاملا طبیعی هست. همچنين، زمانی که دادن مواد غذایی جامد به کودکان شروع می شود، هم وقت باید نوشاندن جرعه جرعه آب به آن ها را شروع كرد، تا از کم آبی بدن کودکان مخصوصا در روزهای گرم سال جلوگیری گردد.

همانطور که می دانید وجود آب در بدن هر انساني جهت تمام عملکردهای حیاتی او مهم است و کمبود آب در بدن انسان ها، به ويژه كودكان می تواند منجر به بروز پرسشها بسیاری

منبع: مامانم

واژه های کلیدی: فرزند | کودکان | بچه های سالم

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

میزان آب مورد نیاز بدن کودکان در هر روز چه مقدار است؟

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی