راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

کودکان بخاطر اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خیلی سریع دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. سرماخوردگی هم یک عفونت جزئی و خفیف در

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

کودکان بخاطر اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خیلی سریع دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. سرماخوردگی هم یک عفونت جزئی و خفیف در بینی و گلو می باشد. در این مقاله از دکتر سلام راه های راحت و موثر در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در کودکان را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

همانطور که می دانید سرماخوردگی معمولا یکی از ۲۰۰ ویروس موجود باعث ایجاد آن می شود. در چنین شرایطی می توانید از قطرات سالین استفاده کنید. در حالیکه سیستم ایمنی بدن کودک شما در حال رشد و بالغ شدن هست، ممکن است در هر سال ۷ بار به سرماخوردگی مبتلا شود. نخستین سرماخوردگی کودک به نظر بسیار وحشتناک می رسد. ممکن است بینی کودک گرفته شود و تنفس بسیار سخت گردد. استفاده از روغن اکالیپتوس در دستگاه مرطوب کننده می تواند تنفس را بهتر کند.

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

با دکتر تماس بگیرید: سرماخوردگی شرایط خطرناک و جدی نیست ولی زمانی که کودک شما کمتر از سه ماه سن دارد، سرماخوردگی می تواند به سرعت به شرایط بدتری همچون ذات الریه تبدیل شود. نشانه های موجود را بررسی کنید و با یک دکتر تماس بگیرید. اگر کودک شما کمتر از ۴ هفته سن دارد و نشانه هایی همچون تب در او دیده می شود بهتر است با یک دکتر مشورت کنید. در این سن، کودک سریع تر بیمار می شود لیکن سیستم ایمنی بدن او هنوز به اندازه کافی رشد نیافته هست. دکتر می تواند با کمک روش هایی مطمئن شود که کودک شما عفونت باکتریایی همچون مننژیت را دارد یا خیر. اگر کودک شما تب بالایی دارد و نشانه هایی همچون درد در گوش، قرمزی چشم یا ترشح در آن دیده می شود یا اگر نمی تواند به طور طبیعی غذا بخورد یا ادرار کند، بهتر است بدانید که چیزی زیاد از یک سرماخوردگی راحت در او وجود دارد. در چنین شرایطی حتما با یک دکتر تماس بگیرید.

آنفولانزا در کودکان:

این نوع بیماری معمولا همانند یک سرماخوردگی بد به همراه تب بالاست (معمولا مواردی همچون اسهال و استفراغ نیز در آن دیده می شود) که به طور ناگهانی خود را نشان می دهد. کودکانی که مبتلا به آنفلونزا هستند معمولا جهت چیزهای جزئی داد و بیداد می کنند لیکن شرایط جسمی خوبی ندارد.

چه اتفاقی رخ می دهد: باید این عفونت تنفسی را جدی بگیرید. در میان کودکان، آن هایی که کمتر از ۶ ماه سن دارند معمولا در خطر بیشتری جهت خوابیدن شدن در بیمارستان خواهند بود. در این کودکان خطر فوت در اثر بیماری آنفلونزا زیاد از سایر گروه های سنی هست. این عنوان عمدتا به خاطر سیستم ایمنی ضعیف در این کودکان هست. در چنین کودکانی سیستم ایمنی به طور کامل رشد نکرده است و نمی تواند با چنین شرایطی دست و پنجه نرم کند. با اینحال اگر در وقت بارداری واکسینه شده است باشید، آنتی بادی های شما خطر مبتلا شدن به بیماری آنفلونزا در کودکان را تا ۴۱ درصد کم کردن می دهد. باید سایر افراد خانواده نیز در برابر این بیماری مصون شده است باشند. تنها روش جهت ابتلای کودک به آنفلونزا، سرایت آن از طریق سایر اعضای خانواده هست. بعد اگر کودک کم سن و سال دارید مراقب خودتان باشید تا به چنین شرایطی مبتلا نشوید.

کودکان بخاطر اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خیلی سریع دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. سرماخوردگی هم یک عفونت جزئی و خفیف در

با دکتر تماس بگیرید: اگر در فصل سرد سال قرار دارید که احتمال مبتلا شدن به آنفلونزا در آن زیاد هست، بهتر است بعضی نشانه ها را جدی بگیرید. اگر کودک شما تب دارد به یک دکتر مراجعه کنید. یک آزمایش راحت می تواند وجود آنفلونزا را تشخیص دهد. دکتر ممکن است داروهایی همچون تامیفلو را تجویز نماید. این دارو معمولا جهت درمان آنفلونزا و اصلاح شرایط مورد استفاده قرار می گیرد. تامیفلو جهت کودکانی که کمتر از ۱۲ ماه سن دارند توصیه نمی شود. ولی اگر بیماری کودک شدید باشد می توان با دستور دکتر از چنین مواردی استفاده کرد لیکن هرچقدر سن کودک کمتر باشد خطر پیچیده تر شدن شرایط نیز وجود دارد. یکی از این شرایط پیچیده سینه پهلو (ذات الریه یا همان پنومونی) است که به هنگام مهاجرت ویروس آنفلونزا به داخل ریه از طریق بینی و گلو رخ می دهد. همچنین این بیماری زمانی توسعه پیدا می کند که عفونت باکتریایی به اندازه کافی گسترده شده است باشد. پنومونی ویروسی را می توان با استراحت و بعضی کارها خاص درمان کرد. اگر پنومونی باکتریایی باشد باید با دستور دکتر از آنتی بیوتیک ها استفاده گردد.

خروسک یا کروپ در کودکان:

خروسک یا کروپ به التهاب حلق، نای، برونش های مهم اطلاق می شود.خروسک معمولا بعد از نیمه شب ایجاد می شود. این عفونت موجب بروز التهاب در داخل گلو می گردد، سپس منجر به مشکلات تنفسی و علائمی مانند سرفه به شکل «پارس سگ»، صدای خس خس و گرفتگی صدا خواهد شد. علائم خروسک ممکن است خفیف، میانگین یا شدید باشد و معمولاً در هنگام شب شدت یافتن می شود. اگر علایم موجود را جهت دکتر توضیح دهید می تواند وجود چنین بیماری را تشخیص دهد.

چه اتفاقی روی می دهد: کودکان زمانی به خروسک مبتلا می شوند که ویروس باعث تورم حنجره، تارهای صوتی و نای گردد. در ابتدا نای باریک تر می شود و سپس تارهای صوتی متورم خواهد شد و به هم نزدیک تر می شوند. زمانی که حال کودک بد می شود و شروع به گریه کردن می کند، جریان هوا به هنگام تنفس از طریق حنجره عبور می کند. همین امر موجب ایجاد صدای بد در آن ها می شود.

با یک دکتر تماس بگیرید: زمانی که کودک شما در حال استراحت است و به هنگام تنفس صدای غیر عادی همچون سوت را می دهد و به سرعت نفس می کشد باید با یک دکتر تماس بگیرید.در چنین شرایطی استفاده از مرطوب کننده ممکن است پاسخگو باشد. اگر استفاده از این مورد نیز موثر نبود حتما با یک دکتر مشورت کنید. کودک شما ممکن است به استروئید یا اپی نفرین جهت کم کردن التهاب نیاز داشته باشد.

برونشیولیت در کودکان:

این بیماری با علایمی همچون سرفه، خس خس سینه،تنگی نفس و مدفوع رقیق(شل) همراه است.

چه اتفاقی می افتد: این بیماری به التهاب نایژک ها گفته می شود. زمانی بیماری برونشیولیت در کودکان رخ می دهد که یک ویروس(به خصوص ویروس سنسیشیال) تنفسی باعث التهاب این لوله های ریز در ریه می گردد و باعث می شود با مخاط احاطه گردد و مسیر آن بسته شود. جهت زیاد کودکان کم سن و سال این تنها یک عفونت خفیف هست. اگر قبل از شروع علایم، کودک شما سالم بوده هست، بهتر است دلواپس نباشید.

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

با یک دکتر تماس بگیرید: اگر کودک شما تمایلی به خوردن غذا ندارد بهتر است با یک دکتر صحبت کنید. در چنین شرایطی کودک ممکن است نتواند نفس بکشد و غذا بخورد. تنفس سریع، کشیده شدن پره های بینی ، سرفه، تب نیز از نشانه های دیگر این بیماری هست. اگر تنفس کودک شما در یک دقیقه زیاد از ۸۰ بار است بهتر است به یک دکتر مراجعه کنید. دکتر تلاش می کند با تجویز داروهایی مسیر هوایی را باز کند. همچنین ممکن است نیاز به خوابیدن شدن کودک در بیمارستان وجود داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز تامین گردد و از دست رفتن آب بدن جلوگیری شود.

۵ درمان راحت سرماخوردگی کودکان:

از قطره سالین استفاده کنید:

ممکن است کودک شما در چنین شرایطی نتواند از طریق بینی یا دهان به خوبی نفس بکشد. زمانی که بینی گرفته شده است باشد باید مسیر آن پاکسازی گردد تا تنفس کودک دوباره به حالت طبیعی باز گردد. به همین منظور بهتر است یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک پیمانه آب ولرم ترکیب کنید تا بتوانید یک محلول سالین(محلول آب نمک) ایجاد کنید. همچنین شما می توانید این محلول را به صورت آماده از داروخانه ها تهیه نمایید. کودک را روی زمین بگذارید و اجازه دهید دراز بکشد. چند قطره از آن را در بینی او بریزید و چند دقیقه صبر کنید. حالا با استفاده از یک دستگاه مکش بینی او را تمیز کنید.

دوش آب گرم:

دوش گرفتن در آب گرم می تواند به پاکسازی ریه و مسیر بینی کمک کند.

کودکان بخاطر اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خیلی سریع دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. سرماخوردگی هم یک عفونت جزئی و خفیف در

هوای خنک:

هنوز مشخص نیست آیا این گزینه می تواند بافایده و موثر باشد ولی بعضی از پزشکان بر این باورند که هوای خنک به اصلاح شرایط کمک می کند.

مرطوب کننده با بخار سرد:

هوای مرطوب به کودک کمک می کند راحت تر نفس بکشد.

استامینوفن:

اگر بیماری کودک شما به همراه تب است می توانید از این گزینه جهت پایین آوردن تب استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تب نشان دهنده مبارزه بدن با بیماری های موجود هست. به همین خاطر نباید آن را سرکوب کنید. کافیست کمی آن را پایین بیاورید. در چنین شرایطی بهتر است در ابتدا با یک دکتر متخصص تماس بگیرید و از راهنمایی های او استفاده کنید.

منبع: مجله سلامت

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

واژه های کلیدی: سرماخوردگی | آنفلونزا | مبتلا شدن | استفاده | کودکان | بیماری | عفونت | سیستم | ایمنی

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

راهکارهای مؤثر جهت درمان آنفولانزا در کودکان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی