احتمال مبتلا شدن به آسم در کودکان با وجود بی قراری

هیچ چیز جهت یک مادر، بدتر از این نیست که نداند علت بی قراری فرزندش چیست و این بی قرار گاهی آنقدر ادامه پیدا می کند که باعث خستگی زیاد اعضای خانواده می ش

احتمال مبتلا شدن به آسم در کودکان با وجود بی قراری

هیچ چیز جهت یک مادر، بدتر از این نیست که نداند علت بی قراری فرزندش چیست و این بی قرار گاهی آنقدر ادامه پیدا می کند که باعث خستگی زیاد اعضای خانواده می شود. در این مطلب می خواهیم به بررسی این عنوان بپردازیم که شاید یکی از دلایل اینکه فرزندتان بی قراری می کند، مبتلا شدن به یک بیماری در آنها باشد.

احتمال مبتلا شدن به آسم در کودکان با وجود بی قراری

  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران با اشاره به این که بیقراری مستمر در کودکان می تواند نشانه ای از ابتلای احتمالی آنها به بیماری آسم باشد گفت: کودکان معمولا نمی توانند والدین را از مسئله تنگی نفس خود مطلع کنند و در نتیجه بیقرار می شوند.

 سیدعلی جوادموسوی افزود: شیوع آسم به عنوان نوعی بیماری تنفسی در سنین کودکی زیاد از سایر دوران زندگی هست، شیوع آن در دوران نوجوانی کمتر می شود و سپس در سنین بالاتر مقداری زیاد کردن می یابد.
وی اظهار کرد که اساسا بیقراری کودکان نتیجه عواملی از جمله عصبی بودن، احساس ناامنی، تنبیه و خشونت و عدم توجه و دوستی هست، ولی پرسشها جسمی از جمله آسم هم می تواند باعث این عنوان شود.

عبارات مهم : ایران
جوادموسوی بیان کرد: سرفه، خلط، تنگی نفس، خس خس سینه و گاهی درد سینه از جمله علائم بیماری آسم است که والدین باید مراقب این علائم در کودکان خود باشند.
وی در اشاره به آلودگی هوا به عنوان یک عامل احتمالی افزود: آلودگی هوا در ایجاد آسم نقشی ندارد و به همین علت این بیماری در شهرهای بزرگ و کوچک کشور ما تقریبا به یک اندازه بروز می کند. شیوع بیماری آسم در زنان و مردان هم تفاوت چندانی ندارد.
جوادموسوی گفت: هرچند آمار دقیقی از مبتلایان به آسم در کشور وجود ندارد ولی به نظر می رسد که تعداد مبتلایان در کشور عزیزمان ایران نزدیک به آمریکا و کشورهای اروپایی باشد، ولی این بیماری در استرالیا خیلی مرسوم تر است.
فوق تخصص ریه با اشاره به این که آسم بیماری قابل درمان هست، گفت: سردی هوا باعث شدت یافتن اوضاع مبتلایان می شود ولی آنان با استفاده از ماسک و پوشاک مناسب می توانند به امور خود در داخل و خارج از منزل بپردازند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران گفت: معمولا اوایل صبح هوا مقداری سردتر از سایر ساعات روز است و ممکن است این بیماری در این موقع روز شدت یافتن شود.
وی بر تاکید بر ضرورت پرهیز از مصرف سیگار گفت: عوامل ژنتیک و سیگار از مهمترین عوامل مهم ایجاد یا شدت یافتن کننده بیماری آسم هستند.
جوادموسوی بیان کرد: آلودگی داخل منزل هم در شدت یافتن علائم این بیماری نقش دارد. در صورتی که دود و بوی غذای حاصل از پخت و پز وارد منزل شود، می تواند به ایجاد یا شدت یافتن بروز علائم بیماری منجر شود.

آسمی ها از مصرف تنقلات پرهیز کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران به تاثیر مصرف تنقلات بر شدت یافتن بیماری آسم اشاره کرد و گفت: هرچند مصرف تنقلات مانند آجیل جهت بسیاری از امراض بافایده است ولی مصرف انها می توانند باعث شدت یافتن این بیماری شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف بعضی غذاها باعث بدتر شدن این بیماری می شود، گفت: بیماران باید از مصرف غذاهایی که دارای مواد افزودنی است مانند چیپس و پفک خودداری کنند.
فوق تخصص ریه افزود: در مناطقی که گل و گیاه فراوان هستند اوضاع بیمار بدتر می شود و بسیاری از بیماران زمانی که از پایتخت کشور عزیزمان ایران به مناطق شمالی مسافرت می کنند، اوضاع جسمی ارزش بدتر می شود.
جوادموسوی در مورد ورزش مبتلایان نیز گفت: هر چند در حالت کلی منعی جهت ورزش مبتلایان به آسم وجود ندارد، ولی آنان از ورزش هایی مانند اسکی و اسکواش منع شده است اند.

منبع / tnews

هیچ چیز جهت یک مادر، بدتر از این نیست که نداند علت بی قراری فرزندش چیست و این بی قرار گاهی آنقدر ادامه پیدا می کند که باعث خستگی زیاد اعضای خانواده می ش

واژه های کلیدی: ایران | بیماری | کودکان | بی قراری | بیماری آسم در کودک | دلیل بی قراری کودکان | علائم مبتلا شدن به آسم در کودک |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی