علائم حساسیت کودکان به شیر خشک

از کجا بفهمیم که فرزندمان به شیرخشک حساسیت دارد؟

علائم حساسیت کودکان به شیر خشک

?تغییرات پوستی:
در مدتی که شیر را به فرزندتان می دهید باید به پوست فرزندتان توجه ویژه ای داشته باشید. بسیاری از انواع حساسیت شیرخوار به شیرخشک به صورت خارش، اگزما، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و کهیر خود را نشان می دهد و ممکن است قسمتی از پوست یا تمام آن را درگیر کند.

?به شیرخوردن فرزندتان دقت کنید:
اگر #کودک بعد از خوردن شیر، گاز زیادی دفع کند احتمالا به آن نوع شیرخشک حساسیت دارد.

?استفراغ و آب دهان:
کودکان در ماه های ابتدای زندگی دچار ریفلاکس می شوند و ممکن است بارها اتفاق بیفتد هنگامی که می خواهید گاز معده آن ها را خارج کنید روی شانه شما شیر بالا بیاورند، این حالت کاملا طبیعی است اما مراقب استفراغ های غیرطبیعی، مکرر و همچنین بیرون ریختن مقدار زیاد بزاق کودک از دهانش باشید زیرا این دو تغییر ممکن است از نشانه های حساسیت به شیرخشک باشد.

?تغییرات ناحیه مقعد:
به مقعد فرزندتان توجه کنید، اگر پوست اطراف این ناحیه به صورت دایره ای قرمز شده باشد و با کرم های ضدسوختگی ناحیه پوشک بهبود نیابد شاید فرزندتان به شیرخشکی که می خورد حساسیت داشته باشد.

?تغییرات روده ای:
توجه به کارکرد روده کودک اهمیت دارد. اگر بعد از مصرف نوع به خصوصی شیرخشک، کارکرد روده فرزندتان تغییر قابل توجهی داشت احتمالا فرزندتان به آن نوع شیرخشک حساسیت دارد.

?تغییرات صورت:
گاهی در موارد شدید حساسیت، تورم هایی در ناحیه صورت دیده می شود که ممکن است تنفس کودک را دشوار کند.

?مدفوع غیرعادی:
اگر فرزندتان را از شیرخود گرفته اید و می خواهید او را با شیرخشک تغذیه کنید، ممکن است مدفوع فرزندتان تغییر شکل دهد و بوی متفاوتی داشته باشد اما اگر بوی مدفوع متعفن است و خیلی سفت یا خیلی شل شده، ممکن است شیرخشک انتخابی شما برای فرزندتان حساسیت زا باشد.

?ناراحتی در هضم غذا:
اگر در مدتی که آن نوع شیرخشک را به فرزندتان می‌دهید شیرخوار دچار پریشانی شد، گریه‌های شدیدکرد ،پیچ و تاب خورد یا دیگر علائم ناراحتی را از خود نشان داد و برای این ناراحتی‌ها علت به‌خصوصی نیافتید، احتمال دارد شیرخشک مصرفی‌تان برای کودک حساسیت‌زا باشد.

?توجه:
این ها احتمال‌هایی است که با توجه به وضعیت فرزندتان می‌توانید در نظر بگیرید و هنگام مراجعه به متخصص کودکان آنها را شرح دهید. تشخیص قطعی و درمان حساسیت به عهده پزشک متخصص کودکان است.

 

علائم حساسیت کودکان به شیر خشک

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی