بارداری+رژیم غذای سالم قبل از بارداری+معرفی مواد غذایی سرشاراز ویتامین

بارداری+رژیم غذای سالم قبل از بارداری+معرفی مواد غذایی سرشاراز ویتامین

تغذیه پیش از بارداری برای مردان,تغذیه در بارداری

پیش از بارداری از مواد غذایی سالم استفاده کنید

 

حال که تصمیم گرفته اید باردار شوید ،باید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود بدهید تا هم سلامت خود و فرزندتان را تأمین کنید و هم دوران بارداری و زایمان راحت و بی دردسری داشته باشید. در اینجا ۵ توصیه به شما می کنیم تا هم رژیم غذایی تان را بهتر کنید و هم از سلامتی خود محافظت کنید.
 ۱- فولیک اسید را فراموش نکنید!
مطالعات نشان می دهند هر چه شما زودتر (قبل و در زمان حاملگی) شروع به مصرف این ویتامین حیاتی کنید، احتمال ابتلا نوزادتان به نقص لوله عصبی (مانند اسپینا بیفیدا) کاهش خواهد یافت. به طور طبیعی اکثر سبزیجات برگ سبز، و غلات سبوس دار سرشار از فولیک اسید هستند. حتی پس از ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی، مطمئن ترین و واقع بینانه ترین راه تأمین فولیک اسید می تواند استفاده از مکمل آن باشد. به خصوص زمانی که روزهای سخت داشتن حالت تهوع را سپری می کنید.  مکمل فولیک اسید را به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. اگر مکمل پیش از بارداری مصرف می کنید، توجه داشته باشید تا میزان فولیک اسید آن بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم باشد، تا نیازهای بدن شما و جنین به طور کامل تأمین شوند.
۲- مواد غذایی کاذب را دور بریزید!
باید مصرف قند های تصفیه شده و آرد سفید را کاهش دهید. این بدان معناست که مصرف بیسکوییت و کلوچه، دونات، شیرینی دانمارکی، شکلات، و خوراکی های از این قبیل را به حداقل برسانید. مصرف چربی های اشباع شده مثل سیب زمینی سرخ کرده، و یا مرغ کبابی نیز بهتر است کاهش یابد. زیرا مصرف زیاد چربی و غذاهای چرب حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری را تشدید می کند.
 ۳- از مواد غذایی سالم لذت ببرید
مصرف همه مواد غذایی سالم و خوبی که بدن شما و نوزادتان به آنها نیازمند است را افزایش دهید. مانند برگ های سبز سبزیجات که می توانید از آن در تهیه انواع سالاد استفاده کنید. خوراکی های زرد رنگ مانند زردآلو، هویج، پاپایا، انبه، و …، غلات سبوس دار مانند نان های سبوس دار، برنج قهوه ای، جو دو سر، و لبنیات کم چرب به ویژه شیر، ماست، و پنیر را از خود دور نکنید.
 ۴- وعده های غذایی را حذف نکنید!

آیا صبح ها با عجله از خانه بیرون می روید و صبحانه نمی خورید؟ در وقت نهار ترجیح می دهید به کارهایتان برسید و نهار نخورید؟ زمانی که باردار می شوید هر وعده غذایی که حذف کنید، نوزادتان را نیز از آن وعده غذایی محروم کرده اید. بهتر است از همین حالا به ۳ وعده غذایی اصلی در شبانه روز پایبند شوید، تا زمانی که باردار شدید نوزاد شما نیز در طول روز از یک منبع غذایی منظم و ثابت تغذیه کند.
 ۵- به عادات غذایی خود بیشتر توجه کنید!
آیا این عادات غذایی، شما را از داشتن یک رژیم غذایی سالم باز می دارند؟ آیا فکر می کنید به اختلال در غذا خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا پر خوری عصبی مبتلا هستید؟ اگر اینچنین است بهتر است پیش از اقدام به بارداری به فکر درمان آن باشید. آیا خودخواسته یا به دلیل ابتلا به یک بیماری مزمن از یک رژیم غذایی محدود مانند ماکروبیوتیکی، گیاهخواری، وگان، و یا رژیم دیابتی پیروی می کنید؟ حال زمان آن رسیده که این موارد را با پزشک خود مطرح کنید، و از کمک یک متخصص تغذیه برای تغییر عادات غذایی خود بهره ببرید.

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز