چه چیزهایی بر وزن نوزاد تاثیر میگذارد/علت چاقی نوزاد

بی بی نیمز : بچه هایی که در رحم در معرض مواد غذایی بیشتری قرار گرفته اند با خطر رشد زیاد جنین و چاقی در دوران کودکی و زندگی آتی خود روبه رویند.

چه چیزهایی بر وزن نوزاد تاثیر میگذارد/علت چاقی نوزاد

۱٫ محیط رحم بر وزن هنگام تولد اثر دارد
مواردی که بر زایمان بچه ای که از سن بارداری اش بزرگ تر است تاثیر دارند عبارتند از:
دیابت بارداری
دیابت نوع دو
چاقی یا سنگین وزنی مادر
افزایش زیاد وزن در دوران بارداری
بسیاری از این موارد، میزان قند خون و نیز انسولین مادر باردار را افزایش میدهد و رشد جنین را بیشتر می کند.۲٫ شیردهی پستانی خطر مربوط به دیابت بارداری را از بین می برد
بچه هایی که در رحم در معرض مواد غذایی بیشتری قرار گرفته اند (مثلاً در اثر دیابت مادر در دوران بارداری) با خطر رشد زیاد جنین و چاقی در دوران کودکی و زندگی آتی خود روبه رویند.

B-25

دیابت بارداری خطر ابتلا به دیابت نوع دو در زندگی آتی را نیز افزایش می دهد. شیردهی پستانی می تواند این خطر را برای مادر و فرزند از بین ببرد.

۳٫ شیردهی پستانی نیازهای فرزندتان را برآورده می سازد
وقتی بچه ای مستقیما از شیر مادر تغذیه می شود، میزان مصرفش را کنترل می کند. او می تواند به روشی بمکد که در ان شیر دریافت کند (مکیدن تغذیه ای) یا دریافت نکند (مکیدن غیرتغذیه ای)، می تواند روی پستان بماند و استراحت کند و می تواند از پستان جدا شود.

شیردهی پستاني به بچه بر اساس نیازش تضمین می کند که دقیقا میزان شیر مورد نیازش را دریافت و به بهترین روش رشد می کند. در نتیجه، صرف نظر از میزان افزایش وزن بچه ی شیردهی پستانی شده، نمی توان گفت که او سنگین وزن است.

چه چیزهایی بر وزن نوزاد تاثیر میگذارد/علت چاقی نوزاد

۴٫ بچه هایی که شیردهی پستانی نمی شوند، با خطر اضافه وزن یا چاقی روبه رویند
وقتی بچه ای از شیشه شیر می نوشد، نمی تواند مصرف خود را کنترل کند، زیرا:
– نمی تواند به روش غیرتغذیه ای شیشه را بمکد.
– جریان شیر از شیشه به طور مداوم سریع تر است.
– وقتی سر شیشه ی سفتی در دهان نوزاد قرار می گیرد، محرکی قوی برای مکیدن او فراهم می آورد و وقتی بچه می مکد، شیر دریافت می کند، چه به ان نیاز داشته یا نداشته باشد.
– میزان شیر خشک را والد تنظیم می کند.
– بچه ها تشویق می شوند تا همه ی شیر درون شیشه را تمام کنند، حتی اگر به ان نیاز نداشته باشند.

در نتیجه، اطمینان یافتن از این موضوع غیرممکن است که ایا بچه ی شیردهی شده با شیشه دقیقاً میزان مورد نیازش را دریافت می کند یا خیر و احتمالا افزایش وزن بسیار زیادی خواهد داشت (خصوصا تغذیه شده با تغذیه با شیر خشک)

تغذیه با شیرخشک با خطر اضافه وزن و چاقی در ارتباط است. جز نکاتی که در بالا فهرست شد، علل احتمالی دیگر عبارتند از: – — شیر خشک حاوی لپتین نیست، این هورمون به تنظیم مصرف غذا کمک می کند.

– نسبت به شیر مادر، شیر خشک حاوی پروتئین بیشتری است. شاید این ماده باعث رشد سریع تر نشود.

چه چیزهایی بر وزن نوزاد تاثیر میگذارد/علت چاقی نوزاد

۵٫ برای کمک به بچه های تغذیه شده با شیشه، روش های کمکی وجود دارد تا آنها نزدیک ترین میزان ممکن به اندازه ی مورد نیازشان را دریافت کنند
برای اندازه ی داده شده به بچه ی تغذیه ی شده با شیشه همیشه درجه ای از حدس و گمان ضروری است. نکات زیر به بچه ی تغذیه شده با شیشه کمک می کند تا در حد امکان نزدیک ترین اندازه به میزان مورد نیازش را بنوشد.

– از نظر میزان رشد نمودار رشد سازمان بهداشت جهانی رهنمودهایی داده است، زیرا آنها بر اساس جمعیت شیردهی پستانی ارائه شده اند.

– بچه ی تغذیه شده با شیشه را بر اساس نیازهای شخصی اش، شیردهی کنید.

– از روش های خاص تغذیه با شیشه استفاده کنید (مثلا تغذیه با شیشه ی گام به گام)

IMG12134101

۶٫ آنچه می خورید، همانید
وقتی زمان اشنا کردن با غذاهای سفت می رسد (حدود شش ماهگی)، تامین طیفی از خوراکیهای سالم و سلفت اهمیت  دارد. خوب خوردن خطر اضافه وزن و چاقی را کاهش می دهد. با پیروی از موارد  زیر، از سنین پایین می توانید به تثبیت عادات سالم غذا خوردن در فرزندتان کمک کنید:
– خودتان با خوب خوردن، الگوی مناسبی باشید.
– وعده های منظم غذایی را با خانواده صرف کنید.
– تامین طیفی از خوراکی های سرشار از مواد مغذی، مثل گوشت بدون چربی، ماکیان، ماهی یا سبزی های جایگزین، میوه و سبزیجات، محصولات  لبنی (شیر کامل، خصوصا برای بچه های زیر دو سال)، چربی های خوب (مثلا اووکادو و تخم مرغ) و غذاهای غلات کامل (سبوس دار).
– پرهیز یا حداقل محدود کردن غذاهایی با مواد مغذی ضعیف، مثل بیسکویت، کیک، آبميوه، نوشابه های گازدار و نان سفید.

چه چیزهایی بر وزن نوزاد تاثیر میگذارد/علت چاقی نوزاد

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز