هوش کودکان خود را با این خوراکی ها زیاد کردن دهید

تغذیه مناسب نه تنها جهت سلامت شما مورد نیاز است بلکه می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مغز شما بگذارد. اگر دوست دارید

هوش کودکان خود را با این خوراکی ها زیاد کردن دهید

تغذیه مناسب نه تنها جهت سلامت شما مورد نیاز است بلکه می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مغز شما بگذارد. اگر دوست دارید بدانید چگونه می توانید ظرفیت مغز خود را اوج ببرید، کافی است در گزینش مواد غذایی زیاد دقت کنید. شما می توانید با استفاده از چند ماده غذایی در رژیم غذایی خود و فرزندانتان ظرفیت فراگیری مغز را اوج ببرید. به خصوص فرزند ها که در سنین یادگیری و کسب مهارت نیز هستند.

هوش کودکان خود را با این خوراکی ها زیاد کردن دهید

فرزندانتان هر اندازه هوش و ذکاوت بیشتری در آموزش داشته باشند، آینده روشنتری خواهند داشت. غذاهای مغذی و نوشیدنی هایی که در ادامه با آنها آشنا می شوید، باعث زیاد کردن سلامت سلول های خاکستری مغز می شوند. این مواد مغذی می توانند به اصلاح حافظه، اوج بردن قدرت تمرکز، کنترل افسردگی و در بعضی از این مواد شما را از مبتلا شدن به آلزایمر و پیر شدن سریع هنگام مغز، حفاظت کنند. توجه داشته باشید، جهت اینکه یک مغز فعال و کارآمد داشته باشیم، باید ورزش کردن و استراحت به موقع را از یاد نبرید. در کنار این موارد، استفاده از مواد غذایی به شما کمک می کند تا بتوانید مغز پویا و فعال تری داشته باشید.

۱. گردو

شاید خوردن یک الی ۲ عدد گردو در روز بتواند تاثیرات چشمگیری روی کارایی مغز بگذارد و تفکر و یادآوری شما را اصلاح بخشد. محققان بر این باورند افرادی که روزانه تنها ۱۳ گرم گردو مصرف می کنند، در آزمون های عملکرد شناختی مغز، پردازش اطلاعات، تمرکز و اندازه گیری از دقت بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند. شواهدی دال بر این است که خوردن روزانه یک الی چند عدد گردو می تواند شما را از مبتلا شدن به آلزایمر نیز حفظ کند و یا حداقل درصد مبتلا شدن به این بیماری را کم کردن دهد.
مصرف گردو می تواند به شما یاری کند که تصمیم بگیرید، به مصرف مواد غذایی ناسالم نیازی نداشته باشید. یک مطالعه در این باره نشان داده هست، افرادی که ۵ روز از گردو و یا ترکیباتی از گردو مصرف کرده اند، فعالیت بیشتری در ناحیه مغز که مرتبط با اشتها و میل به خوردن غذاهای پر چرب هست، دارند. تا جایی که مصرف گردو می تواند به شما یاری کند تا اشتها و کنترل وزن خود را در دست داشته باشید. این مطلب بدان معنی است که گردو می تواند بر روی مغز کنترل داشته باشد. یکی دیگر از دلایلی که ثابت می کند گردو جهت مغزتان بافایده هست، وجود اسید اسید آلفا لینولئیک (ALA) که باعث می شود توان مغز زیاد کردن یابد. گردو با دارا بودن ویتامین E می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن بپردازد.

۲. زردچوبه

این ادویه زرد رنگ که معرف همه شما هست، حاوی ماده شیمیایی به نام کورکومین بوده که دارای خاصیت ضد التهابی بسیار نیرومند ای هست. این یک مزیت بزرگ جهت مغز بحساب می آید. مطالعات در این باره نشان می دهد، این ترکیب گیاهی دارای آنتی اکسیدان طبیعی بوده که می تواند به رژیم غذایی شما اضافه شود (زرد چوبه یک ماده حیاتی در بسیاری از غذاهای مردم هند، آسیا و منطقه کارائیب است) وجود آنتی اکسیدان در رژیم غذاییتان باعث می شود تا التهابات درون مغز کم شود و درنتیجه خطر مبتلا شدن به زوال مغز نیز کم کردن یابد. تحقیقاتی که روی حیوانات صورت گرفته است نشان می دهد؛ زردچوبه باعث زیاد کردن سطح مواد شیمیایی مغز، مانند سروتونین و دوپامین می شود. این ادویه شگفت انگیز همچنین موجب کم کردن افسردگی می شود. به علاوه مغز را نیز جنبش می کند تا سلول های تازه بسازد و آن را از آسیب هایی که می تواند باعث بیماری روانی مغز شود، حفظ کند.

۳. چای

بله، کافئین یکی از دلایلی است که باعث می شود تا چای در لیست تقویت کننده های مغز قرار بگیرد. منظور از چای در این متن همان چای های سیاه، سبز و سفیدی است که از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود، نه چای هایی که از دیگر گل ها و گیاه های تهیه می شود) ولی چای همچنین از سایر مواد مغذی نیز پشتیبانی کرده، که به شما کمک می کند تا درست فکر کنید و بهتر یاد بگیرید. تینین آمینو اسید هنگامی که با کافئین موجود در چای ترکیب شود، خستگی ذهنی را کم کردن داده و هشیاری را زیاد کردن می دهد و همچنین ظرفیت حافظه را نیز اوج می برد. چای همچنین حاوی عنصرهای قدرتمند آنتی اکسیدان های گیاهی مغذی به نام catechins هست. مطالعات تازه نشان می دهد که مواد مغذی موجود در چای جهت مبارزه با بیماری ها، نه تنها باعث زیاد کردن ظرفیت مغز جهت یادگیری می شود، بلکه افسردگی و اختلال عملکرد روانی مغز را نیز کم کردن می دهد.

تغذیه مناسب نه تنها جهت سلامت شما مورد نیاز است بلکه می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مغز شما بگذارد. اگر دوست دارید

۴. ماهی

مزایای و فایده های مصرف ماهی روی مغز را نمی توان انکار کرد، از جمله ماهی های پرچربی چون؛ ماهی قزل آلا، ساردین ها و شاه ماهی. البته این ماهی های پر چرب منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ نیز هستند. اسید داکوزاگزنئوئیک موجود در ماهی کمک می کند تا غشای سلولی مغز که نقش بسزایی در قدرت آشنایی مغز دارد، حفظ شود. چون این غشا سرشار از اسیدهای چرب هست. تحقیقات نشان می دهد که کمبود DHA ممکن هست، در اثر کم کردن عوامل شناختی مغز باشد. افراد سالمند که غذاهای دریایی را به طور منظم مصرف می کنند، احتمالا مبتلا شدن به آلزایمر و سایر بیماری های این چنینی را کمتر تجربه می کنند. ماهی همچنین یک منبع پروتئینی عالی است که دارای آمینو اسیدهای غنی است که به ساختن عصب های مغز شما نیز کمک می کند، علاوه بر این، ویتامین D بالایی که درم اهی هست، می تواند عملکرد مغز را اصلاح بخشیده و پردازش اصلاعات را اوج ببرد. چغندر قند

۵. چغندر قند

چغندر قند گیاهی است با ریشه های قرمز، دارای بارهای نیترات که قدرت جریان خون و اکسیژن را در مغز زیاد کردن می دهد و باعث اوج رفتن عملکرد ذهنی نیز می شود. تحقیقات زیادی روی آب چغندر متمرکز شده است است و نتیجه های چشمگیری نیز حاصل شده است هست. یک تحقیق که به وسیله دانشمندان دانشگاه ویک فارست صورت گرفته از این قرار هست؛ در این تحقیق به افراد مسن بالای ۷۰ سال روزانه ۱۶ انس (تقریبا ۴۵۰ گرم است البته در واحد متریک) آب چغندر خوراندند. با این کار جریان خون این افراد زیاد کردن چشم گیری یافت. محققان امید زیادی دارند تا با نوشاندن آب چغنر قند به افراد بتوانند افراد مسن را از زوال طبیعی که دامن گیرشان می شود، مصون نگه دارند.

۶. روغن زیتون

هر چقدر از خاصیت روغن زیتون بگوییم کم هست. مصرف روغن زیتون می تواند بر کاریی مغزتان بیافزاید. طبق آزمایشاتی که روی موش ها صورت گرفته هست، موش هایی که در رژیم غذایی خود روغن زیتون نیز داشتند، از آنجا که این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند: اسید اولئیک و دیگر آنتی اکسیدان های نیرومند هست، بدنشان در برابر رادیکال های آزاد، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده اند. تحقیقات زیاد نشان می دهد که وجود ماده ای به نام oleocanthal در روغن زیتون باعث می شود تا شخص دچار آلزایمر نشود و از مغز در برابر زوال زودرس نیز محافظت می کند. البته بعضی از روغن زیتون به عنوان روغن ماساژ نیز استفاده می کنند. روغن زیتون با این همه خاصیت همه را مجاب می کند تا در آشپز منزل خود از این ماده غذایی فوق العاده استفاده کنند.

منبع: راهنمای سفر من

واژه های کلیدی: آنتی اکسیدان | مواد غذایی | رژیم غذایی | عملکرد مغز | رژیم غذایی | روغن زیتون | مبتلا شدن | خوردن غذا | افسردگی | استفاده | آلزایمر

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا