اولین نشانه ابتلای کودکان به شپش سر

خارش غیرمعمول سر اولین نشانه ابتلا به شپش است که در اثر تخم این انگل بروز می‌کند، افراد به محض بروز این علامت باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

اولین نشانه ابتلای کودکان به شپش سر

یک متخصص پوست و مو گفت: خارش غیرمعمول سر اولین نشانه ابتلا به شپش است که در اثر تخم این انگل بروز می‌کند، افراد به محض بروز این علامت باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

دکتر ریحانه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برخلاف تصور عامه مردم، نظافت روزانه و حمام کردن تاثیری در افزایش خطر ابتلا به شپش ندارد.ص

وی گفت: شپش از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند، این انگل به راحتی قادر به حرکت بوده و از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

مهرگان یادآور شد: شپش تمایل زیادی به زندگی در موهای بلند دارد، بنابراین شیوع بیماری در زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

وی گفت: خارش غیرمعمول سر اولین نشانه ابتلا به شپش است که در اثر تخم این انگل بروز می‌کند، افراد به محض بروز این علامت باید سریعا به پزشک مراجعه کنند. بنابراین در صورت مشاهده یک فرد مبتلا به شپش در یک مجموعه، باید درمان‌های لازم برای کلیه افراد انجام شود.

این متخصص پوست و مو گفت: در صورتی که ابتلا به شپش در یکی از دانش آموزان مدرسه‌ای نمایان شود، کلیه دانش آموزان باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر مهرگان گفت: مبتلایان باید از شامپو “لیندان” استفاده کنند که با دو روش قابل استفاده است، در روش اول می‌توان در ۳ هفته متوالی، هر هفته یک نوبت از شامپو استفاده کرد، ولی بهتر است ۳ روز متوالی در یک هفته، از این شامپو مصرف کرد و در صورت صلاحدید پزشک یک هفته دیگر (در ۳ روز متوالی) مصرف شامپو تکرار شود تا تخم انگل به طور کامل از بین بروند.

اولین نشانه ابتلای کودکان به شپش سر

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: استفاده از شامپو “لیندان” در زنان باردار، کودکان کمتر از ۲ سال و افرادی که سابقه تشنج دارند، منع مصرف دارد.

وی در خصوص درمان بیماری گفت: استفاده از شامپوی ضدشپش به تنهایی کفایت نمی‌کند، جوشاندن لباس‌ها یا قرار دادن وسایل و لباس‌های آلوده در یک کیسه بسته نایلونی به مدت ۲ تا ۳ هفته، موجب از بین رفتن شپش می‌شود.

از بین بردن شپش در زنان باردار

مهرگان گفت: در زنان باردار استفاده از شامپو “پرمترین” ممنوعیتی ندارد، ولی در کودکان کمتر از ۲ سال و افرادی که سابقه تشنج دارند، نباید استفاده شود.

وی یادآور شد: افرادی که به هر دلیل نمی توانند از این شامپوها استفاده نمایند، باید با استفاده از آب و سرکه رقیق شده ( به نسبت حداقل ۵۰ درصد سرکه) و شانه کردن موهای آغشته به این مواد، تخم شپش را از سر جدا کنند. البته هر چه میزان غلظت سرکه بیشتر باشد، اثربخشی بالاتری دارد.

مهرگان در پایان تاکید کرد: کوتاه کردن موها در مبتلایان تاثیر بسزایی در مقابله با شپش دارد.

منبع
ایسنا                                      اولین نشانه ابتلای کودکان به شپش سر

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز