یار دبستانی او

یكی از مهم ترین لوازم مورد نیاز فرزند مدرسه ای ها كیف مناسب است كه از قضا گزینش و خریدش اصلا كار راحت ای نیست؛ كیفی كه قرار است یك سال تمام هر روز همراه دانش آموز باشد.

یار دبستانی او

یار دبستانی او

یكی از مهم ترین لوازم مورد نیاز فرزند مدرسه ای ها كیف مناسب است كه از قضا گزینش و خریدش اصلا كار راحت ای نیست؛ كیفی كه قرار است یك سال تمام هر روز همراه دانش آموز باشد. مدل كیف های مدرسه در بازار بسیار متنوع است و این كیف ها در هر شكل و قیمتی در دسترس شما هستند. این را هم بدانید كه حدود ۶۰ تا ۶۵درصد كیف های مدارس موجود در بازار، تولید داخل و كاملا ایرانی اند و در بعضی موارد چیزی كم از اجناس خارجی موجود ندارند و مقرون به صرفه تر هم هستند.

كیف چرخ دار

این نوع كیف، چند سالی است كه وارد بازار شده است و از استقبال خوبی هم برخوردار هست. كیف های چرخ دار زیاد جهت دبستانی ها استفاده می شود؛ آیا كه در این مدل، هم حمل ونقل خود كیف برایشان ساده تر است و هم حمل كیف پر از كتاب به ستون فقرات آنان فشار نخواهد آورد. البته قبل از خرید كیف های چرخ دار به این نكته توجه كنید كه مدرسه فرزندتان پله دارد یا نه؟ اگر كلاس فرزند ها در طبقه دوم باشد و قرار باشد فرزند ها در طول پله ها، كیف را بلند كنند تا به كلاس برسند، دیگر انرژی جهت حضور در كلاس و فرا گرفتن درس برایشان باقی نمی ماند. از طرفی اگر وزن اشیای مورد استفاده دانش آموز زیاد است و قادر به كم كردن وزن كیف و از بین بردن اشیای داخل آن نیستید، حتما در هنگام خرید، كیف یا كوله های چرخ دار را گزینش كنید.

یار دبستانی او

كیف های تك زیپ قیمتشان از ۳۵تا ۵۰هزار تومان هست. قیمت كیف هایی كه ۲ زیپ یا زیاد دارند و دارای جای قمقمه هم هستند از ۵۵هزار تومان تا ۷۹هزار تومان هست. بعضی از كیف های چرخ دار، توانایی جدا كردن چرخ از بدنه را دارند.

كیف تك بند

این كیف ها هر لحظه طرفداران زیادی داشته اند. از طرفی از طرح و رنگ و مدل و جنس های متفاوتی هم برخوردارند؛ یعنی هم می شود با ظاهر اسپرت هماهنگش كرد هم با ظاهر رسمی و كلاسیك. جنس ارزش هم در ۳ نوع برزنت و كتان و چرم هست. نكته بسیار مهمی كه در مورد این كیف ها باید بدانید، این است كه این كیف ها نمی توانند توزیع بار خوبی روی ستون فقرات و شانه ها داشته باشند، به همین علت آنها را نباید خیلی سنگین كنید. كیف تك بند با بار زیاد باعث افتادگی شانه می شود و به ستون فقرات فشار بالایی وارد می كند.

قیمت این كیف ها از ۴۵هزار تومان شروع می شود تا ۶۵هزار تومان. البته اگر بخواهید كیف چرمی بخرید باید ۲ تا ۳ برابر این قیمت هزینه كنید.

یكی از مهم ترین لوازم مورد نیاز فرزند مدرسه ای ها كیف مناسب است كه از قضا گزینش و خریدش اصلا كار راحت ای نیست؛ كیفی كه قرار است یك سال تمام هر روز همراه دانش آموز باشد.

كیف دستی

برای بعضی از رشته های تحصیلی نوت بوک یك وسیله حیاتی هست. ولی فرزند ها كنار نوت بوک باید كتاب و لوازم مورد نیاز خود را هم همراه داشته باشند. بعد باید كیفی را گزینش كنند كه دارای فضای جداگانه جهت قرار دادن اقلامی همچون كتاب، نوشت افزار و وسایل الكترونیكی كم حجم باشد. كیف های دستی معمولا تمام این نیازها را برآورده می‎كنند. هنگام خرید این كیف ها به سبك بودن آن توجه داشته باشید. داشتن بند جهت اتصال به بدنه كیف و تبدیل آن به كیف رو دوشی جهت زمانی كه از حمل كیف خسته شده است اید، یك گزینه مثبت جهت این كیف ها محسوب می شود.

قیمت این كیف ها از ۶۰هزار تومان شروع می شود و بسته به اندازه و جنس كیف و نوع پد به كار رفته در آن و میزان مقاومت آن اوج می رود.

كوله ساده

این نوع كوله پشتی ها طرح و شكل خاصی ندارند جنسشان كتان یا بزرنت است ولی توجه داشته باشید سادگی بیش از حد هم خوب نیست. حداقل انتظاری كه می شود از این كوله ها داشت این است كه داخل بندهای این كیف، پدهای فومی قرار گرفته باشد تا از واردشدن فشار به شانه ها حین حمل آن جلوگیری كند. علاوه بر این، در داخل دسته كیف هم از پد استفاده شده است باشد تا فرزند شما بتواند به آسانی كیف را در دستان خود حمل كند. نوعی از كوله های راحت توانایی تاشو بودن دارند تا اگر كسی از شكل معمول كوله خسته شد، بتواند جهت مدتی به صورت كیف دستی از آن استفاده كند.

قیمت كوله های راحت فرزند گانه از ۲۲هزار تومان و قیمت كوله های مناسب افراد بزرگسال از ۵۵هزار تومان شروع می شود.

یار دبستانی او

كوله ارگونومیك

این نسل تازه كوله ها طوری طراحی شده است اند كه كمترین فشار را روی ستون فقرات می آورند و از خم شدن پشت بر اثر وزن كوله جلوگیری می كنند. آنها در واقع اصلاح كننده شیوه ایستادن هستند. یك بند هم پایین كیف تعبیه شده است كه دور كمر بسته می شود و با تقسیم درست وزن، از فشار آمدن به كمر و باسن جلوگیری می كند. این كیف ها از نظر ظاهری هم طرح های زیاد و متفاوتی دارند و جهت كودكان و نوجوانان طراحی شده است اند. بعضی از این كوله ها در قسمت زیرین بند ها، دارای پوشش توری هستند. این پوشش با عبور دادن جریان هوا مانع عرق كردن می شود.

قیمت این كوله ها بسته به جنس و اندازه و تعداد زیپ و جنس آن تفاوت می كند. ولی معمولی ترین این نوع كوله ها قیمتی بین ۶۵ هزار تا ۸۰هزار تومان دارند، كوله هایی كه گزینه های دیگری مثل داشتن پوشش توری و جداشدن بندها از بدنه و قطر فومی دارند، قیمت ارزش از ۱۰۰هزار تومان شروع می شود.

نكته ها

یكی از مهم ترین لوازم مورد نیاز فرزند مدرسه ای ها كیف مناسب است كه از قضا گزینش و خریدش اصلا كار راحت ای نیست؛ كیفی كه قرار است یك سال تمام هر روز همراه دانش آموز باشد.

كارشناسان معتقدند دانش آموزان دبستانی نباید بیش از ۱۰درصد وزن بدنشان بار حمل كنند و در مورد شاگردان دبیرستانی این نسبت نباید بیش از ۱۵ درصد وزن بدن باشد. تحقیقاتی كه در این زمینه به انجام رسیده، نشان می دهد فرزند هایی كه كیف های ارزش تا ۸ كیلوگرم وزن دارد، ۲ برابر زیاد از بقیه جهت حمل كیف ارزش دچار زحمت می شوند. اگر فرزند ها كیف های خیلی سنگین حمل كنند، احتمال زیاد کردن غیرطبیعی قوس كمر و وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات گردن، شانه و كمر آنها دور از انتظار نخواهد بود.

كیف باید دارای جیب ها و فضاهایی متناسب با نوع استفاده باشد تا باعث تقسیم وزن اشیا و نگهداری آنها در جای امن و دسترسی ساده به وسایل شود. این مورد زیاد در كیف های دانش آموزان دبستانی كاربرد دارد؛ آیا كه معمولا نظم كمتری در قرار دادن وسایل خود در كیف ارزش دارند و موقع نیاز دچار سردرگمی شده است و سریع كلافه می شوند.

كیفی را گزینش كنید كه كمترین بند، سگك یا تزئین اضافی (مانند زیپ های تزئینی) را داشته باشد تا وزن آن زیاد نشود.
هنگام خرید حتما از قابل شست وشو بودن كیف انتخابی تان مطمئن شوید؛ اینكه بعد از شست وشو رنگ كیف عوض کردن نكند و شكل ظاهری آن عوض کردن نكرده و همان قشنگی اولیه را داشته باشد.


منبع: همشهری انلاین

یار دبستانی او

واژه های کلیدی: ستون فقرات | استفاده | جلوگیری | مدرسه | فرزند | بازار |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی