بارداری+بارداری خارج از رحم+علائم بارداری خارج از رحم

اگر بارداری خارج رحمی باشد، معمولا لکه‌ بینی با دردهای زیرشکمی همراه است.

به گفته یک متخصص زنان و زایمان، یکی از مهم‌ترین علت‌های لکه‌بینی در دوران بارداری، بی‌کیفیت بودن نطفه تشکیل ‏شده و در نتیجه احتمال سقط یا خوب نبودن محل کاشته شدن جنین به‌خصوص بارداری خارج از رحم است.
بارداری+بارداری خارج از رحم+علائم بارداری خارج از رحم

دکتر هایده سمیعی با بیان این که لکه‌بینی در روزهای اول بارداری که با درد یا علائم دیگری همراه نیست، به‌خصوص اگر مشکلی در سونوگرافی دیده نشود، اهمیت زیادی ندارد، افزود: لازم است بدانید وقتی نطفه تشکیل‏ شده از داخل لوله‌های فالوپ به رحم منتقل و کاشته می‌شود، مخاط رحم واکنشی نشان می‌دهد که باعث بروز لکه‌بینی مختصر می‌شود. این اتفاق مصادف با روزهایی است که خانم هفته‌ای است عادت ماهیانه‌ اش دو هفته به تاخیر افتاده است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تصریح کرد: در این شرایط سونوگرافی کاملا طبیعی است و جنین داخل کیسه جنینی مشاهده می‌شود، بنابراین لکه‌بینی مذکور، یک پدیده فیزیولوژیک است و اهمیت چندانی ندارد، اما سایر لکه‌بینی‌های اوایل بارداری ممکن است علائم مهمی باشند و باید جدی گرفته شوند.

سمیعی اضافه کرد: از مهم‌ترین علت‌های لکه‌بینی در این دوران، می‌توان به بی‌کیفیت بودن نطفه تشکیل ‏شده و در نتیجه احتمال سقط یا خوب نبودن محل کاشته شدن جنین به‌خصوص بارداری خارج رحمی اشاره کرد. اگر بارداری خارج رحمی باشد، معمولا لکه‌بینی با دردهای زیرشکمی همراه است. گاهی هم لکه‌بینی نشان‌دهنده این است که سطح هورمون‌های مترشحه از تخمدان برای حفظ و ادامه بارداری کافی نیست. در این صورت خانم باید هورمون جایگزین پروژسترون دریافت کند.

گاهی هم لکه‌بینی اوایل بارداری ناشی از جفت یا جنین غیرطبیعی است؛ مانند بارداری مولار که به آن «بچه‌خوره» هم گفته می‌شود. به هر حال هر گونه لکه‌بینی در اوایل بارداری باید بررسی شود

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز