وقتی ترانه سانیا می شود !

من و همسرم در زمان بارداری اسم «ترانه» به معنی لطیف و نرم را برای دخترمان انتخاب کردیم. دلیل انتخاب این اسم علاقه من به خانم ترانه علیدوستی بود.

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها برای کسانی که دارند بچه‌دار می‌شوند، انتخاب اسم مناسب است. در کنار همه خریدها، یک کتاب انتخاب اسم هم می‌خرند و به دوست و آشناها می‌سپارند تا اگر اسم خوبی به گوششان خورد، به آن‌ها معرفی کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، در کنار همه فکرها برای تصمیم‌گیری، می‌توانید به اسم‌های پیشنهادی ما هم فکر کنید.تو رو چی صدا کنم؟

من و همسرم در زمان بارداری اسم «مریلا» به معنی شاد و مسرور را برای دخترمان انتخاب کردیم. دلیل انتخاب این اسم علاقه من به خانم مریلا زارعی بود. اما گویا اسم مریلا جزو اسامی مورد تایید ثبت احوال نیست. به‌این‌ترتیب اسمی را که ماه ها قبل آن را انتخاب و به دیگران اعلام کرده بودیم کنار گذاشتیم و در عرض یک ساعت از سایت اینترنتی ثبت احوال نام «آیلا» به معنی «هلال ماه» را برای فرشته خوشگل و کلوچه خوشمزه‌مان برگزیدیم. خوانندگان معنا و فراوانی این اسامی را پرسیده‌اند:

نی نی9

آترین:
آتر یعنی آتش و ین پسوند نسبت است. آترین یعنی منسوب به آتش یا آتشین. به مجاز زیبارو هم معنی می‌دهد. در دوره هخامنشی آترین بانویی نامدار از بازماندگان کمبوجیه پسر کوروش شاه بود که بر داریوش بزرگ شورش کرد.

آویسا:
آو همان آب است و ی و سا پسوند نسبت و شباهت هستند. آویسا یعنی مانند آب پاک، روشن و با صفا.

آروین:
یعنی امتحان، آزمایش و تجربه. آزموده و آزمایش شده هم معنی می‌دهد.

آرنوش:
آر یعنی آریایی یا ایرانی و نوش یعنی جاوید. آرنوش روی هم به معنی ایرانی یا آریایی جاویدان است.

رادین:
یعنی آزادوار و آزاده.

صفورا:
نام زوجه حضرت موسی(ع) و دختر حضرت شعیب(ع) صفورا بوده.

رایا:
رای یعنی فکر، اندیشه و تأمل. الف هم پسوند اسم ساز است. رایا به مجاز یعنی فکر و اندیشه.

شنتیا
با این‌که به‌نظر نمی‌رسد اما شنتیا یک اسم مذهبی است. اسم حضرت علی (ع) در زبور داوود شنتیاست؛ درست مثل ایلیا که اسم حضرت علی (ع) در تورات است.

نیوان
در کردی یعنی مرد شجاع، پهلوان و دلیر. پسر شما حتما از این‌که اسمش اینقدر معنای زیبایی دارد خوشش می‌آید.

سیحون
سیحون اسم رودی است در قرقیزستان و قزاقستان به طول حدود ۲۱۰۰ کیلومتر که از دره فرغانه می‌گذرد و به دریای آرال می‌ریزد.

شاوران
شاور یعنی شاپور و آن پسوند نسبت است. شاوران یعنی منسوب به شاپور و به مجاز بزرگ و بلند مرتبه معنی می‌دهد. نام پدر زنگه پهلوان ایرانی در دوره کیکاووس پادشاه کیانی هم شاوران بوده است.

سپنتا
اگر دنبال اسمی می‌گردید که کاملا فارسی باشد می‌توانید سپنتا را انتخاب کنید. سپنتا در زبان اوستایی یعنی پاک، مقدس و قابل ستایش. این اسم به‌صورت اسپنتا هم آمده.

نونا
نونا هم از اسم‌های مذهبی است که آهنگ آن امروزی‌تر است. نام مادر ابراهیم پیامبر(ع) نونا بوده و معنای لغوی آن پروراننده و رشد‌دهنده است.

شادان
این اسم در تاریخ نام پسر بوده اما حالا برای دخترها رایج است. پسر برزین از شخصیت‌های شاهنامه که از مردم توس و یکی از راویان شاهنامه بود شادان نام داشت. شادان در حالت قیدی یعنی شاد و شادمانه.

ناریا
ناریا یکی از زیباترین اسامی کردی است. هم‌آهنگ زیبا و لطیفی دارد و هم معنی زیبایی. ناریا یعنی قاصدک.

سانیا
سانیا در اصل یک اسم مازندرانی است. معنی بسیار زیبایی هم دارد. سانیا یعنی سایه روشن جنگل. این اسم خیلی راحت در دهان می‌چرخد و آهنگ زیبایی دارد.

ساوین
ساوین معنی خیلی لطیف و زیبایی دارد. یعنی سبدی که در آن پنبه می‌گذارند. آسوده و آرام هم معنی می‌دهد. به‌صورت ساوینا هم استفاده می‌شود که کمتر رایج است.

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز