یک لباس مناسب جهت نوزاد

شاید جهت شما هم اتفاق افتاده باشد که ببینید نوزادتان بدون علت گریه می کند و بی قرار است و هنگامی که از آرام کردن کودک ناامید می شوید،

یک لباس مناسب جهت نوزاد

یک لباس مناسب جهت نوزاد

راهنمای خرید لباس نوزاد جهت والدین جوان

شاید جهت شما هم اتفاق افتاده باشد که ببینید نوزادتان بدون علت گریه می کند و بی قرار است و هنگامی که از آرام کردن کودک ناامید می شوید، مهمترین کار این است که لباس های کودک را بررسی کنید و از تنش در بیاورید شاید با لباسش مسئله دارد.

فراوری:سارا سرکمری-بخش قشنگی تبیان

در زیاد موارد اگر از هر لحاظ سلامت کودک بررسی شده است باشد و مشکلی نداشته باشد، ناآرامی های نوزاد، مربوط به لباسش هست. حدسی که در زیاد موارد درست هست. کیفیت لباس نوزاد موضوعی است که باید به آن توجه کرد،شاید نکات زیر یاری کند تا شما در گزینش لباس نوزاد بهتر عمل کنید.

لباسی راحت

لباسی که به تن کودک تان می کنید باید راحت باشد. لباسی را گزینش کنید که دکمه های آن به آسانی باز شود، چون باید لباس های نوزاد را چندین بار در روز عوض کنید. از لباس هایی که دارای دکمه در ناحیه پشت و کمر کودک هستند، بپرهیزید. یقه ی لباس باید باز و گشاد باشند.

یک لباس مناسب جهت نوزاد

نوزاد را گرم نگه ندارید

لباس های سرهمی یا بادی، چون شکم و پهلوهای کودک را می پوشانند، خیلی خوب هستند. توجه داشته باشید، در ناحیه ی یقه و مچ های دست و پای آن از کش دوزی و یاکش بافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد

لباس نوزادتان را طوری گزینش کنید و به او بپوشانید که باعث عرق کردن او نشود. از گرم نگه داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کرده و به دمای اتاق و دمای بدن نوزاد توجه کنید. به هر تعدادی که خودتان لباس می پوشید یک عدد زیاد جهت نوزاد بپوشانید.

پاک دوزی درزهای لباس

لباس های سرهمی یا بادی، چون شکم و پهلوهای کودک را می پوشانند، خیلی خوب هستند.توجه داشته باشید، در ناحیه ی یقه و مچ های دست و پای آن از کش دوزی و یاکش بافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد. درزهای لباس نوزاد را بررسی نمایید، باید پاک دوزی شده است باشند تا زبر و خراش دهنده نباشند.

به بدن نرم کودک آسیب نزنید

شاید جهت شما هم اتفاق افتاده باشد که ببینید نوزادتان بدون علت گریه می کند و بی قرار است و هنگامی که از آرام کردن کودک ناامید می شوید،

لباس کودک به خاص لباس زیر او از جنس نخ و به اندازه کافی گشاد باشد تا هوا به آسانی جریان پیدا کند، اگر لباس نوزاد را قبل از بر تن کردن بشویید، خیلی بهتر هست. از طرفی جهت شست و شو لباس توصیه می شود که با صابون خنثی یا پودر صابون شسته شود و بهتر است لباس کودک را در آفتاب خشک کنید.

لباس نوزاد و اتیکت های آزاردهنده

به گفته کارشناسان در هنگام خرید لباس کودکان به آسانی و جنس آن زیاد از هر چیز دیگری توجه کنید. سرهمی ها، لباس های مناسبی جهت نوزادان هست، چه جهت زمانی که بیدارند و چه زمانی که به خواب می روند. از آن جا که لباس نوزاد را باید در روز چند بار عوض کرد، سرهمی گزینش کنید که به آسانی باز شود. این یکی از بااهمیت ترین توصیه ها در گزینش لباس هست. در کنار این شاخصه مهم، لباس نوزاد باید راحت و نرم باشد و برچسب و اتیکت های آزاردهنده و زبر نداشته باشد.

نخی و لطیف باشد

از خرید لباس هایی با جنس موادشیمیایی یا نایلونی خودداری کنید تا در پوست کودک حساسیت ایجاد نکند. حتی پتو، ملحفه و بالش نوزاد باید نخی و لطیف باشد و از موادشیمیایی، پشم شیشه یا الیاف نباشد تا کودک در طولانی مدت دچار حساسیت نشود. لباسهایی گزینش کنید که از الیاف نرم بافته شده است باشند الیافی مانند کتان عالی ترین جنس جهت لباس کودکان است و با توجه به بافت نخ حساسیتی ایجاد نمی کند. مناسبت ترین بافت جهت بدن حساس و ظریف کودکان نخ است.تاکید می کنیم، گزینش پوشاکی به شکل طبیعی و بدون دخالت سموم و مواد شیمیایی تهیه شده است اند، راه حل مناسب جهت کمتر کردن تماس کوچولوها با مواد خطرناک شیمیایی است.

جوراب نخی

از پوشاندن و گرم کردن زیادی نوزاد خودداری کنید و به اندازه جهت او لباس بپوشید.به هر تعدادی که خودتان لباس می پوشید یک عدد زیاد جهت نوزاد بپوشانید

شلوارهایی گزینش کنید که کمرهای کشی داشته باشد تا روی شکم و بالای پوشک نوزاد را بپوشاند. مراقب باشید کش لباس، کودک را اذیت نکند. حتما به جوراب های زیادی نیاز پیدا خواهید کرد، ولی مراقب باشید جوراب حتما نخی باشد و کش محکم نداشته باشد. لباس های جداگانه به شما امکان می دهد، بتوانید لباس های مختلفی را با هم هماهنگ کنید یا فقط لباسی را که کثیف شده است هست، تعویض کنید.

یک لباس مناسب جهت نوزاد

لباس خیلی گشاد نباشد

در آخر اینکه، بهتر است مادران جوان جهت تهیه لباس کودک ارزش از مادران خود مشورت بگیرند. به خاطر داشته باشید لباس کودک باید طوری باشد که نه به بدن نوزاد بچسبد و نه خیلی گشاد باشد، از پوشاندن لباس هایی که جذب و تنگ است خودداری کنید. کودک شما خیلی سریع رشد می کند و اندازه های او عوض کردن می کند هم کودک با لباس جذب احساس راحتی نمی کند و هم لباس خیلی سریع جهت کودک در حال رشد تنگ می شود. لیکن در هر دو صورت ممکن است جهت او غیرقابل تحمل و باعث بی قراری اش شود. از آن جا که شیرخواران غلت می زنند، گشاد بودن زیاد لباس باعث ایجاد مشکلات تنفسی در آن ها خواهد شد.


منابع:

عبارات مهم : کودکان – نوزادان
روزنامه خراسان،بیتوته،برترین ها

واژه های کلیدی: کودکان | نوزادان | نوزاد | جوراب | لباسی راحت | نوزاد را گرم نگه ندارید | پاک دوزی درزهای لباس | به بدن نرم کودک آسیب نزنید

یک لباس مناسب جهت نوزاد

یک لباس مناسب جهت نوزاد

یک لباس مناسب جهت نوزاد

یک لباس مناسب جهت نوزاد

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی