با رنگارنگ کردن محیط زندگی، کودک خود را باهوش کنید

با رنگارنگ کردن محیط زندگی، کودک خود را باهوش کنید

ضریب هوشی متاثر از عوامل ذاتی و اکتسابی است که با شناخت کامل دسته دوم می‌توانید هوشی سرشار را برای فرزندتان رقم بزنید.

 

 

 

 

 

 

 

با رنگارنگ کردن محیط زندگی، کودک خود را باهوش کنید

 

 

ناصر اقدمی متخصص ایمونولوژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: میزان ضریب هوشی افراد شامل ۲ بخش ژنتیک و عوامل محیطی است.

 

وی اظهار داشت: نمی توان گفت که تنها وراثت بر ضریب هوشی و استعداد افراد دخالت دارد، همچنین اگر کودکی باهوش به دنیا بیاید این بدان معنا نیست که تا آخر عمر از این هوش برخوردار است.

 

اقدمی تصریح کرد: ممکن است پدر و مادر از نظر ژنتیکی زمینه هوش سرشار را داشته اما در محیطی قرار نگرفته باشند که این ویژگی شکوفا شود. این والدین با انتقال این ویژگی به فرزند خود و قرار گرفتن کودک در شرایط شکوفایی و بروز استعدادها زمینه تقویت هوش را در فرزندشان فراهم می‌کنند.

 

این متخصص ایمونولوژی با بیان اینکه در دوران بارداری انجام برخی تمرین ها موجب شکوفایی هوش کودک می شود، بیان کرد: در زمان بارداری توصیه هایی در رابطه با نوع تغذیه و انجام ورزش برای مادران تحت نظر پزشک وجود دارد، همچنین در دوران پس از تولد، قرارگیری کودک در شرایط شکوفایی استعدادها و آموزش به وی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی عنوان کرد: آلودگی های محیطی و مواد صنعتی شیمیایی خصوصا سرب تا حدود زیادی می تواند در کاهش میزان هوش و استعداد افراد موثر باشد، همچنین آرامش در محیط اطراف، پاکی هوا و تغذیه مناسب در افزایش هوش وی تاثیرگذار است.

 

اقدمی با تاکید بر اینکه رنگ ها در میزان ضریب هوشی افراد تاثیر چشمگیری دارند، اشاره کرد: مردم ایران به دلیل استفاده از رنگ های متنوع در محیط زندگی معمولا از ضریب هوشی خوبی برخوردار هستند. استفاده از رنگ های مختلف در محل زندگی باعث تقویت هوش تشخیص رنگ در کودک می شود.

 

این متخصص ایمونولوژی یادآور شد: هر عملی که سبب تقویت رشد مغز شود، می تواند در افزایش ضریب هوشی فرد موثر باشد.

 

وی افزود: رشد مغز معمولا در خواب اتفاق می افتد و داشتن خواب کافی در کودکان در کنار سایر مراقبت ها در افزایش ضریب هوشی فرد تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

با رنگارنگ کردن محیط زندگی، کودک خود را باهوش کنید

#

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی