هشدارهای متخصصین در مورد کم تحرکی خردسالان

مراقب کم تحرکی فرزندتان باشید ، اجازه ندهید علاقه مند به کم تحرکی و یکجانشینی شود، مانع اضافه وزن وی ناشی از کم تحرکی شوید، انواع آسیب های مغزی ،عیوب انکسار

هشدارهای متخصصین در مورد کم تحرکی خردسالان

مراقب کم تحرکی فرزندتان باشید ، اجازه ندهید علاقه مند به کم تحرکی و یکجانشینی شود، مانع اضافه وزن وی ناشی از کم تحرکی شوید، انواع آسیب های مغزی ،عیوب انکساری ،یبوست ، پوکی استخوان و دیگر پرسشها گوارشی کودکان کم تحرک را ترساندن میکند، تلاش کنید با بردن آن ها در فضای آزاد و تشویق آن ها به جنب و جوش مانع بروز این امراض شوید.

دکتر امیر حسابی با اشاره به هفته سلامت و شعار نخستین روز این هفته مبنی بر «تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی» افزود: بااهمیت ترین عارضه ای که کودکان کم تحرک به آن دچار خواهند شد چاقی مفرط است و همین عارضه کافی است تا آن ها را به انواع امراض مبتلا سازد.

هشدارهای متخصصین در مورد کم تحرکی خردسالان

یک متخصص اطفال با توجه به عوارض زندگی آپارتمان نشینی و نبود شرایط مناسب جهت تحرک کودکان گفت: کم تحرکی کودکان در دراز مدت، علاوه بر آسیب های جسمی که بر قسمت های متفاوت بدن آن ها وارد می کند، می تواند اثرات منفی هم بر سلامت روان کودکان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کودک کم تحرکی که به چاقی مفرط مبتلا شده است هست، امکان این که به بلوغ زودرس دچار شود، بسیار زیاد هست. همچنین مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات و ذخیره آن به صورت چربی به خصوص در ناحیه شکم کودک کم تحرک، زمینه مبتلا شدن به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی را در سنین ۳۰ سالگی به بعد ایجاد می کند.

دکتر حسابی اظهار کرد: کودکانی که به چاقی مبتلا می شوند، علاوه بر موارد ذکر شده، در معرض بیماری های دیگری همچون آلرژی نیز قرار خواهند گرفت. همچنین کم تحرکی آن ها عامل بروز یبوست و دیگر پرسشها گوارشی در کودکی و حتی زمینه ابتلا به ان را در سنین بالاتر فراهم خواهد ساخت.

وی در پاسخ به این که آیا کودکانی که بیشترین سرگرمی آن ها بازی با گوشی های تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر است  در معرض بیماری خاصی قرار می گیرند، گفت: آرتروز گردن و تغییرات اسکلتی در کودکانی که نشستن آن ها صحیح نیست، همچنین کمردردهای مزمن، مبتلا شدن به عیوب انکساری چشم از جمله خطراتی است که سلامت این کودکان را ترساندن می کند که البته از لحاظ آسیب های مغزی ناشی از امواج کامپیوتر و گوشی های همراه نیز در امان نخواهند بود.

مراقب کم تحرکی فرزندتان باشید ، اجازه ندهید علاقه مند به کم تحرکی و یکجانشینی شود، مانع اضافه وزن وی ناشی از کم تحرکی شوید، انواع آسیب های مغزی ،عیوب انکسار

این متخصص اطفال اظهار داشت: کودکان کم تحرک از لحاظ پیشرفت در مهارت های حرکتی بسیار ضعیف تر از کودکانی هستند که بازی های پرجنب و جوش دارند، در گذشته کودکان در حیاط منزل ها بازی های حرکتی مانند لی لی، توپ بازی و دیگر بازی های رقابتی و سرعتی را انجام می دادند، ولی به علت عوض کردن شرایط زندگی، خیلی اوقات امکان این بازی ها جهت کودکان وجود ندارد. علاوه بر آن ورزش هایی در مدارس انجام می شد که این روزها کمتر از گذشته به چشم می خورد.

دکتر حسابی ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از پدرها و مادرها از عوارض کم تحرکی با خبر نیستند و بعضی عواقب آن را فراموش کرده اند، یا به این مساله اهمیت چندانی نمی دهند. بنابراین  لازم است  در مدارس و مکان هایی که امکان آموزش و تبلیغ وجود دارد، جهت زیاد کردن تحرک فرزند ها ساختن فرهنگ شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر تمامی معایب کم تحرکی، عوارض ابتلای کودکان کم تحرک به پرسشها معنوی و روانی نیز وجود دارد، به طوری که این کودکان شادابی و طراوتی را که یک کودک فعال دارد، نخواهند داشت و احتمال اینکه گوشه گیر و منزوی شوند نیز در آنها وجود دارد. همچنین به علت نداشتن کافی مهارت های حرکتی نسبت به هم سن و سالان خود،  از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند.

این متخصص اطفال جهت جلوگیری از عواقب کم تحرکی توصیه کرد: والدین تلاش کنند زمینه تحرک کودکان را خارج از منزل به صورت عضویت در کلاس های ورزشی و یا بردن آن ها به مکان های بازی که امکان تحرک وجود دارد فراهم کنند. همچنین در منزل چنان چه امکان فعالیت و حرکات زیاد وجود ندارد آن ها را تشویق به فعالیت های کم سر و صدا ولی با تحرک کنند. علاوه بر آن جهت تقویت مهارت های حرکتی از کودک بخواهند  مثلا جهت مدت تعیین شده است از روی یک خط صاف مانند خطوط قالی حرکت کند و یا حتی با ساختن یک خط با استفاده از نخ،  کودک را به تحرک وا دارند. می توان برای تقویت عضلات و مهارت نیز از کودک بخواهند با قیچی چیزهایی را برش دهد.

سلامت آنلاین

واژه های کلیدی: سلامت | کودکان | مبتلا شدن | تحرک کودکان | عوارض زندگی آپارتمان‌نشینی | عوارض کم تحرکی | کاهش تحرک کودکان | کمبود تحرک کودکان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی