نکاتی در ارتباط با حرکات جنین در رحم+تعداد دفعات حرکت جنین در رحم

نکاتی در ارتباط با حرکات جنین در رحم+تعداد دفعات حرکت جنین در رحم

آیا لازم است حرکات جنین خود را در طول بارداری مانیتور کنید یا نه.
بعضی از پزشکان و متخصصان معتقدند که وقتی حرکات جنین در داخل رحم مادر شکل مشخص و منظمی پیدا می کند (معمولا حوالی هفته بیست و هشتم بارداری)، بهتر است مادر حساب و کتاب همه حرکات کوچک و مشت و لگدهایی را که این جنین کوچک به شکمش می زند نگه دارد تا مطمئن شود که او در هفته های آتی به خوبی رشد می کند. اگر چه هیچ مدرک علمی مشخصی وجود ندارد که نشان دهد ثبت حرکات جنین توسط مادر می‌تواند سلامتی او را تضمین کند.
اگر تصمیم دارید حرکات جنین خود را ثبت کنید بهتر است نموداری از این حرکات تهیه کنید تا بتوانید الگوی جنبش های او را در طول شب و روز برای خودتان مشخص کنید. زمانی را برای ثبت این حرکات در نظر بگیرید که جنینتان بیشترین حرکت را دارد؛ مثلا وقتی که یک وعده غذای کامل خوردید جنینتان پر جنب و جوش می شود و شما به راحتی می توانید حرکات او را زیر نظر بگیرید. برای این کار بهتر است به پهلو دراز بکشید یا روی یک صندلی راحت بنشینید.
روش های مختلفی برای ثبت حرکات جنین در رحم مادر وجود دارد اما متخصصان کالج زنان و زایمان آمریکا توصیه می کنند زمانی را که برای ده حرکت مجزا توسط جنین لازم است اندازه بگیرید. بر اساس توصیه های این انجمن این ده حرکت باید در کمتر از دو ساعت ایجاد و توسط مادر احساس شود.
اگر در مرحله اول نتوانستید طی دو ساعت ده حرکت از جنین خود ثبت کنید، چند ساعت بعد دوباره امتحان کرده و در صورتی که این قضیه تکرار شده یا تعداد حرکات جنین کمتر شده بود فورا با پزشکتان تماس بگیرید.

14727182247146237148224601361201799018956230

چرا حرکات جنینم را حس نمی کنم؟
اگر هنوز به هفته ۲۵ بارداری نرسیدید و حرکت کودک خود را احساس نمی کنید و یا مطمئن نیستید که آنچه احساس می کنید ناشی از حرکات جنین است یا نه، نگران و عصبی نشوید؛ با بزرگ‌تر شدن جنین حرکات او نیز مشخص تر و محکم تر شده و تشخیص شان برای مادر ساده تر می گردد. در ضمن به مرور می توانید بفهمید که جنینتان در چه ساعت هایی از روز پر جنب و جوش تر می شود. علاوه بر این یادتان باشد که به طور کلی بعضی از جنین ها ساکت تر، آرام تر و کم تحرک تر از بعضی دیگر هستند.
حرکت نکردن جنین همچنین می تواند به این معنا باشد که او به خواب رفته است. البته از هفته سی و دوم به بعد خیلی هم نباید انتظار حرکت کردن جنین را داشته باشید چون او بزرگ شده و فضای رحم در حال کوچک شدن است.

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز