برنامه غذایی مناسب بعد از ترک شیر مادر

از شیر گرفتن گودک نیازمند برنامه ریزی غذایی بافایده به وسیله مادر هست، بهتر است از مواد غذایی شیرین و سالم کمک بگیرید، می توانید از سیب‌زمینی شیرین و هویج

برنامه غذایی مناسب بعد از ترک شیر مادر

از شیر گرفتن گودک نیازمند برنامه ریزی غذایی بافایده به وسیله مادر هست، بهتر است از مواد غذایی شیرین و سالم کمک بگیرید، می توانید از سیب زمینی شیرین و هویج و میوه ها و سبزی های متفاوت کمک بگیرید، پوره درست کنید و آبمیوه تازه بگیرید و به فرزندتان بخورانید تا کم کم بتواند مزه شیر مادر را فراموش کند.

وقتی که کودک در مرحله از شیر گرفتن قرار دارد، والدین نباید روی میوه ها تمرکز کنند. انجام دادن چینن کاری می تواند ذائقه کودک را نسبت به مواد غذایی شیرین متمایل کند و در ادامه پذیرش سبزی ها و مواد غذایی متفاوت را جهت کودک به کار مشکل بدل سازد. سبزی هایی که نسبت به انواع دیگر شیرین تر هستند، عبارت اند از سیب زمینی شیرین و هویج. پوره سیب زمینی شیرین یا هویج، گزینه هایی مناسبی جهت این مرحله از تغذیه کودکان محسوب می شوند و نسبتا هم ساده هضم هستند. هنگامی که که قصد دارید غذاهای آماده جهت کودک بخرید، فهرست مواد تشکیل دهنده را با دقت بررسی کنید. زیاد محصولاتی که با عنوان محصولات برپایه سبزی تولید می شوند، از میوه ها به عنوان ترکیب مهم استفاده می کنند. بنابراین، این محصولات شیرین تر از میزان عادی هستند و گزینه خوبی جهت کودک به حساب نمی آیند. میوه ها و سبزی ها، بخش مهمی از رژیم غذایی کودک را تشکیل می دهند و والدین هم نباید نسبت به شیرینی طبیعی موجود در این مواد غذایی نگرانی داشته باشند، مگر این که میوه ها و سبزی ها به آب میوه یا پوره تبدیل شوند. درواقع، فرآوری این مواد غذایی در قالب آب میوه یا پوره، باعث آزادسازی قندهای مخربی می شود که درنهایت می توانند موجب پوسیدگی دندان ها شوند. به همین دلیل، توصیه می شود که پوره ها فقط بخش کوچکی از برنامه غذایی کودک را تشکیل بدهند.

برنامه غذایی مناسب بعد از ترک شیر مادر

سلامتیسم

واژه های کلیدی: برنامه | شیرینی | سیب زمینی | رژیم غذایی | مواد غذایی | برنامه ریزی | مواد تشکیل دهنده | از شیر گرفتن

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا