دود سیگار جنین شمارا کم وزن یا مرده به دنیا می آورد

عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرده زایی و کمبود وزن جنین از عوارض دود سیگار و استعمال دخانیات مادران در طول دوران بارداری است.

دود سیگار جنین شمارا کم وزن یا مرده به دنیا می آورد

کتر رضاسعیدی افزود :دود سیگار از زمان بارداری یعنی زمانی که دستگاه تنفس به طور کامل شکل نگرفته آغاز و در طی آن با استعمال هر نخ سیگار توسط مادر و یا اطرافیان، اثرات جانبی زیادی در جنین ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: مرده زایی، سقط خود به خود، مرگ جنین، مرگ در دوران نوزادی و مرگ ناگهانی نوزاد از عوارض دود سیگار بر روی جنین استShowImage.ashx.

سعیدی با بیان اینکه وزن نوزادان مادران سیگاری حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ گرم کمتر از نوزادان مادران غیر سیگاری است، افزود: پیدایش برونشیت و عوارض تنفسی در سال اول زندگی در کودکانی که یکی از والدین آنها سیگار می کشد، شایع تر است.

دود ناشی از استعمال دخانیات حاوی بیش از ۴ هزار ماده سمی و بیش از ۸۰ ماده سرطان زاست که افراد غیر سیگاری به طور غیر داوطلبانه در معرض ابتلا به بیماری های ناشی از آن هستند.

شخصی که با افراد سیگاری زندگی می کند و در معرض دود سیگار قرار می گیرد مانند این است که سالانه ۸۰ نخ سیگار کشیده باشد و در اصل یک چهارم میزان نیکوتین سیگارهای استفاده شده روزانه را وارد بدن خود می کند.

براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، ۳۰ درصد بیماریهای قلبی و عروقی و یک سوم بیماریهای تنفسی در میان سیگاریهای تحمیلی به وجود می آیند

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز