بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

اگر شما جزء مادران بارداری هستید که در فصل تابستان باردار شده است اید، دلواپس گرم شدن بیش از حد بدنتان در فصل گرما نباشید.

بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

اگر شما جزء مادران بارداری هستید که در فصل تابستان باردار شده است اید، دلواپس گرم شدن بیش از حد بدنتان در فصل گرما نباشید. شما می توانید با رعایت بعضی نکات، از بارداری خود در فصل تابستان لذت ببرید و حتی از مزیت های بارداری در این ماه بهره مند شوید. در این مطلب شما را با نکات بارداری در فصل تابستان آشنا خواهیم کرد.

بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

مشکلات بارداری در فصل گرما و راه هایی جهت حل کردن آن ها

بیشتر آب بنوشید

اگر تعریقتان شدیدتر از قبل هست، علتش گرمای هواست. مطمئن باشید وقت این است که مایعات بیشتری به بدنتان برسانید. آب، مایع مناسبی جهت این شرایط است ولی شیر، آب پرتقال و نوشیدنی های دیگر هم جهت اینکه گرما را از شما دور کنند، جایگزین های مناسبی اند. از طرفی نوشیدن آب زیادی (بیش از ۹ لیوان در روز) هم خطرهای خاص خود را دارد؛ مانند مسمومیت با آب که باعث می شود الکترولیت ها در بدن رقیق تر شوند و در نتیجه باعث ایجاد خستگی در ماهیچه ها و احساس گرفتگی و در مواقعی بیهوشی می شود.

علائم کم آبی شدید عبارتند از:

  • تشنگی شدید
  • خشکی بیش از حد دهان، پوست و غشاهای مخاطی
  • تحریک پذیری و سردرگمی
  • ادرار بسیار کم
  • ادرار تیره
  • چشم های گود رفته
  • ضربان قلب و تنفس سریع
  • فشار خون پایین.
  • همچنین از روی علائم پوستی نیز می توان به کم آبی بدن پی برد. شما معمولا زمانی که دچار کم آبی می شوید، پوست خشک و چروک خورده را بدون خاصیت ارتجاعی تجربه می کنید.

کنترل تورم

یکی دیگر از پرسشها مرسوم بارداری تورم است که اگر در فصل تابستان باردار شوید، ممکن است کمی زیاد باشد، به خصوص اگر در ماه های آخر بارداری باشید. حالت تورم طبیعی با استراحت در حالی که پاها رو به بالاست، برطرف می شود و البته یک دفعه هم ظاهر نمی شود. اگر این تورم سراغتان آمد، حتما باید به دکتر مراجعه کنید. تلاش کنید مصرف نمک را به حداقل برسانید ولی آن را از بین بردن نکنید چون ید جهت شما و جنین مورد نیاز هست. اگر احساس تورم کردید، حتما انگشترتان را دربیاورید چون ممکن است تورمتان به قدری شدید شود که نتوانید به آسانی آن را از انگشتان دربیاورید.

مشکل پوستی بارداری در فصل تابستان

۱. لک های پوستی:

به این علت که میزان هورمون ها در بدن در حال عوض کردن هست، بروز لک های پوستی محتمل هست. جهت اینکه این لک ها زیاد نشود یا حتی از ایجاد آنها جلوگیری کنید پوست را هرچه می توانید، از معرض نور خورشید دور نگه دارید. تاکید بر این توصیه، به خاص در بارداری های تابستانه کاملا بجاست. تلاش کنید قبل از خروج از خانه، ضدآفتاب بزنید و اگر از خانه، بیرون می روید از کلاه جهت پوشاندن صورت و گردنتان استفاده کنید.

اگر شما جزء مادران بارداری هستید که در فصل تابستان باردار شده است اید، دلواپس گرم شدن بیش از حد بدنتان در فصل گرما نباشید.

۲. خشکی و خارش:

پوست به علت اضافه وزن دچار کشیدگی می شود، گرمای تابستان هم باعث می شود خشک شود و احساس خارش شدید کنید. جهت پیشگیری از بروز این مسئله تلاش کنید بعد از حمام از مرطوب کننده های مناسب جهت بدنتان استفاده کنید و البته هرگز از نوع معطر آن استفاده نکنید. در ضمن، می توانید از کرم ضدخارش با تجویز دکتر استفاده کنید. متخصصان طب سنتی معتقدند که هوا دوسر نیز جهت اصلاح خارش بافایده هست. می توانید دوش آب گرم با هوا دوسر بگیرید.

مزیت های بارداری در فصل تابستان

۱- زمانی عالی جهت انجام ورزش در بیرون از منزل

تابستان دارای آب و هوایی مطلوب جهت انجام تمریناتی بافایده در فضای بیرون هست. شنا کردن و قدم زدن بعضی از ورزش های امن جهت افرادی است که در انتظار مادر شدن هستند. این تمرین ها، هم تمرین های روزانه با اثر کم هستند و هم این که دارای فایده های قلبی شگفت انگیزی هستند.

قدم زدن یکی از راحت ترین شکل های ورزش کردن است که شما می توانید در طول هر مرحله ای از بارداری انجام دهید. شما نیز می توانید شنا نمایید که جهت مرحله معینی از بارداری ورزشی ایمن هست. تمرین کردن چنین فعالیت های موثری در فضای خارج از منزل در صبح سریع می تواند به شما کمک نماید تا تناسب اندام خود را حفظ نمایید و بدن تان را جهت کار کردن آماده سازید.

شنا از ورم دوران بارداری و درد شدید بدن جلوگیری می کند و نقش تسکین کننده را نیز دارد. عضلات انعطاف پذیرتر می شوند و وضع حمل جهت مادر ساده تر می گردد.

۲- آفتاب زیاد به معنای ویتامین D بیشتر

بیرون رفتن و در معرض اشعه های سوزان خورشید قرار گرفتن امن تر نیست، ولی مقدار متوسطی از اشعه های خورشید تولید ویتامین D را زیاد کردن می دهد. کمبود ویتامین D می تواند خطر مبتلا شدن به چندین بیماری مانند باکتری های آزاد، پریکلامسی و دیابت حاملگی را زیاد کردن دهد. شما می توانید مقادیر متوسطی از ویتامین D را از منابع غذایی مانند شیر غنی شده است یا ماهی های چرب دریافت نمایید. ولی اشعه های خورشیدی ملایم می تواند در بارداری تان (بدون هیچ آسیبی به شما) ویتامین D را تامین نماید.

۳- مقادیر فراوانی از میوه ها و سبزیجات تازه

در طول فصل تابستان، شما می توانید مقادیر فراوانی از میوه ها و سبزیجات تازه و در دسترس را در بازار پیدا کنید. مواد غذایی و معدنی مهم در این غذاها هم جهت مادر و هم فرزند وی مهم هست. در آب و هوای گرم تر زنان ممکن است مجبور شوند تا میوه های خام و سالادهای تازه بخورند. این اجزای غذایی می تواند جهت رشد مناسب جنین موثر باشد.

بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

۴- راحت لباس پوشیدن مادر

در فصل مرطوب، مادر می تواند لباس راحتی را گزینش نماید. همه لباس های تابستانه موجود در کمد لباس جهت فردی که مادر می شود مناسب و راحت هست. آن ها بدن شما را خنک نگه داشته و شیک به نظر می رسند.

۵- نوزاد به میزان کمتری از مبتلا شدن به بیماری های تنفسی زحمت می برد

ویروس های سنسیشیال تنفسی یا RSV ، ویروس هایی بسیار مسری هستند که منجر به ایجاد مشکلاتی در مجرای تنفسی نوزادان تازه متولد شده است می شوند. نوزادانی که در ماه های گرم تری متولد می گردند به میزان کمتری در معرض حمله این گونه از ویروس های مضر هستند.

نکاتی جهت خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان

افرادی که در انتظار مادر شدن هستند زیاد از مساله گرمای بیش از حد یا هایپرترمی زحمت می برند. این شرایط می تواند دمای بدن شما را زیاد کردن دهد. این عنوان می تواند منجر به از دست رفتن آب و منجر به کم کردن رسیدن خون به جنین در حال رشد شود.

اگر شما جزء مادران بارداری هستید که در فصل تابستان باردار شده است اید، دلواپس گرم شدن بیش از حد بدنتان در فصل گرما نباشید.

برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان نکات زیر را مطالعه نمایید:

۱- مقدار زیادی آب و مایعات مشمول بر آب یا آبمیوه ها را بنوشید. شما باید ۶۴ اونس (۱۶۰۰ میلی لیتر) آب در هر روز بنوشید.

۲- اگر شما در حال بیرون رفتن جهت قدم زدن یا تمرین کردن هستید، فعالیت های خارج از منزل را در وقت های صبح گزینش نمایید. در طول روز تلاش کنید از منزل خارج نشوید.

۳- اگر حرارت غیر قابل تحمل شد چندین نوبت در روز دوش بگیرید.

بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

۴- مقادیر کمتری گوشت بخورید و وقت کافی جهت هضم آن در نظر بگیرید. مقادیر کمتر گوشت می تواند متابولیسم شما را تنظیم نماید و دمای بدن شما را حفظ نماید.


هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم به سایت دکتر سلام مجاز است.

بیشتر بخوانید:

هفته چهلم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سی و نهم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

واژه های کلیدی: فصل تابستان | ویتامین | تابستان | بارداری | استفاده | ویتامین | تابستان | احساس

بارداری در تابستان و مواظبت های لازم

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا