بچه های بیش فعال، این بازی ها را حتما انجام دهند

کودک بیش فعال دائما در حال ورجه ورجه کردن است و خستگی جهت او معنی ندارد. او اصولا روی یک بازی تمرکر نمی کند تا آن را تمام کند. دائما بازی های خود

بچه های بیش فعال، این بازی ها را حتما انجام دهند

کودک بیش فعال دائما در حال ورجه ورجه کردن است و خستگی جهت او معنی ندارد. او اصولا روی یک بازی تمرکر نمی کند تا آن را تمام کند. دائما بازی های خود را عوض کردن می دهد و حرکات ناگهانی از خود نشان می دهد. کودک بیش فعال روی یک عنوان تمرکز نمی کند و متاسفانه این عنوان در دوران مدرسه  باعث اذیت خود کودک و والدین ایشان می شود. با انجام بازی های پیشنهاد شده، تمرکز کودک بیش فعال را تقویت کنید.

کودک بیش فعال معمولا یک بازی یا یک فعالیت را تا آخر به آخر نمی رساند

به گزارش «بهداشت نیوز» یش فعالی که به اختصار ADHD خوانده می شود نوعی اختلال مرسوم است که حدود هشت تا ۱۰ درصد کودکان را مبتلا می کند. این بیماری در پسران شایعتر از دختران است که هنوز علت مهم آن مشخص نشده است.

بچه های بیش فعال، این بازی ها را حتما انجام دهند

ویژگی های اولیه بیش فعالی از سال های اولیه رشد یعنی قبل از ورود به مدرسه شروع می شود. بیش فعالی دارای شاخصه های بارزی است که مشمول بر پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیرقابل آینده نگری می شود

اختلال بیش فعالی – نقص توجه، معمولا زمانی که فرزند ها به مهد کودک یا مدرسه می روند به خوبی خود را نشان می دهد که مهم است بعد از تشخیص، بی درنگ تحت درمان قرار گیرند.

بدترین تنبیه جهت کودک بیش فعال، این است که از او بخواهید کاری انجام دهد که نیاز به توجه و تمرکز داشته باشد؛ به عنوان نمونه به او بگویید بیا با هم این مسئله ریاضی را حل کنیم. در این حالت معمولا کودک حاضر است هر کار دیگری بکند، به غیر از تمرکز روی آن مسئله ریاضی.

کودک بیش فعال معمولا یک بازی یا یک فعالیت را تا آخر به آخر نمی رساند و در نیمه راه رها می کند ولی به هر حال کودکان در سن مدرسه، جهت یادگیری درس های خود و انجام تکالیف شان، نیازمند حدی از توجه و تمرکز هستند و اگر کودک نتواند توجه و تمرکز خود را کنرتل کند،در یادگیری و انجام تکالیف خواندن، نوشتن و ریاضی دچار مسئله می شود.

کودک بیش فعال دائما در حال ورجه ورجه کردن است و خستگی جهت او معنی ندارد. او اصولا روی یک بازی تمرکر نمی کند تا آن را تمام کند. دائما بازی های خود

در این نوشته کوشیده ایم در کنار دیگر شیوه های درمانی که جهت این اختلال توصیه می شود و ممکن است کارشناسی که به او رجوع کرده اید جهت فرزندتان تجویز کرده باشد، به چند راهکار راحت که خودتان می توانید از طریق بازی با کودکتان در منزل انجام دهید بپردازیم.

* بازی با لیوان آب
یک لیوان آب سرخالی به کودک می دهیم و از او می خواهیم مسافت حدود یک متر را با این لیوان برود و برگردد و مواظب باشد که آب از لیوان نریزد. این بازی تمرکز و برقراری، حفظ تعادل بین دست و پا و چشم کودک مان را نیرومند می کند و باعث می شود که نوشتن از روی کتاب جهت کودک ساده شود. بعد از چند روز، به یک مرحله سخت تر می رویم و از کودک می خواهیم که با همان لیوان آب از سه یا چهار پله اوج و پایین برود.

* بازی با برگ کاغذ

عبارات مهم : تمرکز
جهت زیاد کردن تمرکز در خوب گوش دادن و نوشتن دیکته، در کودکانی که این اختلال را دارند، می توانیم از یک بازی استفاده کنیم؛ به این ترتیب که یک برگه کاغذ جلوی دهان مان می گیریم و کلمه ای را به آرامی می گوییم و از کودک بخواهیم آن کلمه را به ما بگوید. علت کاغذ گرفتن جلوی دهان، جلوگیری از لب خوانی کودک هست. اگر لب خوانی کند، دیگر توجه و دقتی به خوب گوش دادن نمی کند.

کودک باید از ساختار شنیداری خود کمک بگیرد و توجه کند تا بتواند کلمه شما را تشخیص دهد. اگر تا چند بار نتوانست کلمه را تکرار کند، کمی تُن صدای خود را بالاتر ببرید. بعد از گذشت چند روز از بازی، می توانید تعداد کلمات را زیاد کنید و تا پنج کلمه برسانید.

مرحله بعدی این است که از کودک بخواهید که کلمات را به طور منظم به شما بگوید. (برای نمونه، شما می گویید میز و بعد از گفتن کودک می گویید دیوار و کودک باید بگوید میز، دیوار و همینطور تا کلمه پنجم.)
فرزند های بیش فعال در خوب گوش دادن و نوشتن دیکته مسئله دارند

راه رفتن روی جدول
با کودک خود به کوچه بروید و از او بخواهید مسافتی را روی جدول کنار کوچه یا خیابان راه برود و دست های خود را باز نگه دارد؛ این بازی کمک زیادی به حفظ تعادل بدن و تمرکز او دارد.

بچه های بیش فعال، این بازی ها را حتما انجام دهند

بازی فوت کردن شمع
از کودک می خواهیم شمعی را که روشن کرده ایم فوت کند، بدون خاموش شدن شعله، یعنی فقط شعله شمع حرکت کند ولی خاموش نشود. این بازی هم ممکن است مثل بازی های دیگر جهت فرزند ها سخت باشد ولی کودک شما با تمرین و تشویق موفق به انجامش می شود.

بازی با توپ تخم مرغی
یک توپ تخم مرغی را روی میزی به طول تقریبا یک متر بگذارید. خود شما در یک طرف میز و کودک تان سمت دیگر میز بنشینید و این توپ را با کمک فوت کردن به سمت برابر هدایت کنید؛ طوری که توپ به جای دیگری نرود و اگر هم رفت، با کمک فوت آن را به مسیر درستش برگردانید.

این بازی ها علی رغم ظاهر راحت ای که دارند، جهت فرزند هایی که دچار بیش عفالی – نقص توجه اند، خیلی سخت هستند، آیا که این بازی ها تاثیر مستقیمی روی مغز فرزند ها می گذارند و باعث ایجاد تمرکز و تقویت حافظه و دقت آنها می شوند.

معمولا فرزند های خیلی سریع از انجام این بازی ها خسته می شوند که این خستگی را می توانیم با شاد کردن محیط بازی و فشار نیاوردن به کودک کمتر کنیم. ممکن است کودک هنگامی که می خواهد جهت نخستین بار این بازی ها را انجام دهد، متوجه توضیحات شما نشود و حوصله اش برود و اشتیاقی به بازی پیدا نکند.

کودک بیش فعال دائما در حال ورجه ورجه کردن است و خستگی جهت او معنی ندارد. او اصولا روی یک بازی تمرکر نمی کند تا آن را تمام کند. دائما بازی های خود

در این شرایط بهتر است شما اول این بازی را انجام دهید تا جهت کودک قابل فهم شود. می توانیم از فرزندان دیگر در منزل یا دوستانِ کودک مان یاری بگیریم و به صورت نوبتی این بازی ها را انجام دهیم.

منبع: خبرفارسی

واژه های کلیدی: تمرکز | فرزند | لیوان | مدرسه | فعالیت | فرزندان | بیش فعالی | بازی هایی جهت کودک بیش فعال

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی