وظیفه و نقش مردان در دوران بارداری همسر

افسر اسدیان کارشناس سلامت خانواده و جمعیت در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه رفتار پدر در دوران بارداری همسرش تحت تاثیر باورهای فرهنگی، اعتقادات و احساسات اوست، عنوان کرد: خاطرات هر مرد از پدرش، تجربیات دوران کودکی‌اش و ادراک وی از پدر بودن به او در انتخاب وظایف و مسئولیت‌هایش کمک می‌کند.وی عنوان کرد: مردی که به فرزند و پرورش او علاقمند باشد در مورد نقش پدر بودنش هیجان‌زده و شادمان است و با همسرش مشارکت می‌کند.
ShowImبage.ashx
وظیفه و نقش مردان در دوران بارداری همسر
اسدیان با بیان اینکه گاهی ممکن است مرد احساس تنهایی کند و به سرگرم کردن خود با کار و گذراندن زمان بیشتری در خارج از خانه علاقمند شود، اظهار کرد: به هر حال به نظر بیشتر مردان، بارداری می‌تواند بهترین زمان آمادگی برای پذیرش نقش پدری و قبول نقش مادری برای همسر باشد.
وی ارتباط پدر با جنین را به همان قوت ارتباط مادر و جنین ذکر کرد و گفت: ارتباط پدر ممکن است لمس شکم زن باردار، اشتیاق برای شنیدن صدای قلب جنین، حرف زدن با جنین و یا لمس حرکت او باشد.
این کارشناس سلامت مادران ایجاد ارتباط پدر با جنین را نیز مشابه زن باردار در سه مرحله دانست و گفت: در مرحله اول که از چند ساعت تا چند هفته طول می‌کشد قبول بارداری همسر است و مردها نسبت به بارداری همسر در صورت خواسته و یا ناخواسته بودن آن با خوشحالی و یا با تردید واکنش نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم با این واقعیت که همسرش باردار است سازگار می‌شود و در مرحله سوم که در هفته‌های آخر بارداری شروع می‌شود با همسرش در مورد نقش خودش در زایمان و آمادگی برای پدر شدن صحبت می کند.
وظیفه و نقش مردان در دوران بارداری همسر
اسدیان با اشاره به اینکه بسیاری از زوجین در هفته‌های آخر بارداری هیجان زده و بی‌صبر می‌شوند، این حالت را عادی دانست و عنوان کرد: بزرگترین نگرانی پدر این است که همسرش را به موقع به محل مناسب نرساند و در این زمان حساس غفلت کند.
وی بیان داشت: خیلی از مردان مایلند که بتوانند زمان زایمان و زمان مراجعه به بیمارستان را تشخیص دهند. این کارشناس بهداشت با اشاره به اینکه مردی که از قبل برای زایمان آمادگی نداشته باشد ترس و هیجان را به همسرش منتقل می‌کند، خاطرنشان کرد: آگاهی پدر و در صورت امکان حضور او در کلاس آمادگی پیش از زایمان کمک می‌کند تا برای بسیاری از سئوالات و نگرانی‌های خود پاسخ مناسب دریافت کند و بتواند همکاری موثری با همسر خود داشته باشد.
وی در ادامه به توصیه به پدرها پرداخت و گفت: مردان از تغییرات جسمی و روحی همسرشان آگاه باشند، درباره روند بارداری زایمان و بعد از زایمان مطالعه کنند و فشارهای عصبی و نگرانی همسرشان را کاهش دهند.
اسدیان کمک در کارهای منزل به همسر را نیز لازم دانست و تاکید کرد: به هیچ عنوان سیگار نکشند چراکه دود سیگار برای رشد جنین مضر است.
وظیفه و نقش مردان در دوران بارداری همسر

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز