معنی نام معتبرترین برندهای جهان

همیشه وقتی اسم نوشابه میاد اولین نامهایی که به ذهنمون میاد کوکاکولا و پپسی هست .یا اینکه وقتی حرف از کفش ورزشی مناسب میشه برندهای معتبر ادیداس و نایک اولین اسمهایی هست که به ذهنمون خطور میکنه یا اینکه وقتی تو جمع ازمون سوال میکنن بهترین برندهای خودروسازی کدام شرکت ها هستن آئودی و بی ام دبلیو رو به دیگران معرفی میکنیم.و بسیاری موارد دیگر که ما با انها سروکار داریم .شرکت هایی مثل سگا , نیسان , شارپ , سونی , وودافون , اینتل , مایکروسافت و …

 

در ادامه با ما همراه باشین تا با معنی نام شرکت ها ودیگر کمپانی های معتبر دنیا آشنا بشین تا اگر ازمون در مورد معنی نام و تاریخچه این شرکت ها هم پرسیده شد بتونیم اطلاعاتمون رو به دیگران هم انتقال بدیم و کلی به خودمون ببالیم …

 

نایکی

Nick از نام خدای پیروزی یونانی نام گرفته است. این علامت نماد پرواز او می‌باشد.

آدیداس

Adidas از نام بنیانگذار Adolf( Adi ) Dassler گرفته شده است.

کوکاکولا

Coca-Cola از عبارت Coca leaves and Kola nuts گرفته شده است. خالق Coca-Cola یعنی جان اس پمبرتون حرف K در kola را به C تغییر داد تا بهتر به چشم بیاید.

کنون

Canon این شرکت در ابتدا Precision Optical Instruments Laboratory ( آزمایشگاه تجهیزات بصری) نام داشته است و نام جدید آن (۱۹۳۵ ) از نام اولین دوربین شرکت گرفته شده است که Kwanon بوده است و این نام نیز به نوبه خود از نام ژاپنی بوداسف مهربانی بودایی مشتق شده است.

 

نیکون

Nikon نام اصلی آن Nippon Kogaku می‌باشد که به معنی نام ” تجهیزات بصری ژاپنی است”.

 

ای بی

Ebay پیر امیدیار خالق این وبسایت تجاری حراجی گروه و وبسایت مشاوره ای را به نام گروه فناوری (Echo Bay) اکو بی ایجاد کرد. اکو بی اشاره ای به شهر نوادا ندارد. امیدیار مکررا می گوید فقط این نام با حال به نظر می آمد. شرکت معدنی اکو بی که یک شرکت استخراج طلاست دامنه EcoBay.com را قبلا گرفته بود برای همین امیدیار در آن زمان به دومین نام فکر کردکه همان eBay.com است.

 

آدوب

Adobe از Adobe یونانی گرفته شده که به دنبال نام شرکت شریک مؤسس یعنی John Warnock می‌آید.

 

آمازون

Amazon جف بزوس بنیانگذار شرکت نام را از Cadabra.com به نام بزرگترین رودخانه جهان یعنی آمازون تغییر داد. او حجم بالقوه بزرگی برای فروش به صورت مجازی را دید و به جنگ فضای فیزیکی کتابفروشی ها رفت.

 

آئودی

Audi ترجمه لاتین نام آلمانی “Horch ” می‌باشد. مؤسس آن یعنی August Horch پس از پنج سال شرکت را ترک کرد اما باز هم به تولید اتومبیل علاقه داشت. از آنجاییکه شرکت اصلی “Horch ” هنوز وجود داشت، نام شرکت جدید را Audi که فرم لاتین فامیلش بود، گذاشت. این نام به انگلیسی ” hark ” گفته می‌شود.

آی بی ام

 

IBM توسط Tom ( Thomas John ) واتسون، نام‌گذاری شده است که کارفرمای ارشد National Cash Register ( NCR Corporation) می‌باشد. او به دلیل اینکه همه این حروف در نام سهیم باشند، آن را International Business Machines نامید.

سگا

Sega Service Games (بازی‌های سرویسی) ژاپن توسط Marty Bromley ( یک آمریکایی) بنیان‌گذاری شد تا بازی‌های پین‌بال را برای استفاده در پایگاه‌های ارتش آمریکا به ژاپن وارد کنند.

نیسان

Nissan این شرکت ابتدا با نام Nippon Sangyo معروف بود که به معنی ” صنایع ژاپن ” می‌باشد.

شارپ

Sharp شرکت الکترونیکی مصرف‌کننده ژاپنی پس از اولین محصولش یعنی ” ever-sharp pencil ” این نام‌ را از آن خود کرد.

سونی

Sony از نام لاتینی ” sonus ” به معنی صوت و ” Sonny ” یک لغت عامیانه گرفته شده که توسط آمریکایی‌ها و برای خطاب به جوان‌های باهوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. آکیو موریتا می‌گوید:از آنجاییکه ما بچه‌های Sony بودیم و در صوت و تصویر مشغول به کار بودیم، شرکت در سال ۱۹۴۶ به نام Tokyo Tsoshiu kogyo KK ( Tokyo Telecommunications Engineering Corporation) تأسیس شد و نام خود را در سال ۱۹۵۸ به Sony تغییر داد. Sony به این دلیل انتخاب شد که به راحتی در اکثر زبان‌ها بیان می‌شود.

ریباک

Reebok اسپل یک در میان کلمه rhebok ( pelea capreolus) که یک انتلوپ آفریقایی است، می‌باشد.

نوکیا

Nokia این شرکت که در ابتدا کارخانه خمیر چوب بود، کار خود را با تولید محصولات پلاستیکی در شهر فنلاندی نوکیا توسعه داد. بعدها این شرکت نام این شهر را اقتباس کرد.

نینتندو

Nintendo نینتندو نگارش نام ژاپنی شرکت nintendou)) می‌باشد.nin کلمه را می‌توان به واگذاردن و tendou را به بهشت ترجمه کرد.

وریزون

Verizon جمع دو لغت veritas (درستی و حقیقت) و horizon می‌باشد.

ویرجین

Virgin ریچارد برانسون بنیانگذار کار خود را با مجله استیودنت شروع کرد هنگامی که هنوز در مدرسه بود. در اتوبیوگرافی خود با نام از اصالت از دست رفته من برانسون می گوید که آنها تجارت خود را با فروش رکوردهایی براساس درخواست ایمیلی شروع کردند. در همین موقعیت بود که یکی از افراد اصالت (virgin) را پیشنهاد کرد. ما در کسب و کار اصالت کامل داریم.

وودافون

Vodafone این کلمه از لغات Voice, Data, Telefone گرفته شده است. Vodafone در اول ژانیه ۱۹۸۵ اولین تماس در انگلستان را با موبایل صورت داده است.

والمارت

Walmart از نام بنیانگذار آن یعنی Sam Walton اقتباس شده است.

استارباکس

Strabucks شخصیتی به نام استارباک در رمان موبی دیک اثر هرمان ملویل است که نوعی استاربو است. در آن زمان کمپ محلی معدنی در شمال سیاتل وجود داشت.

لگو

Lego ترکیبی از کلمه دانمارکی leg godt به معنای خوب بازی کن است. لگو در لاتین همچنین به معنای این است که من در کنار هم قرار دادم اما گروه لگو مدعی است که این فقط یک تصادف است و ریشه این کلمه کاملا دانمارکی است. سالها پیش آجر پلاستیکی کوچک اختراع شده بود و لگو اسباب بازی های چوبی را تولید کرد.

اینتل

Intel رابرت نویس و گوردون مور مقدمتا شرکت خودشان را با نام ان ام الکترونیکز هماهنگ کردند. فردی نام مور نویز الکترونیک (Moore Noyce) را پیشنهاد کرد ولی این به نظر خیلی نزدیک به مور نویز (more noise) است که به معنای تولید صدای بیشتر است. بعدا نام اینگریتید الکترونیک پیشنهاد شد ولی آن موقع این نام توسط گروه دیگری استفاده شده بود بنابراین آنها سیلاب های ابتدایی INTegrated Electronics را استفاده کردند. برای اینکه از تناقض های بالقوه با نام شرکت های دیگر با نام مشابه جلوگیری شود اینتل حقوق این نام را با قیمت ۱۵هزار دلار از کمپانی به نام اینتل کو خرید.

فولکس واگن

Volkswagen از زبان آلمانی و به مفهوم اتومبیل مردم گرفته شده است. فردیناند پورشه علاقه داشت اتومبیلی تولید کند (kraft-durch-freude-wagen ) که همه مردم بتوانند آن را تهیه کنند. بعدها در انگلیسی به عنوان Beetle شناخته شد.

اسکایپ

Skype مفهوم اصلی این نام Sky-peer-to-peer است که به صورت skyper به عنوان یک لغت نوشته می‌شود و سپس بصورت Skype درآمده است.

پپسی

Pepsi از نام آنزیم هضم غذا یعنی pepsin گرفته شده است.

سون الون

Seven-Eleven فروشگاه رفاهی که از U-tote’m در سال ۱۹۴۶ تغییر نام یافت تا افزایش ساعات کاری خود را از ۷ صبح الی ۱۱ شب نشان دهد.

3ام

۳M از نام اصلی شرکت یعنی Minnesota Mining and Manufacturing company گرفته شده است.

دانلود

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز