تاثیر خشونت والدین در یادگیری زبان مادری کودک

یک متخصص عصب شناسی زبان گفت: رفتار همراه با خشونت والدین و خشونت‌های اجتماعی موجب اختلال در یادگیری زبان مادری در کودکان می‌شود.

تاثیر خشونت والدین در یادگیری زبان مادری کودک

دکتر رضا نیلی پور گفت: هنگامی که کودک در حال رشد دارای مشکلات یادگیری زبان مادری باشد به اختلالات رفتاری نیز دچار می‌شود. نیلی پور به علل دیگر اختلال یادگیری زبان در کودکان اشاره کرد و گفت: علل مادرزادی، ژنتیکی و حتی آموزشی در محیط مدرسه نیز ممکن است کودک را در یادگیری زبان مادری و متعاقب آن در نحوه رفتار و شناخت دچار اختلال کند.ShowثImage.ashx

وی با بیان اینکه زبان، منشا شناخت فردی و اجتماعی و ارتباط مناسب با محیط است به والدین تاکید کرد: با کودکان خود با مهربانی رفتار کنند و در صورت مشکل ارتباطی و زبانی برای توانبخشی و درمان مناسب کودکان اقدام کنند. این متخصص عصب شناسی زبان همچنین در ادامه گفت: کودکان اوتیسمی، عقب مانده ذهنی، نارسا خوان (در خواندن و نوشتن دچار مشکل است) و فلج مغزی هم از جمله کودکان دارای اختلال زبان و رفتار هستند که منشا این اختلال در آنها مغزی است.

عضو هیات علمی گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: گروهی از بزرگسالان نیز تحت شرایطی دچار مشکل زبانی- ارتباطی با منشاء مغزی می‌شوند. نیلی پور افزود: مبتلایان به سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر، اسکیزوفرنی، بیماران تومور مغزی و کسانی که ضربه مغزی می‌شوند هم دچار مشکل شناخت، برقراری ارتباط و همچنین مشکل زبانی هستند که به توانبخشی و ارزیابی‌های زبانی نیاز دارند.

تاثیر خشونت والدین در یادگیری زبان مادری کودک

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز